• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • MallaMojs

MaLu - jag hade redan sett det som kört om det inte hade varit för att de varit så nog amed att poäntera hur duktiga de minsann var på att höra av sig. De sa de även på första intervjun... Jaja, skit samma, nu vet jag iaf! Bitter, jag?

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Maxie

jam: ja, normalt sett brukar åtminstone bvc-sköterskan vara jättebra och verkligen berömma Victor och berätta vilken fin kille han är. Kanske läkaren påverkade henne lite. Fast värst var läkaren ändå. Förra gången var det en isländsk läkare, han var bättre. Tyvärr är det nog hon som var igår som är ordinarie läkare. Kramar tillbax!

• Ma Lu

Malla: Usch vilka skrytisar! Lovar runt och håller tunt... Inte mycket till förlust kan man tänka! Men jobbigt att fortsätta söka jobb

Ang huvudstödet till sutemin så är det en enkel sak som det verkar och inte svårt att fixa till med ett tygstycke och en symaskin! Det ser t.o.m ut som om jag med tummen mitt i handen kunde fixa ett med hjälp av en lånad maskin (för den största bristen är ändå bristen på symaskin! Får kansek lov att våldgästa jam ) Men det är lite irriterande att originalstödet är försvunnet.

Pess: ja, tradera har ju en viss tendens att väcka ha-begär som inte funnits tidigare Och i stridens hetta är det ju inte alltid så lätt att vara en medveten konsument!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Maxie

Håhåjaja. Myrkrig på tv:n igen - dumma comhem som inte kan leverera. Maken är på fest på sitt jobb så jag är själv med V ocj jättesugen på cocacola (som vi inte har nån och jag ids inte gå och handla)... Kanske ska våldgästa en granne?

• Joyce

oj vi köpte en lägenhet M ska åka och skriva på nu. blev lite väl mycket och sressigt just idag eftersom vi åker i natt... å inte har vi packat än heller...

• Ma Lu

Oj hoppsan, Joyce Grattis, ni har blivit med lägenhet

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • ProPPens

Joyce Grattis till lägenheten!! Det blir ju perfekt med uteplats mot innergård där man kan hålla koll på småtroll som leker i lekparken!!Ojoj, inte packat än... Bäst att sätta fart om ni åker i natt...

Malla Att dom inte fattar att man vill veta om man är intressant eller inte!!! Grr, sånt kan ju göra en galen att bara gå och vänta!!!

Maxie Jadu, stolpskott verkar det vara gott om inom sjukvården!!! VI träffade ju en bm sist som gick under den kategorin!!!

MaLu Härligt att vakna upp utvilad!!! Jag har också sovit ganska bra inatt och lyckades sova ända till halv tio så det var skönt.

Idag har jag städat hundkorg och tvättat filtar. Så hela dagen har min stora vovve letat efter någonstans att ligga. Hon har vandrat runt som en osalig ande och pipit!!! Hoppas allt har torkat till inatt så hon kan sova lungt... Efter den insatsen så blev det soffan och CSI åå tv'n. Fick ju två dvd-boxar med CSI när jag fyllde år så jag har lite att titta på!!! Imorgon ska jag försöka klippa lilla vovven för hon är så långhårig och ser ut som en isbjörn...

Äntligen!! BF080706
  • FISK78

Halloj på er! Tillbax efter After Work med mammagruppen, så TREVLIGT Är såklart lite smålullig efter några glas vin

Sid fick oxå okej-stämpel idag, men han ligger på sin kurva precis. Han charmade bvc-sköterskan genom att GÅ in till henne och sätter sig och tar upp en leksak och ställer sig upp igen UTAN stöd. Det bara exploderar nu!!! Anyway, han väger ca 10kg och är ca 76 cm lång Allt gick bra med sprutan men han har varit lite hängig nu på kvällen, fick Alvedon och mådde bättre. Sover nu gott!!!

Joyce: UNDERBART med lägenhetsköp Har BARA gott att säga om nyproduktion och bottenvåning mot innergård är ju klockrent med barn Vi har det inte, men de som hade det där vi bodde förrut hade små barn och ÄLSKADE att de bara kunde springa till lekplatsen. Häftigt, antar att det är i Liljeholmen ni har köpt

Kerpan: SUPERTREVLIGT

Pess: Skönt att det gick bra igår med sprutan och allt! Tack för igår förresten

Vinkar till er andra oxå såklart!

• Joyce

Fisk: japp på kajen Har inte riktigt hunnit smälta det bara... gick så fort. Men det ska blir skönt att slippa fyllegrannarna iaf.

Sorry för dålig respons idag, har lite för mycket att tänka på. Hoppas ni alla får en fin vecka! Vi hörs nästa helg.

Puss & Kram

Svar på tråden Visparnas tråd # 7