Inlägg från: ProPPens |Visa alla inlägg
  • ProPPens

Visparnas tråd # 7

Hej!!

Skrev precis ett långt inlägg som försvann... Skrikandes

Igår var jag åter till bm. Blodtryck bra men däremot fortfarande utslag på u-sticka. Därför har jag idag lämnat nytt prov för odling. Bm tyckte det var bättre ta det säkra före det osäkra men hon trodde inte det är något. Det jobbigaste är nog stressen att gå dit två gånger per vecka... Men huvudsaken är ju att inte bebisen mår dåligt och det känns lugnande att kolla.

MaLu Usch för krånglig mage!! Försök att inte oroa dig, bebisen mår bra och kommer fortsätta göra det!!! Men jag förstår du blir orolig när den inte buffar när du vill, det gör inte min hellerSkrattande Det är nog två egensinniga små troll vi väntar!!!

Hej MaCool! Roligt "se" ett nytt ansikte.

Vilka vilda bebisar ni verkar ha som trillar ur sängar och skrämmer upp sina mammor!!!!

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Hej!!

Zynk Usch jobbigt med magsjuka. Hoppas hon snart blir bättre. Du får försöka få i henne så gott det går, inte annat att göra. Viktigt med vila också! Tror man kan göra egen vätskeersättning, ifall du inte har hemma, av vatten salt och socker... Dock vet jag inte mängderna men borde gå att hitta här på nätet!

Så ni har städdag idag dom flesta! Här är det en lugn dag. Vi har varit och handlat lite allergimedicin till både mig och M samt lite fika som vi precis slukat... Nu ska jag snart hoppa in i duschen och sen ska jag jobba ikväll. Jobbar sent idag för vi ska på (håll i er...) Christer Sjögren! Kanske inte den roligaste men det är ju ändå lite omväxling och kostar ju inget för mig... Hoppas bara inte Pricken får fnatt och hoppar ur magen av ljudet... Förra helgen rockade h*n runt till Hammerfalllåten i körslaget, så Pricken kanske inte gillar dansband OTUR!! Nåja, blir nog trevligt iallafall.

kram kram

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Hej!

Här är det sjuklingar och fotoprat!! Hoppas ni får fina bilder imorgon! Själv ska jag jobba igen, är fortfarande trött efter helgens jobb. Men men nu är det bara TRE arbetspass kvar!!! Känns overkligt måste jag säga... Tänk sen är jag "ledig" under en längre tid!!! Vi har dock inte kommit fram till hur vi ska vara hemma... Jag vill gärna vara hemma en längre tid och M vill nog itne det. Problemet är dock att han ev blir av med sina nuvarande uppgifter om han är hemma för länge, vilket han inte vill. dessutom finns en risk att han blir placerad någon annanstans än i s-tälje... Men vi ska försöka lösa detta och komma fram till en bra lösning.

Idag är 30+0 och 70dagar till bf!!! Måste nog fira det på något sätt... Men hur???

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Hallå!1

Ni verkar ha haft en trevlig dag... Är avis, hade gärna varit med och fotat min mage. Men jag har haft fullt upp med jobb, bm och sjukgymnast sen handling och matlagning... Så nu är jag helt slut!!! Men tänk jag jobbar bara 2 timmar imorgon och sen 7-12 fredag, sen är jag helt ledig!!!! Ska bli härligt!!!!

Hade gärna sett MaLu´s nakenförsök!! Hoppas man får se resultatet av allas fotograferingar!!!
    Idag har Pricken hållt igång ordentligt. När jag skulle vila under akupunkturen var det värsta livet i magen. Det var så den hoppade!!! Lätt att slappna av då?! NOT!!!

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Hejsan alla denna första maj!!

Här är det lungt, är ni ute och demonsterar?? Det är inte jag Ska snart försöka ta mig ut med vovvarna, men det blir den korta idag med... Efter vattengympan igår så har jag lite ont, men det gör inget för jag tycker gympan är så roligt. Dessutom är övningarna efter jättebra, hon är verkligen kunnig som har det hela!! Nästa vecka ska jag släpa med mig M och då blir det fokus på förlossningsandning och profylax!! Toppenbra tycker jag!!!!

MaLu Min verkar också ha en plan att ta sig ut till höger om naveln... Hoppas den hittar rätt när det väl är dags Försöker känna efter om den fortfarande ligger med rumpan ner och jag tror det. Men det är svårt att känna tycker jag.

Zynk Hoppas Alva blir bättre snart!!! Jag kommer gärna på träff hos er. Är så nyfiken på att träffa alla!!!!

Nä, nu "piper" storhunden (ja hon piper verkligen hon kan konsten attt låta som om hela världen håller på att gå under...) Så jag får ta och kämpa mig upp ur fåtöljen och masa mig ut!!!

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Hej!!

maLu Ja det blir inga långpromenader direkt... Men små korta orkar jag med och dom behöver ju ut på dagarna för M är ju inte alltid hemma coh kan ta ut dom. Men nu hoppas jag orka mer eftersom jag idag jobbat SISTA dagen!!! Känns toppen, men också tråkigt var liksom vemodigt att packa ihop allt och städa ur skåpet på jobbet... Ska försöka njuta av den här tiden innan det kommer en liten krabat som kommer kräva uppmärksamhet dygnet runt!!
    Mamsen Vilken elaking att inte förstå att mamma längtat hela dagen!

Joyce HÅller tummarna för ruvande systern!!!

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Tack MaLu! Ska bli skönt att ta allt i min egen takt. Även om jag nästa vecka har ganska mycket inbokat, men sen hoppas jag på lugnare takt. Verkar som att allt hamnade nästa vecka... iof är torsdagen uppbokad för sotaren ska komma någongång mellan 12,30-15,00 (kunde man vara lite mer specifik över tiden eller??)

Jam Vilken sömntuta!! Idag iallafall...

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Här blir det också Så ska det låta!!! Kanske tittar in senare, annars ha det gott!!!

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Oj, här har det varit lungt sen jag var här igår.... Passar väl på att spamma lite då

Idag har jag varit med min mamma och köpt lite blommor. Där vi var har dom även loppis så jag kollade efter en byrå, men hittade ingen. Var även inne på en barnklädesbutik i närheten där vi var (på landet...) och där hittade vi två par fina tunna byxor!! Dom hade mycket fina kläder där men det var ganska dyra märken. Hittade ett par fina Burberry (heter det så??) byxor dom kostade "bara" 800kr!!! Som hittat särskild när dom säkert passar i flera veckor inann dom blir för små.....

Imorgon ska vi på barndop. Våra vänner döper sin son som bara är lite över en månad. Men det var svårt få till tid som passade så det blev redan nu. Men det är bara bra för mig för då ska jag ju orka vara med!!
    Inatt hade jag väldigt ont, vilket var länge sedan. Det liksom skar som knivar i höften när jag låg på sidan... Jag som inte kan ligga annat än på sidan... Inte roligt, så jag hoppas det blir bättre inatt!!

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Massor med kramar till Zynk!!! Hoppas att det snart går över!! Envisa baciller ni fått verkar det som...

Här har vi varit på barndop idag. Det var trevligt och nu är jag helt slut trots vila i 1,5 timmar.. Vilken ork man har?! Lär ju inte bli bättre sen när bebisen kommer så det är väl lika bra att vänja sig!!!

Äntligen!! BF080706
Svar på tråden Visparnas tråd # 7