• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • jamis

MaLu: Tack för rapport! Skönt att det går bättre med amningen och med A Bra att amningsnapp funkar för er! Skönt att A mår litelite bättre iaf. Jag hoppas han får ett ännu bättre jobb nånstans nu SNART! Jag önskar vi var i stan så kunde vi komma över med lite middag! Har ni haft mycket besök än eller säger ni nej tack till det fortfarande (vi hade ju inte behövt stanna utan bara komma med med ).

Proppens: Inte ska du klippa gräsmattan heller!! VILA är vad du bör!

Jag hoppas det blir nån fler gång hos Joyce så kan jag få komma och se hur ni har det Ser fram emot att träffa er igen!

• ProPPens

Jam Vet att jag borde vila men det ska jag göra efter imorgon. Vi ska iof inte ha massa folk här och värsta festen men lite fint vill jag göra... Är våra närmsta vänner som kommer på lunch och sen ska vi till dom på middag! Det är ett toppenupplägg för då behöver man inte fixa både lunch och middag.

Äntligen!! BF080706
  • MallaMojs

Glad midsommar vänner

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk

Här vare tomt ... Men det är klart ni firar väl på landet långt ifrån civilisationen .
    Hoppas alla haft en skönt midsommar!

Vi har tagit det väldigt lugnt. Alva har ätit sill men fick hoppa nubben.
    Regnet öser ner och det känns så skönt. Vi var och promenerade på Djurgården i solen och sen när vi skulle hem kom regnet. Perfekt! Nu slipper jag vattna också .

Det blir tidig kväll ikväll! Kram!

• jamis

Hej hej
    Jag är här Vi har det bra, Mr S jobbar men vi har det skönt ändå. Jag har dock varit ute i blåsten och fått ett lite stockat bröst igen

zynk: mysigt att A åt sill Tyckte hon om det?

• Joyce

Hejhej
    Hoppas ni fick en trevlig midsommar Vi hade det mycket bra med sol och bad och sen så kollade vi på dans runt stången sådär lite på avstånd. Sill och nubbe och sen grillning. Precis som sig bör. E var glad och "snäll" hela dagen. Några sena kvällar börjar ta ut sin rätt nu, känner mig ganska sliten fast jag har sovit 2*2h med E idag. Så i kväll blir det tidigt, kolla lite fotboll och sen sängen.

Stackars E låg och grät så tårarna sprutade ikväll när han skulle bajsa Verkar så jobbigt för honom. Funkar inte med katrinplommon, ska kolla med BVC på måndag och se om de har några tips.

• jamis

Joyce: låter som att ni haft det skönt! Förstår om du är trött. Jag är typ "livrädd" för att gå och lägga mig senare än 23 ifall A skulle vakna tidigt. Jag blir inte trevlig om jag inte får sova

Vi åker upp till Norrland imorgon och på lördag gifter sig min bror Jag och min man ska vara värdpar så vi har ganska mycket att fixa nu! Men kul är det!

• Mamsen68

Jag har haft en skit helg har blirvit osams med min mamma och syster ( det har legat i luften ett tag) nu är vi så osams att jag inte tror att vi kommer kunna umgås mera.

Jag som äntligen har jobbat upp mig själv efter att varit deprimerad i många år att man ALDRIG ska få må bra. tur att jag har min älskade sambo och våra barn och en massa goa vänner samt mina svärföräldrar.

sorry egot

Svar på tråden Visparnas tråd # 7