• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • FISK78

Det är nog Sickla eller Nacka Forum som är bäst för skoinköp. Nacka Forum har butiker med JÄTTEBRA barnskor om du vill ha Kavat eller Vincent. Vanliga barnskor har ju Din Sko i Sickla...

Sid är SÅÅÅÅÅÅÅÅ trött, ställer ut vagnen på balkongen Det är det allra nyaste att han somnar själv bara jag ställer ut honom i vagnen Så nu intas frukost i lugn och ro

• FISK78

Så det blir jag, zynk och Kerpan idag då Pess??? Joyce??? Vore kul om ni vill vara med?!?

• Kerpet1

Bra! Då hinner nog jag oxå! Ska få Petter att sova en stund...

Hej Idis! Är allt bra med dig?

Zynk! Faan va du skryter... A kan gå!!!!!!!!!!!!!! Det kan INTE petter, men vilken rumpa han ska få!!!! är inte det nån klassisk husmorsgympa? Att åka runt på arslet?????

• FISK78

Vi köpte ett par underbara KAVAT sandaler till Sid i förrgår På Nacka Forum, riktigt stort utbud Funderar på vart vi ska gå och käka idag... Hmmmm, det beror på vad alla vill ha!?! Pasta/sallader? Sushi? Jimmys? Alfredos? Allt är mumsigt!

• FISK78

Hej Idis Hur går det med jobbandet? Vill oxå se din butik!

Brudar, ska vi satsa på att vara lugna idag och prata färdigt meningar Känner lixom för det! Kul att ses!

• Maxie

Hej tjejer,
    Ha en kul dejt idag. Vi ska till bvc för läkarkontroll idag (hur ofta går man på sånt egentligen?) så det blir vår utflykt för dagen.
    Igår hade jag besök av min kompis som är gravid och som hade fått ett hemskt besked om trolig trisomi. Men nu syntes visst inget på fvp, däremot hade ödemen vuxit jättemycket, såg ut som ett extra huvud på nacken, och snart blir lungorna på bebisen (som de fått veta är en pojke) också utslagna så om bebisen blir kvar i magen tiden ut mot förmodan så överlever det nog inte sen när det ska andas själv. Fy, det är såhemskt. Går inte att föreställa sig. Om ett par veckor blir det nytt ul och har ödemen då vuxit ännu mera så är det helt kört. Men det verkar det vara redan nu. Hon bara väntar på mf. Det värsta blir om de måste ta beslut om att aktivt framkalla mf eller dvs förlossning. Och mina ord räcker inte till, jag kan bara lyssna men får väga varje ord så det inte blir plattityder. Hon får ringa när hon vill och jag ska höra av mig ofta också så får hon säga till om det inte passar när jag ringer. Det var det värsta (eller ja, inte riktigt det värsta kanske men hemskt ändå) sa hon, att hennes anhöriga slutat höra av sig.

• zynk
    FISK78 skrev 2008-05-14 08:54:11 följande:
    Hej Idis Hur går det med jobbandet? Vill oxå se din butik!Brudar, ska vi satsa på att vara lugna idag och prata färdigt meningar Känner lixom för det! Kul att ses!
    Ja vi satsar på hela meningar!!!! Bra idé! Men ack så svårt. Har en bok om mindfulness o medveten närvaro - men inte följt den än . Steg 1 är väl att inse att man behöver öva!
  • zynk
    Maxie skrev 2008-05-14 09:04:31 följande:
    Hej tjejer,Ha en kul dejt idag. Vi ska till bvc för läkarkontroll idag (hur ofta går man på sånt egentligen?) så det blir vår utflykt för dagen. Igår hade jag besök av min kompis som är gravid och som hade fått ett hemskt besked om trolig trisomi. Men nu syntes visst inget på fvp, däremot hade ödemen vuxit jättemycket, såg ut som ett extra huvud på nacken, och snart blir lungorna på bebisen (som de fått veta är en pojke) också utslagna så om bebisen blir kvar i magen tiden ut mot förmodan så överlever det nog inte sen när det ska andas själv. Fy, det är såhemskt. Går inte att föreställa sig. Om ett par veckor blir det nytt ul och har ödemen då vuxit ännu mera så är det helt kört. Men det verkar det vara redan nu. Hon bara väntar på mf. Det värsta blir om de måste ta beslut om att aktivt framkalla mf eller dvs förlossning. Och mina ord räcker inte till, jag kan bara lyssna men får väga varje ord så det inte blir plattityder. Hon får ringa när hon vill och jag ska höra av mig ofta också så får hon säga till om det inte passar när jag ringer. Det var det värsta (eller ja, inte riktigt det värsta kanske men hemskt ändå) sa hon, att hennes anhöriga slutat höra av sig.
    Men hu va hemsktGråter! Går inte att föreställa sig. Och va svårt för dig att veta vad man ska säga! Men du finns ju där för henne och det är det viktgaste! Tråkigt när anhöriga inte hör av sig - många blir rädda för de inte vet vad de ska säga!
  • FISK78

Någon som har Joyce nummer och kan messa till henne?!?

Svar på tråden Visparnas tråd # 7