• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • MallaMojs

Å just ja, grattis Björn på namnsdagen Ska kolla in bloggen!!

Å vi ska försöka komma på Petters kalas - ska kolla med chefen först bara

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • ProPPens

Mamsen Vilken dansant pojke du har!!! SÅ SÖT!!! Grattis till honom också på namnsdagen! Själv har jag efternamnsdag idag...

Äntligen!! BF080706
  • Kerpet1

Godmorgon!

Får önska er alla en trevlig midsommar!

Ta hand om!

Kram Kersti

• Kerpet1

Attans att du ska jobba då Mamsen!!!!

Klart ni ska komma Malla! Chefen får väll skjutsa er! Han får ju stanna oxå OM DU VILL!!! Ha ha ha!

Det kommer inte bli några nyttigheter dock... Bara massor av fettbildande fika!!!

• FISK78

GLAD MIDSOMMAR på er allihop!!!

Tack för igår Joyce - jättetrevligt och supergott!!! Trevligt sällskap oxå såklart Kul att ses igen, känns som det var ett tag sen...

Här jobbas det... Lugnt och skönt!!!

Kram på er alla

• ProPPens

Puh, vart tar all ork vägen???? Är helt slut efter att ha klippt gräsmattan (vi har liten tomt...)! Så nu pustar jag ut, efter att ha ätit lunch.
    Sen är det dags för undanplock inför imorgon. Samt lite förberedelse av mat och bröd. Undra om det startar om jag håller igång hela dagen... Fundersam Fast jag vill nog gärna fira midsommar innnan Pricken kommer! Men på lördag är det fritt fram!!!

Hoppas ni alla får en härlig midsommar!!! Själv ska jag försöka ha det härligt och njuta av god mat och lite alkoholfri dryck... Så ni som får ett glas vin ta gärna ett för mig med!!!

Äntligen!! BF080706
  • Joyce

Tack för igår, alltid trevligt att se er Nästa gång kanske jag har barnapassat mer

Idag har jag äntligen tagit itu med en ångestgrej som har gnagt ganska länge. Städat mina garderober och nu slängt en hel sopsäck med kläder och plockat undan gravidkläderna. Skönt. Hittade även igen massa gamla kläder som jag inte haft på länge, känns nästan som nytt. Hittade även en outfit till imorgon.

Vi kommer som sagt gärna på kalas

Trevlig midsommar på er alla hoppas ni får det trevligt. Själv ska vi fira med många kompisar på en ö inte allt för långt bort. Så det blir trevligt med stång och dans på logen och annat traditionellt Kram på er

• Ma Lu

Hejhej! Snabbrapport bara: Stella mår lite bättre och har orkat börja suga Igår var vi igen tillbaka på SöS och då hade vikten gått upp 60 gram på ett dygn och bilirubinet hade vänt lite neråt - skönt! Jag hade då med mig en amningsnapp och fick mig förevisat hur det skulle användas och det är nog världens bästa uppfinning! Helt suveränt när man har kombinationen liten tös med för litet grepp och såriga bröstvårtor (det senare förstås som en följd av det första...) HOn sover jättemycket ohc vaknar knappt på natten. Inatt vaknade hon vis två och då var vi uppe en stund och hade dels bajskalas, dels amningskalas och så fick hon dessutom lite urpumpat och sen sov hon till åtta! Igår kväll ammade hon nästan non-stop 19-24 med bara korta power naps emellan så SöS-tanten som ringde trodde det var därför hon sovit så länge. Jag har också börjat använda andningslarmet på natten nu och det är himla skönt. Egentligen borde mina nerver ha det på dagarna också men då är det alltid någon som ser henne

A mår kanske litelite bättre. Han har varit pratbar sedan igår och igår tog han också lite initiativ och dammsög och meckade diskmaskin. Idag borde jag få iväg honom till mataffären... Fallet blev så högt för att han trivts så himla bra och för att han absolut inte trodde att okcså den andra tjänsten skulle ryka. Chefsjobbet visste han satt löst, för det är ju inte annat än logiskt att plocka bort mellanchefer när det går skakigt. Men hela den här processen är mycket märklig: A får nu sig erbjuden en skittjänst medan en kille han själv anställde så sent som i januari inom en annan sektor än den han själv tillhört (men geografiskt på samma ställe= jag vet, rörig organisation) sitter kvar Helt gäääääälet!!!

Jag har med beundran läst om självsittande och bläddrande och kroppsdelar (här sträcker sig kroppsupfattningen till att det är skönast att bajsa när man ligger naken på skötbordet Samma sak med kisseriet... trodde det bara var med killar man fick akta sig för fontäner )

Hurrar för Fisken och Lill-Fisken i magen!!!

Proppens: låt bli gräsklipparen!!! Då är ju höggravid för fasen Gräset stannar där det är tills någon annan klipper det - lovar!

Ha en superfin midsommar alla ni som firar TÄnk på att "midsommarnatten är inte lång men sätter många vaggor igång"

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • ProPPens

MaLu Skönt att det går bättre och bättre!!! Hoppas mannen också kommer åter från sin svacka, det kommer säket ta tid men jag tror det blir bra i slutändan. Han kanske tom ser sig om efter nytt jobb och får ett som är ännu mer toppen!!!! Så ni har fått en fontän pinkande lite tjej. Minns att min systerdotter också gärna pinkade på skötbordet allra helst när man lagt dit den nya blöjan, så man fick sätta dit en ny igen!!!! Men några fontäner fick hon nog aldrig till.
    Lite träning så här i slutet är väl bra??? Det är ju lite som att dra barnvagn... Problemet här är att mannen är gräsallergiker och klarar inte av att klippa... Men nu ska det nog klara sig några veckor hoppas jag...

Äntligen!! BF080706
Svar på tråden Visparnas tråd # 7