• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • jamis

Just ja, Grattis till lyckat UL malu! Lille J börjar bli stor därinne

Hoppas ni får det trevligt imorgon!

• MaCool

vi kommer inte imorgon, vi ska till brosans landställe på öland.

Ok, jag blev inte utskälld på BVC, Yippie! Funderar på om isak kanske har tredagarsfeber...får väl se om det dyker upp fler prickar eller om de jag tycker mig se bara är inbillning. Nu sover han gott i alla fall, vägrar dock nattvällingen idag med.

Själv är jag helt slut, dunderförkyld och inte hjälpte det med nässpray heller tills jag insåg efter en dag i snordimma att jag använt mig av isaks nässpray...Lärdom: Sno inte barns medicin -de fungerar ytterst dåligt.

• Joyce

MaCool: jag testade också Es näsdroppar en kväll. Behövdes en hel del innan de gav effekt

zynk: Ja är det bestämt nåt för imorgon? jag kan ses men det måste vara rätt så tidigt isf. Ska jobba från två nångång.

Erik har varit extremt konstig och grinig idag. Svårsövd är bara förnamnet. Men nu sover han gott. Är lite avis på adams proffssovning. Här ammas det friskt på nätterna och vaknas i ottan.

Åå Henke Larsson gör comeback! Hurra!

• Pess
    jamis skrev 2008-05-13 19:23:18 följande:
    Just ja, Grattis till lyckat UL malu! Lille J börjar bli stor därinne Hoppas ni får det trevligt imorgon!
    J? *nyfiken* Men GRATTIS till perfekt ul. Min tös låg på +3, +16 och +1 igen och ut kom hon på bf och vägde 3,6 kilo. Alldeles lagom

Jaaaa, Henke Larsson tillbaka, men målvaktsfrågan är ju katastrofal...Kunde de inte hitta några andra heta, spelvarma målisar istället för två bänknötare vars den ena släppte in 8 mål för sitt lag i veckan? *sur*

L har fått en egen sverigeträningsoverall (original från svenska fotbollsförbundet) i stl 80 Hihi, ganska söt

Även jag har snyltat på L:s näsdroppar, och de GER effekt om man sprayar tillräckligt många gånger

Jag kommer inte heller i morgon som jag sagt tidigare, L ska ju få MPR-vaccin i morron...
  • Joyce

Ja jag glömde ju, grattis MaLu! J? En Joyce kanske ?

Pess: Ja du målvaktsfrågan... den passar väl bra till backlinjen som inte heller är den proffigaste känns det som. Sött med en sverigeoverall, själv funderar jag på om det inte måste bli en zlatan-tröja åt E!

• ProPPens

MaLu Härligt med Ulet, men vilken retsticka till barnmorska!!! Tänk att du slog min normalis med en halv procent... Då är det ingen heffaklump i din mage.

Kerpet Du är så duktig du!!! Hoppas maken inom sinom tid tar sitt förnuft till fånga och följer med dig...

Idag är jag helt slut!!! Har varit på IKEA nästan hela dagen... Hela bilen var full av saker när jag åkte därifrån!!! Men nu är det nog allt därifrån hemhandlat så det känns skönt. Blev inte så mycket mer än det som jag hade tänkt mig. Så nu har vi spjälsäng, skötbord + bädd, badbalja, klädförvaring (egentligen till leksaker, är trofast med lådor), nattspöke, tvättlappar, haklappar och lite tyg... Har säkert missat något men är nöjd med dagens inköp!

Äntligen!! BF080706
  • Pess
    Joyce skrev 2008-05-13 20:16:11 följande:
    Ja jag glömde ju, grattis MaLu! J? En Joyce kanske ?Pess: Ja du målvaktsfrågan... den passar väl bra till backlinjen som inte heller är den proffigaste känns det som. Sött med en sverigeoverall, själv funderar jag på om det inte måste bli en zlatan-tröja åt E!
    Klart det måste!!!!!
  • zynk

Nä tjejer nu tänkte jag gå och lägga mig . Ska läsa "somna utan gråt" . Måste göra så här för att få lite energi.
    Joyce du är välkommen i morgon bitti då .

• MallaMojs

Vi ska på 1-årskalas imorrn så vi kommer inte heller...men ät lite pizza åt mig också

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk

God morgon! Kaffe till folket!!!!

Jag är i stand-by-läge! Hoppas vi kan ses på nåt sätt idag !

Svar på tråden Visparnas tråd # 7