• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • zynk
    Mamsen68 skrev 2008-06-17 21:30:20 följande:
    Är så trött för att ge er en massa kommentarer men jag vill ge er en mega kram och en särskilt stor kram till Ma Lu och Zynk Men jag tänker på er allaNu har jag bara 7 dagar kvar att jobba hurra Min plutt ville INTE somna i kväll men sover man middag till 4a så blir det så lite irriterad blir jag  på C även om jag inte visar de jag som hade fått in så bra rutiner men snart kanjag få in dem igen
    7 dagar kvar - uuuuunderbaaaart ! Tack för allt stöd!

MM Hur är det med dig då??? Får du nån mer egentid?
  • jamis

Och lilla Adam gick inte upp i vikt som han skulle så han fick nog inte heller isig så mycket i början och han är ju född i samma vecka och samma dag som Stella...

Men det jag tänkt säga var: KRAM till Malu! Och usch och fy va jobbigt med din mans jobb Så fel tajming att han fick besked just nu om det. Nu då ni borde kunna ägna er år lilla Stella. Men det förstår jag om ni gör ändå Fast det är ju trist att det känns som "din" bebis Malu. Men din man kommer nog igen, förhoppningsvis snart! Jobbigt oxå med gulsot och amningsstrul, men skönt att du tar det med ro! Vi har förresten lite ersättning hemma som ni kan få om ni vill Har ni använt leandervaggan än? Funkar den bra?
    Vi kollar faktiskt fortfarande ibland om Adam andas även om vi kollade oftare i början och med er historia förstår jag verkligen om ni kollar!

Joyce: Här har vi oxå en liten gnällis. Jag måste bära och bära. Så idag tog jag ur liggdelen till vagnen och satte honom i sittvagnen och det fungerade ganska bra- Adam koncentrerade sig hel atiden på att hålla balansen Jättesöt!

zynk: Va trist din man var som tyckte att A skulle skrika sig till sömns!

• jamis

När jag handpumpade ur kom det bara några droppar i början, och när jag pumpade kom det bara några ml. Inte mycket alls...

• MallaMojs

zynk - egentid? Vad är det? Haha... Känns inte som om att vi landat riktigt än heller, M har varit på resa med jobbet och kommit igång med träningen igen...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • jamis

Adam får förresten glass Fast det mesta fastnar på hans läppar

• jamis

Malla, hoppas du får det snart då! Han ska ju vara med barnen nu ju!

• Kerpet1

Kommer du imorgon zynk? Petter har en sak till Alvisen!!!!
    Ni måste komma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• MallaMojs

Ja, såklart kommer jag få egentid när jag vill ha den, men samtidigt så vill jag ju göra saker tillsammans, hela familjen

Här har det varit väldigt lössläppt med vad kidsen stoppar i sig ett tag nu, tror det ballae ur på kalaset när de åt tårta De har smakat i princip allt vi ätit - laxlasange, smörgåstårta, kladdkaka, mums-mums och glass... MEN, viät numera duktiga med tandborstningen!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk

Jam Karl har nog kommit lite till sans idag . Han hade snackat med en kollega om amning och nattning och sånt - klart att han inte vill att hon ska skrika sig till sömns. Man säger mycket dumt när man är trött och det är mitt i natten.
    Kul att A verkade gilla vagnen. Så började jag med Alvi också. När hon bara ville bäras. Hon såg så liten ut i den stora sittdelen - men gillade den bättre än att ligga ner.

Kerpan Jag vet inte om jag vågar. Vi är inte riktigt friska från förkylningen. Ingen feber, Alvi är nästan bra men jag hostar en del. Vill inte smitta och tror inte jag gör det men ...
    Nu blir jag nyfiken - är det nåt vi glömt? Eller vad har Petter hittat på?

• Idis 76

Zynk: Skickar en kramiz till dig!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
Svar på tråden Visparnas tråd # 7