• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Pess

Men åh vad roligt med köpet Joyce, och så slipper ni era småcrazy grannar

• MallaMojs

Grattis Joyce och ha det så skönt på semester (antar att det är semester?)

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Pess

Hehe, jag vann auktionen på Tradera (konstigt va? ) Men faktiskt så är det nog ett ganska bra köp. Solskyddskläder (helt nya, med lapparna kvar) inkl solskyddskeps för 250 kr (270 med frakt). Kollar man runt så hittar man de billigaste för 399 kr i butikerna och då utan keps (även webbutikerna)

Sedan är det ju färger.....skrikrosa (eller cerise om man hellre vill ) Men det är ganska bra det oxå OM hon av någon anledning skulle komma bort eller hamna på poolbotten eller nåt annat hemskt....Hon kommer synas iaf Minns att min mamma ALLTID valde de skrikigaste badkläderna åt oss när vi var små av samma anledning...

• Ma Lu

Joyce: när man köper lägehet i flygande fläng och dessutom ska resa iväg långt för första gången med bebis så finns det inte att man ska be om ursäkt för "dålig respons"! Juh Ha en jätteskön semester! När får ni flytta in?

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Det lät ju inte alls dumt Pess Och ja, skrikiga badkläder är toppen! (säger simläraren...) Inget ljusblått tack

VAd fint att Sid ligger så bra på kurvan Och jag kan bara tänka mig bvc-tantens min när han gör så sin storslagna entré

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Pess

Trist med huvudskyddet förresten till din bärsele....Jag har en symaskin, men är nordens sämsta sömmerska....VERKLIGEN (Sist jag provade bröt jag nålen på maskinen, så nu står den där med halv nål, kommer förmodligen aldrig komma en ny i den  )

L var ju oxå på BVC igår kom jag på. Hon fick MPR-vaccin och vägde 10,6 kilo och var ståtliga 75 cm lång....Håhåjaja vad di smao växer

• Ma Lu

Stora tösen ju Hihi, byta nål i symaskin kan jag faktiskt(!) Äh, syrran och jag har pratat om att köpa en billig ihop. Man behöver ju en titt som tätt. Faktiskt så fyller jag ju jämnt precis i samma veva som bebis borde komma och jag har länge sagt att jag som aldrig önskar mig nåt och inte firar födelsedagar ska önska mig en symaskin då Jag funderar på att mejla tjejen jag köpte selen av och be henne om måtten på huvudstödet (har för mig att hon hade en till likadan) så kan jag snickra ihop ett redan innan bebis kommer. Sen blir det knappast mycket tid för dylikt knåpande...

Nu ska vi strax gå och lägga oss! Imorn ska jag handla blommor och ny skjorta till maekn på förmiddagen för vid två begravs hans mormor! Snacka framförhållning att IDAG upptäcka att ingen vit skjorta passar honom längre... Jag är måttligt road av hela begravningen dels pga tillställningen art, dels pga att mina äckliga svärisar förstås är där Jag har blivit rätt folkskygg och hatar verkligen att träffa just lite halvbekanta som förstås ska prata om magen heeela tiden. Helt okända går gansak bra - om de är så okända att de inget vet om vad som hänt tidigare och verklgien tror att jag är en naivt lycklig gravid och inte förstår nånting när jag på frågan om det är första barnet svarar "Nja, kanske på sätt och vis men ändå inte..." (=självpåkommet svar som jag kört med några gånger ). Riktiga vänner går också bra som jag inte behöver förställa mig för. Men gänget på plats imorn - nä... Allvarligt talat tänker jag försöka skippa kaffet efter ceremonin i kapellet

Undrar bara hur det ska gå att sova för jag har en halsbränna from hell Tre Gaviscon och fem kuddar...

• Ma Lu

MORRon Har inte sovit på 1,5h så nu gav jag upp! Försöker äta lite och sen lägga mig igen för jag är trött

• jamis

Men usch Malu Hoppas du får sova lite till snart!

GRATTIS Joyce till lägenheten !

Härliga klumpar ni har, FISK och Pess

Jag sitter uppe och budar på biljetter på tradera nu...

• Pess

Vilka morgonpigga

Jag TROR jag ammat för sista gången TROR jag bestämt mig nu att det evinnerliga nattammandet får ha sitt slut med natten som gick (med amning 1 gång/h)

Svar på tråden Visparnas tråd # 7