• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Pess

Jag har bestämt mig....jag kommer *mot tvagning*

• Maxie

Tack Pess. Ja vi får se. Jag har en känsla av att vi kanske får gå på fler bvc-kontroller än de flesta... Men det kanske planar ut. Det här blir andra läkarkontrollen iaf, och nu är han 6 månader.

• Joyce

men åå, jag vill jättegärna komma men det visade sig just att jag måste gå och kolla på en lägenhet. Fast pris, först till kvarn och vi som snart åker bort så vi måste se den idag.

Så sorry, hoppas ni får kul - såklart ni får

• MallaMojs

Om det inte vore för att jag sitter här å är genomsvettig efter en lååång promenad (f*n vad vagnen är tung nu ) så hade jag ju också kunnat joina...men jag tror inte jag hinner (läs orkar ) - hoppas ni får det trevligt!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • FISK78

Malla, kom igen nu!!! Du måste med idag... Hinner och hinner, man kommer när man vill, vi lär ju inte skiljas åt i första taget. Nu tycker vi faktiskt att du ska komma!!!

• FISK78

Roligt Pess att du kommer!!!

Joyce: Synd, men hoppas på en fin lägenhet!!!

Maxie: Japp, det kan säkert vara så att de kollar V lite extra. Det är ju jättebra! Hur är det annars med honom?

• MallaMojs
    FISK78 skrev 2008-05-14 10:19:52 följande:
    Malla, kom igen nu!!! Du måste med idag... Hinner och hinner, man kommer när man vill, vi lär ju inte skiljas åt i första taget. Nu tycker vi faktiskt att du ska komma!!!
    Jag ska ju på kalas i eftermiddag och det finns ingen chans att jag kan duscha nu, med monster som river i hallen Men nästa gång ni kör en sjöstadsdejt kommer jag!!
  • Ma Lu

Maxie: o fy vilken plåga för din vän Om fvp var ok men det ändå ser mörkt ut så tänker man ju nästan att det hade vart skönt om fvp visat t.ex. trisomi 13 för då hade det ju funnits en förklaring på varför barnet ser ut som det gör Så himla meningslöst med "bara" livshotande missbildningar "lite allmänt sådär" Det har inte diskuterats att gå in och sätta dränering i ödemen redan nu? En "bekant" här på FL fick vid rutin-ul veta att deras son hade ödem i lungsäcken (tror jag) och där gjordes op med dränering ganska omgående! De har uteslutit ryggmärgsbråck också? Såna kan ju sitta väldigt högt...

Vad som än händer nu kan jag ändå som änglamamma tänka att det iaf FÅR en pojke nu! Kanske inte levande och kanske inte att ta med hem, men de får ändå nåt! De kommer att få en förlossning och de kommer få möta en underbar liten varelse som är deras barn... De kommer få ge honom en fin stund och de saker de absolut vill att han ska ha och de kommer få hjälp att skapa fina minnen...Att det sedan är outsägligt sorgligt och hemskt och fruktansvärt orättvist att detta ska drabba dem är på sätt och vis en annan sak OM nu det värsta händer!!! Än är väl hoppet itne helt ute även om det ser mörkt ut!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • MallaMojs

Ja, såklart kramar i massor till Maxies vän Så sorgligt...och svårt!!!

• Ma Lu

Jag känner en sån enorm tacksamhet mitt i all min oro övera tt jag trots allt sitter här i vecka 34 med en mage som plötsligt sprängt alla gränser (tröjor som gick på förra vecka gör det inte längre och igår slog jag magen i tallriken när jag satte mig vid bordet ), normalväxt unge i den stora magen, normal mängd fostervatten coh nollklassat flöde (=supernormalt). Fick också fina bilder igår på en varelse med runda kinder, trubbnäsa, stooor pussmun och punkfrisyr (som visserligen inte fastnade på bild men som fanns där ). Det fanns också breda vita kanter på magbilderna (bebishull ) och ett par lååånga ben med fötterna nsätan nere vid huvet Just idag är det största bekymret att jag har sån förbonkad halsbränna att jag itne kan lägga mig ner och vila utan att få uppstötningar Det är en liten hård rumpa som trycker ihop mammas magsäck

Syrran köpte förresten Kavat-sandaler till lille T på Tradera och de är jättenöjda Ofta hinner ungarna ju inte slita särskitl mycket på kvalitetsskor innan de är urvuxna!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
Svar på tråden Visparnas tråd # 7