• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • jamis

oj då... och hon hittade inte sitt? va dumt! då kn du väl få den billigare

Ma Lu skrev 2008-05-15 13:31:58 följande:

Hrm... Sent omsider mejlade jag ockh frågade människan jag köpte min Sutemi av var det omtalade huvudstödet fanns - och hon kan inte hitta det! Jag är HELT SÄKER på att det inte fanns något vitt tygstycke nånstans i paketet för jag har letat sedan det damp ner i låddan Vore väääldigt bra att ha... Väntade så länge med att fråga för jag trodde det fanns typ infällt nånstans på nåt klurigt ställe som otekniska jag inte fattade
    Ja, lite osis var det... det blev en dyr ergo iaf
  • zynk
    Kerpet Men va roligt att ni fick ett brejk igår! Det visar väl att MrP vill kämpa ändå! De kan ju ha så svårt att säga det bara - kan sitta så långt inne. Och för en del verkar det vara jätteskrämmande med terapi å sånt . Fattar inte varför för det är ju SÅ skönt att få snacka av sig o bara få snacka om sig själv och bara få medhåll.

Jam: He he det där sööööta att ta spjärn med fötterna och gå upp i brygga är inte lika sött längre vid 10månader .
    Ha ha ja din farmor trodde väl du var hermafrodit eller hjälp av S !
    Grattis till ergon!

Joyce Uteplats låter toppen väl? Så är jag uppväxt med egen ingång o uteplats.

Malla attans dåligt att de inte hör av sig om jobben!

Här är det sömnbrist av stora mått. Men Alva fick OK på BVC ändå ! 9600g.
  • Pess

Hillo, GRATTIS till Ergon Jag använde min så sent som i söndags till min 10,6 kilo tunga L och hon satt (sov) i den i tre timmar i sträck under en fotbollsmatch

Skönt med en OK-stämpel Zynk (jag hade inte trott något annat )

Kerpet, låter som ett välbehövligt brejk igår mellan dig och P, hoppas och håller tummarna för att det ordnar sig (annars kan du få bli sambo med mig )

• MallaMojs

Åhhh, mitt FL funkar inte alls som det ska... Måste ladda om sidan sju gånger innan det ser normalt ut så jag kan skriva...

Fick mejlsvar nu och såklart "har de gått vidare med andra sökande och kan därför inte erbjuda någon anställning i år" typ... Det fattade jag väl men ville bara få fram mitt missnöje med "litet snack och ingen verkstad" Så, då är det bara ett till jobb som "är på G"... *depp*

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Maxie

Hej tjejer!
    Så mycket som skrivits så jag vet inte vart jag ska börja.
    Malla: trist med jobbet. Håller med dig, om de skulle sagt att har du inte hört nåt inom en viss tid så har jobbet gått till nån annan. Om det nu inte är så att man vill veta varför man inte fick det - fast det får man ju inte genom de standardiserade fraserna i alla fall... Men du ska se att förr än du anar får du värsta guldjobbet!
    Jam: grattis till ergon. Hoppas den funkar bättre för dig än den gjort för mig... Där kan man snacka dyrt...Är väldigt avis på Pess!
    Kerpet: visst blir man glad när de gör nåt riktigt bra! Det ger en ork att ta tag i svåra saker också. Bra att bli påmind om de goda sidorna också.
    zynk: alvisen är ju stora tjejen ju!
    Joyce: när måste ni bestämma er ang lägenheten?

• Maxie

Här har vi varit på ÖF för första gången bortsett från föräldragruppen. Sångstund var det, rätt kul även om V var trött, stackarn skulle egentligen ha sovit då.
    Igår var vi på bvc och träffade världens dummaste läkare. Nästintill i alla fall. V sken som en sol mot henne, då sa hon snorkigt: "jaha, där sitter du och flinar". Det lät inte trevligt. Sen lyssnade hon på hans hjärta och sa typ "bra" men frågade sen när vi senast var på kontroll på kardiologen och när vi ska på åb där. Det lät lite som att allt kanske inte var ok fast nån annan får ta hand om det. Nej, hade det varit nåt på tok så utgår jag från att hon skulle sagt det men känslan var sån iaf. Och bvc-sköterskan försökte få V att hålla i en röd kloss vilket han gjorde och sen ville hon att han skulle byta hand men hon satt samtidigt och log och skojade med honom framför. Dels tror jag han är för liten för såna instruktioner som byt hand när han inte ens vet vad det där han brukar stoppa i munnen heter och sen är han ju mer intresserad av nån som ler och skojar än en dum kloss. Men det fick mig att misstänka att de tycker han är sen i utvecklingen. Det blev tunga steg därifrån.

• Ma Lu

Malla: Ännu mera morr ang jobben Fast vet du...jag har t.o.m varit på intervju på skolor där de sen aldrig hört av sig öht och sagt ens  "tack, men nej tack!" utan det har bara varit tyst som i graven trots att man vet att man varit en av tre-fyra.. Dååååligt!

Maxie: Usch för såna läkarbesök Ibland undrar man ju vilka stolpskott de anställer Både läkaren och sköterskan måste ha kuggats i psykologitentan men fått sin examen på nåder ändå

Förresten tror jag inte att du ska kasta yxan i sjön angånede Ergon än

Härligt ni som haft bra bvc-besök och fått ok-stämpel

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Maxie

Malu: hoppas din sutemi kommer funka bra! Men konstigt med huvudstödet. Om hon inte hittar det borde du ju få lite tillbaka på priset.

• Pess

Och jag är HOPPLÖS när det gäller Tradera Jag sa till mig själv för ett halvår sedan (när jag budade hem en body som blev DYRARE än i affären ) att ALDRIG sätta min fot där igen, nu letar jag efter en annan sak (som M aldrig får tummen loss att köpa) och jag blir så exalterad att jag KASTAR in ett bud hals över huvud på den FÖRSTA annonsen.....när jag sedan går tillbaka och kollar se jag att annonnserna under hade varit mycket bättre (och än så länge billigare)

/Ivrig i mellannamn

• jamis

Maxie: Sådär känner jag oxå när jag vart på läkarbesök. man tror de tycker så mycket och tycker att ens barn är sen eller fel på något sätt men att de inte säger något. Något gör de ju fel alla desa läkare och sköterskor som får oss att känna sådär Kram till dig!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7