• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Pess

Styrkekram till alla er som kämpar på med relationerna Just NU är det ganska lugn och harmoniskt här...Men gudarna ska veta att det stormar oxå (Och även vi har ett förflutet inom parrådgivning med lyckat resultat, trots att hon efter första gången sa att vi kanske inte SKULLE fortsätta... )

Nu till en aningens desperat fråga. Min systerdotter som jag älskar MASSOR och är som en lillasyster till mig OCH är Lovisas gudmor OCH sjöng på dopet.... Hon tar studenten i juni och jag vet inte vad jag ska ge henne Vill så gärna att det ska vara något speciellt, men kanske ändå inte smycke (det kommer hon få så mycket av ändå bla av sin mormor (min mamma ) Hon betyder så himla mycket för mig så det får fan kosta hur mycket som helst....

SNÄLLA, kom med förslag, brainstorma tjejer BRAINSTORMA

• Maxie

Pess: ska det vara en sak som hon ska ha kvar eller en upplevelse?

• FISK78

Kramar till er som har det jobbigt, det var väl tur att Kerpan kom in till slut och rapporterade Nej, det är verkligen tråkigt när det är svackor och det här med kommunikationen är ju ofta det som är svårt även här hemma. Men man måste väl försöka hitta stunder att snacka.

Även jag kom på att jag gärna ses imorn Mr D kan roa sig själv... Vart ska vi ses? Här i Hammarby Sjöstad eller hemma hos zynk? Eller nån annanstans!?! Nu bestämmer vi nåt!

Sid var jätteorolig inatt, han vaknade och fullkomligt gallskrek mellan midnatt och 2, tror jag var uppe 5 gånger däremellan. Sen roade han sig med att vakna 6 oxå, phu! Jag som ska iväg och jobba idag...

Mr D ligger och sover i vanlig ordning och Sid har deckat på balkongen så äntligen tid för frukost och KAFFE!

• Pess
    Maxie skrev 2008-05-13 09:30:23 följande:
    Pess: ska det vara en sak som hon ska ha kvar eller en upplevelse?
    Spelar egentligen ingen roll, bara det blir en BRA sak
  • FISK78

Pess: Hur har natten varit? Lika trasslig? Funderar på nåt till systerdottern, svårt... Vad gillar hon att göra, vilken sorts tjej?

• FISK78

Maxie: Usch vad tråkigt att det blir sådär Våra diskussioner här hemma låter snarlikt era måste jag säga...

• Kerpet1

Godmorgon!!!

Vilken morgon!!! Fick se lapplisorna på gatan och rusar ut med petter halvnaken för att bara konstatera att de redan hunnit lappa min bil, skit oxå!!!!

Sen började jag leta efter mobilen för jag väntade på att en kompis jag skulle skjutsa med familj till Arlanda idag för de ska på bröllopsresa skulle ringa... Hittade den inte utan den låg oxå i bilen... Kommer ner och upptäcker att kompisen ringt flera gånger... då visar det sig att flyget gick mycket tidigare så nu när jag pratade med dem så var de redan på Arlanda... dåligt samvete fick jag...och de hade varit oroliga för att jag mådde dåligt och nått hade hänt, för jag våldgästade ju dem lite sent på Söndag kväll för lite pepptalk (och några cigg) Och de tog ju gladligen emot mig trots att de gift sig dagen innan, faan va dåligt samvete jag får!!!!

Nu sover iaf Petter efter att idag Ställt sig upp HELT SJÄLV, utan att jag ger lite hjälp med mina händer.

Gårdagen var annars lugn med Mr P men vi MÅSTE ta tag i detta NU!!! Kan inte göra som vanligt, stoppa huvudet i sanden...

Jag skulle jättegärna gå i terapi... men Mr P har som sagt svårt med det, bläääääääääää!!!!
    Jag tycker du är så stark Malla!!!!!

Funderar på att kanske gå själv nånstans, men hur och vart vänder man sig?

Ja, vart vill ni ses imorgon? Vi bestämmer NU!!!!!!!

Pess! Kanske en upplevelse till systerdottern... ibland är man dum och tycker inte det är ett minne som man har kvar men det är det ju faktiskt i allra störrsta grad! Mer än ett smycke iaf!
    Vem glömmer sin tågluff tex? Inte jag iaf! Eller språkresan! Fast den ska jag aldrig nämna för Petter!

Nej, mer kaffe OCH JAG VILL TRÄFFA ER I MORGON!!!!!!

• Mirren

Hej tjejer!

Kram till Maxie, Malla och Kerpet som har det jobbigt! Jag önskar att era män förstod vad de riskerar. Är det inte så att man verkligen måste ta i förrän den äkta hälften förstår att det är allvar? Hoppas att Mr P kommer på bättre tankar!

Jag kan nog tyvärr inte komma på fikat eftersom Cs farmor dött och vi måste åka på begravningen. Vi kommer att åka redan på onsdagen... (Nu var farmor 97 år så ingen sörjer speciellt mycket).

Malu: Jag har profylaxböckerna - flera stycken. Kursen var kul - feel good man jag hade ingen nytta alls av detta vid förlossningen. Däremot försökte jag använda det lite efter förlossningen vid de hemska, hemska eftervärkarna - men sedan kom jag på att det fanns knark istället .

• Kerpet1
    FISK78 skrev 2008-05-13 09:53:33 följande:
    Maxie: Usch vad tråkigt att det blir sådär Våra diskussioner här hemma låter snarlikt era måste jag säga...
    Skriver under på det jag oxå!!!! Mr P skulle oxå byta direkt säger han, trots att han från början knappt skulle vilja ha sina 60 dagar...
    Bra att han ändrat sig där iaf fast jag tvivlar på att han skulle stå ut att va hemma ett år!!!! Det skulle han väll säkert men jag tror han då enbart skulle va ute och flacka med Petter och jag skulle få göra allt hemma, ha ha ha!
  • MallaMojs

Kerpet - man ringer till kommunens växel och ber att få bli kopplad! Hon som vi träffar sa att det är många som kommer ensam, för familjerådgivning då alltså...men det kan ju ofta bli att du då kommer hem och säger "Hon säger att vi..." typ

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
Svar på tråden Visparnas tråd # 7