• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Ma Lu

Dräller ni fortfarande runt i sjöstaden?! Shoppar skor kanske...

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • ProPPens

Ojj, är fortfarande lika trött idag... Dessvärre hade jag ju saker att göra idag med. Så jag har varit hos sjukgymnasten och fått mina nålar. Dom visste vart dom tog vill jag lova, en var hon tvungen ta ut på engång för det gjorde så ont! Sen var det vattengympa/förlossningsförb som skulle vara sista gången, men vi ska gå fyra gånger till vilket känns toppen!!! Efter det bar det av till Maxi och veckohandling... Men nu är det gjort och jag har inget planerat förrens på lördag så nu ska jag ta det lungt i två dagar. Om jag nu lyckas, har ju en förmåga att hitta på massor ändå... Vet ju att hunden måste klippas...

MaLu Vi har inte plats i badrummet för skötbord utan har köpt en skötbordsbokhylla (bild i mitt galleri). Så den får stå i Prickens rum, sen blir det nog byta lite här och där men hyllan får bli lite förvaring.

Maxie Fy vad hemskt!!! Låter som att du kommer bli ett stort stöd för henne, vilket hon behöver. Är nog vanligt att många drar sig undan när det är något hemskt som händer, vilket är det värsta man kan göra. Att bara lyssna är ju det bästa och det tror jag du gör alldeles utmärkt!! Du är en toppenvän!!!!

Äntligen!! BF080706
  • Joyce

alltså, nu ska jag vara lite neg här ang skötbord. Jag vet att många har sina skötbord lite här och var eller byter på golvet osv. Vi fick många såna råd innan (pga utrymmesbrist) men jag har inte ångrat en dag att vi borrade i kaklet och satte upp ett vägghängt ovanför badkaret. Jag fattar inte hur man orkar byta på golvet osv. Men nu har ju inte alla en sån kiss och bajsmaskin som vi har kanske. Om vi hade bytt på sängen så vet jag inte hur många gånger vi hade varit tvungen att byta sängkläder då han var och varannan gång kissar på skötbordet och har han bajsat är det som förgjort att det kommer överallt (plus att jag gillar att kunna spola av honom under kranen). Så summa sumarum för oss hade det verkligen inte gått att inte ha det i badrummet (och då har vi verkligen världens minsta badrum)... men jag vet ju att det funkar för många andra. Nu har jag neggat klart

Hmm vi velar angående lägenhetsköp. Usch vad svårt det är.

• ProPPens

Joyce Inte är du neggo!! Vi har också fått massor med åsikter hit och dit. Men vi har även ett handfat med en ganska stor yta bredvid (om du förstår). Där kommer bebis kunna ligga första tiden. Sen får vi se hur det funkar om vi köper något att ha därinne eller så kör vi på med det i rummet.

Äntligen!! BF080706
  • Ma Lu

Mmm, svårt att veta i förväg hur det funkar eller inte med just vår bebis med eller utan skötbord! Vi har ingen sportslig chans att få in ett i sovrummet (vägg i vägg med badrummet) och i badrummet är det ovanpå tvättmaskinen som gäller om vi öht ska få plats med nåt! Vi kör på det till en början och sen ser vi hur det urartar

Maken har kollat på hockey (som precis nu tog slut när Sverige visst gjorde mål i sudden - ÄNTLIGEN!) och det är så himla trååååkigt! Trots en timmes tupplur i eftermiddags är jag fortfarande trött och skulle vilja kolla på nåt kul. Dessutom är mina ben väldigt jobbiga och svullna idag och har haft jätteont i ena ljumksen (antagligen fogar för det har gjort ont mitt fram också) och nu strålar det ner i hela benet i ischiasmodell. Blä!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • ProPPens

Fy för ont!!!Skrikandes Jag har liksom fått mer ont fram och upp i bäckenet, har ju även börjat få nålar fram för det. Men idag är det värre, kan ju bero på IKEA promenaden igår...Fundersam
    Här har jag precis sett sista avsnittet av Barnmorskorna. Har vågat se alla, även om endel inte varit lika roliga som andra. Idag var det iallafall två bra (hur vet man det förresten??) förlossningar. Den ena var en som blev igångsatt. Tror iallafall att jag lärt mig lite inför stundande uppgift!!!

Äntligen!! BF080706
  • Joyce

jag tror att yta bredvid tvättfat eller på tvättmaskinen funkar alldeles utmärkt i början! På tvättmaskinen kan man ju t ex ha ett sån där uppblåsbar ikea-bädd, det blir nog perfa!

Stackare er som har ont! Sista tiden är ju inte så bekväm helt enkelt.

Jag som är så i övrigt sportintresserad är total ointresserad av hockey-vm, tycker bara det är tråkigt. Plus att det känns som en låtsasturnering då inte alla bra spelare är med.

• Pess
    Joyce skrev 2008-05-14 21:54:25 följande:
    jag tror att yta bredvid tvättfat eller på tvättmaskinen funkar alldeles utmärkt i början! På tvättmaskinen kan man ju t ex ha ett sån där uppblåsbar ikea-bädd, det blir nog perfa!Stackare er som har ont! Sista tiden är ju inte så bekväm helt enkelt. Jag som är så i övrigt sportintresserad är total ointresserad av hockey-vm, tycker bara det är tråkigt. Plus att det känns som en låtsasturnering då inte alla bra spelare är med.
    Håller med typ allt i inlägget
  • Idis 76

Zynk: Ja det vore kul att ses, säg till bara när du kommer ut hit!!

Kerpet: Jo tack det rullar på, känner mig mestadels trött eftersom jag jobbar och har T med mig på jobbet. Hon är så snabb nu när hon kryper att jag inte har en lugn stund. Hur är det med dig då?

Fisk: Jag försöker att gå ner till halvtid nu men har ju svårt att hålla mig därifrån, vill ju att det ska funka bra. Tyvärr kan man ju aldrig få en anställd att tänka som man vill men man får vara glad om man kan få tag i bra anställda.....

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • zynk

Morsning!

Är upplyft efter en dag med väldigt trevligt sällskap ! Tack Pess för himla gott kaffe och chokladbollar . Kul att barnen har utbyte av varann nu när de träffas. Det är gott att smaka på varann och himla intressant att känna hur bebisansikten . Medan Alva försökte peta ut L:s öga smakade L på A:s finger . Petter letade slattar bland Pess tomglas och Siddan var så stolt över att kunna gå gå gå utan stöd. Vilka gullungar vi har!!!!

Efter vår dejt kom svägerskan över med Alvas kusiner som är 2½år resp 5mån. Jag avslöjade att vi gjort IVF (våra män är sååååå hemliga ) men det visste hon redan om och berättade att de visst gjort inseminationer . Tänk vad lite man vet om sina nära. Det kändes som om vi kom varann lite närmare!

Mirren tack för skotips! Nu är jag såååå sugen på att köpa de bästa, dyraste och snyggaste skorna till Alvi - jag som först tänkte köpa billiga begagnade .

Joyce Spännande med lägenheten! Vill höra mer!!! Är det en nyproduktion eller hur får man annars fast pris/först till kvarn?

MaLu det låter så himla mysigt när du pratar om lill* J!!!! Punkfrilla .

Malla Kan bara tänka mig hur tungt det är med två barn i vagnen. Bra motionFundersam? Oj va tränad du måste bli med alla promenader! Hur var kalaset?

Proppen Oj va du är aktiv! Du verkar hinna massor ju! Ta hand om dig (er!) nu när du inte har lika mycket på schemat!

Skötbord: M snickrade ett jättebra skötbord som vi har i badrummet bredvid handfatet. Funkade superbra tills nu. A är så rörlig (=vild) nu så jag tycker det går lättare och känns säkrare att byta på golvet. Oftast är det nu en kamp då A liksom står på axlarna när jag lyfter upp benen. Blöjan får oftast sättas på när hon står eller kryper eller ... ja man får improvisera .

Nä va klockan går fort...! Natti!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7