• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • MallaMojs

Om du börjar, Kerpet, så kanske Mr P hänger på

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Nu har jag gjort en nyanmälan hos familjerådgivningen, via nätet, oj vad det går framåt!
    Känns bra! Skrev att jag ska gå själv, hoppas nu man kan få det...

• Pess

Tack för förslagen ovan. Tar tacksamt alla förslag. Hmm, kanske ska rida islandshäst med henne  Hon är en aktiv ridtjej, jag en gammal Men jag kanske får tänka på den stackars hästen i mitt fall Fundersam

Vet ni, Min M ska opereras idag Bara sådär liksom. Kan inte ge närmare detaljer eftersom han då kommer skjuta mig när han slipper ut från sjukan, men han har haft ont i en vecka och idag gick han till husläkaren som skickade honom med en akut remiss till KS...och på fredag åker han till Kairo (lämpligt?)

Heja Kerpet, HEJA dig

• Joyce

Pess: Oj, hoppas det inte är nåt farligt!

Kerpet: Bra! Hoppas på inte alltför långa väntetider.

Erik har varit grinig hela morgonen och vill inte sova. Kunde tillsist somna i sjalen. Ni ligger han och är helt tokig i babygymet. Sparkar på grejerna med fötterna och skakar och kastar runt hela stativet med händerna...

• Kerpet1

Heja Mig!!!! Ha ha ha! Skönt att ha er som sagt var!

Dom har redan ringt och jag har fått en tid på måndag morgon!!!!! Trodde det var kö i hundra år så man kanske kom fram lagom tills det börja krisa i ett ev nytt förhållande... Nej, detta känns bra och jag får gå själv!!

Nu ska jag och Petter äta lunch och fira att hans mamma är en Kämpe!!!!

Joyce! Låter som värsta Jätten du beskriver, måste se kul ut!

Pess! Oj, hoppas det går bra för M idag då!

Petter har upptäckt dörrar, ska helst kolla hur det känns att lägga handen emellan och sen trycka på den, smart kille! Sen gnälls det tills jag kommer och hjälper honom att ta bort handen som trycker... oj va konstigt det blev, förstår ni?

kram

• Ma Lu

Hej tråden! Tror att man också via bvc kan få komma i kontakt med kurator e.d. Förra graviditeten blev jag skickad till kurator pga oro och då sade min bm att det egentlgien oftast var genom bvc man hamnade hos den kuratorn men att de också skickade från mvc. Tror det var vanliga vad det nu heter...BUP eller så?

Hemma igen efter tillväxt-ul och flöde och allt såg NORMALT ut Hurra! Knodden ligger på väldigt fina medelsvensson +5% och beräknades idag väga 2290 gram Söööötiiiis! Bm retades järnet med att först säga att hon "trodde" hon visste var det var för kön och sen senare åkte hon över "regionen" igen och då sade hon att hon var 100% säker Nu är jag nyfiken så jag döööööör!!!!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Ser nu att jag var rysligt sen med mitt inlägg ang kuratorshjälpGenerad Vad bra att du fått kontakt Kerpet

Har syrran med familj här så jag är lite "off"...

Låter läskigt med mannen och op Pess

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Maxie

Shit vilken dag! NU har jag ätit lunch, äntligen. Började laga den kl 11... Ska inte gå in på alla detaljer men det var bajs, kräks och massa barnmat inblandat. Varför inte, liksom? Bring it on bara!!!

Pess: läskigt med mannen men bra att han får hjälp snabbt, vad det nu är det handlar om. Kairo på fredag låter ju som lite snabba ryck men om läkarna tycker det är ok så är det väl det, bara han låter bli bad och sånt.

Kerpet: bra att du tog tag i saken och fick en tid så snabbt. Du får berätta sen om du kan rekommendera oss andra behövande samma hjälp.

Min man har kommit hem tidigare idag. Han sitter med V nu och har gett honom mellis i form av fruktpuré. Sen blev V inte mätt så då blev det bananskrap varpå V kräktes och blev alldeles flammig i ansiktet. Nu är han tydligen - enligt maken - hungrig igen... Jaha, lös problemet då, tänker jag i mitt stilla sinne. Men det blir nog mamma som får rycka in ändå... Bitter och sur, inte jag inte...

Svar på tråden Visparnas tråd # 7