• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Idis 76

Zynk: Eftersom vi hade en timme över varje dag så tänkte vi öppna en butik till......
    *suck*
    Jätte kul men så mycket jobb. Vi kommer att ha två butiker till den sista oktober och sen är det bara en igen.

Idag har M tatuerat in sina tre tjejers namn på armen, det blev jätte fint!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Mamsen68

Malu vad söt hon är.

Malla hoppas du får jobbet.

Idis ta det lungt och du vad gulligt med namnen.

Lite ego i ett försök att reda ut konflikten med mamma och syrran så är det kört om inte mirakel inträffar. Men jag över lever.

krma på er nu har jag bara 4 dagar kvar att jobba.

• zynk
    Proppen Jag tror det är den längre jag har (den är låååång) och grön är den. Man kan säkert ha den i 2år. Fast en vävd sjal är nog bättre när de är tyngre. Nu vill inte A sitta i sjal nån längre tid så jag använder den inte. Men den var suverän tidigare. Hade ofta den när jag åkte in till stan med T-bana så slapp jag böka med vagn (bra i rusning!). Sen hade jag den med i vagnen för de tillfällen då A vägrade åka vagn.

Idis Va kul med nya butiken! Jobbar din man också där? Nyfiken på om den ligger i "mina" trakter? Ska ni vara hemma i sommar? Vi är där uppe en vecka i juli och 1½ i augusti. Vi måste ses! Du kan få styla mig som knappt tagit mig ur gravidkläderna .

Mamsen Varmaste kramen - usch va trist att det skule bli sådär nu. Inför sommaren o semester när ni skulle njuta o LEVA .

A har börjat bita mig i tutten . Jag reagerar instinktivt med att bli väldigt arg. Ni som känner mig vet att jag är agressionshämmad så det är svårt för mig att acceptera att jag får såna känslor för min underbara dotter. Men det hör väl till. Alla känlsor blir väl 100ggr starkare när det gäller ens barn? Kanske ett sätt att sluta amma. Hon somnade till slut i gungstolen - och då kan man sitta och gosa lite extra. Så mysigt när de sover i famnen .
  • Idis 76

Mamsen: Ska försöka att ta det lugnt men det är inte så lätt *hihi*
    Ja visst var det gulligt att ta tjejernas namn på armen, jätte fint blev det!

Trist att bråka med släkten. Det är ju tyvärr så att man inte väljer sin släkt men man vill ju komma överrens med dom.

• MallaMojs

Bett ja Jag är väl kanske också lite aggressionhämmad men blir också arg, och är lite rädd för att gosa med mina barn - och då ammar jag inte ens. Cornelia bet mig i kinden häromveckan och blåmärket har precis försvunnit, sen har jag nästintill sår övarför vardera bröst där hon grabbat tag också *suck*

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Idis 76

Zynk: T har ju inte ammat på 2 månader och nu har hon fått syn på tutten igen och drar tag i bröstvårtan när man ligger i sängen på morgonen, inte skönt alls kan jag ju tillägga.

• Kerpet1

Proppens! Du har mail!!!! Hoppas du kommer på fredag!

Själv har jag varit på styrelsemöte i TRE OCH EN HALV TIMME!!!!!
    Så nu måste jag skriva protokollet när det är i färskt minne... bläääääääääääääääääääääääääääää!

• zynk

He he Alva brukar ligga och peka och leka med bröstvårtan - och så skrattar hon åt den. Som om den vore hennes kompis - inte länge till kan jag säga !

Malla Uj då blåmärke . Jag skulle bli galen. Så illa har det inte varit här. Oftast är det när hon är trött och sprallig - då kan hon liksom inte riktigt "behärska" sig. Å så är det jätteskoj när jag blir arg...
    Har karln vaknat än - eller fastnade han på soffan ???

• zynk
    Kerpet1 skrev 2008-06-23 22:37:45 följande:
    Proppens! Du har mail!!!! Hoppas du kommer på fredag!Själv har jag varit på styrelsemöte i TRE OCH EN HALV TIMME!!!!!Så nu måste jag skriva protokollet när det är i färskt minne... bläääääääääääääääääääääääääääää!
    Va du e duktig som orkar hålla på med sånt! Heder till dig.
  • Kerpet1

Blåmärken har jag oxå!!! Fast Petter bits inte lika ofta längre, väldigt skönt...

Zynk! Jag fastnade i att spela lite spel på datorn så nu måste jag skriva protokoll...

Ser fram emot att ses på Fredag!!!!

kram

Svar på tråden Visparnas tråd # 7