• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Ma Lu

Fyrköping, treköping... NÄ! Inte flytta till Enköping eller nånstans! Vem ska jag då vara mammaledig ihop med?!

NU ringde de precis från SöS och bilirubinet har gått ner till 282 från att ha varit 336 i lördags och barnläkaren tyckte inte det behövde följas upp mer Så skönt! Då fortsätter vi bara att äta och bajsa och sova i solen

Nu finns lite fler bilder till beskådande Jag tror alla här är inlagda i min adressbok, men den som tycker att det verkar finnas för få bilder får skrika till (vissa bilder kan alla inloggade på FL se medan vissa kan bara vänner se )!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • ProPPens

Åhhh vilken söt Stella!!!! Så fina bilder, dom 8 jag kan se... Vet inte om det är alla MaLu?! Vill ju se minst hundra!!! En liten fråga, vad är det för märke på sjalen du har?? Jag har tänkt köpa en och fått tips om en som heter Tricot-slen som ska vara bra. Tänkte om det är den? Skönt att värdet gått ner och Stella verkar slippa sola!

Här har inget hänt trots mina idoga försök att få igång nått... Igår var det trädgården som fick sig en omgång. Men jag orkade inte så länge, för det började spänna för mycket i magen... Då fick jag skäll av Mr M!!! Så idag har jag en lugn dag och gör inget mer än tittar på tv, har iof tvätt i maskinen att hänga men jag ska ta tag i det snart tänkte jag...

Äntligen!! BF080706
  • Ma Lu

Proppens: Åtta ska det vara Det är alla! (Iaf ett exklusivt urval ) Sjalen är en hug-a-bub som jag sytt egen ficka till! Jam har också en hug som hon är jättenöjd med (en svart så också maken går med på att bära )och jag fastnade sen för den för den är så smal och sval så här på sommaren. Den är tillverkad i Australien så då fattar man ju att den måste vara hyfsad i värme Jag har också en tricot-slen men den spar jag till svala kvällar och till hösten för den är betydligt tjockare material och bredare! Jag har köpt sjalarna på blocket resp tradera och fått sgs oanvända sjalar till ca halva nypriset.

Det där med att få igång förlossningen... En del säger att man ska typ putsa fönster och andra säger att man ska "vila igång det" (det var nåt med att kroppen inte sätter ett barn till världen när det är som mest körigt, dvs. när man städar och står i, utan väntar tills man verkar ha tid med det... ÖhFundersam) Och så var det färdknäppen då... Någon hävdade att det funkat? Var det zynk? Annars kan du fråga Kerpet som prövade ALLT (om detta inkluderade färdknäpp kan jag inte svara på ) utan mycket nytta Det var basilika i hallonbladste och champagne och jag-vet-inte-allt

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • ProPPens

Ska kanske kolla in blocket om jag hittar en billig sjal. Annars blir det en ny, dom är ju inte så fasligt dyra. Jag har ju en bb så jag tänkte kompletera med en sjal, och i en diskret färg så även Mr M kan använda den.

Ja, idag är en vilodag så det kanske funkar... Men det är väl så att dom kommer när dom är redo och vad jag än gör så hjälper det knappast?!
    Igår testade jag tens apparaten jag hyrt, det var spännande. Har inte provat tidigare och det var en pirrande känsla att använda den. Det som därremot inte var lika spännande var att ta bort dom självhäftande plattorna!!! Det gjorde ONT!!!! Undra hur jag ska klara värkarna?! Det var som att dra bort ett plåster och gångra den smärtan med 1000!!!!! Gjorde galet ont... MrM bara skrattade när han ryckte bort dem

Nu är det dags för lite vila här!

Äntligen!! BF080706
  • Kerpet1

Halloj!

Proppens! Det stämmer som MaLu säger, Jag testade allt utom just färdknäppen, Mr P vägrade, Ha ha ha!!! Champagnen hade ingen verkan fast det beror på att jag misstänker att det där svindyra glaset jag köpte i en bar (Skämdes när jag beställde det) var avslaget.
    För vi har fått TVÅ bebisar i vår trappuppgång de senaste två veckorna och båda kom med en ryslig fart efter att de druckit Champagne! Självklart var det den förtappade mamman (läs kersti) på 2,5 trappor som tipsat om detta, SÅ TESTA CHAMPAGNE!!!!

Malu! Är det inte dags att ta Stella på utflykt på Fredag?

• MallaMojs

Kanske kanske har Malla ett jobb på G, på den lokala mataffären men ändå Jag har ju aldrig (eg fått chansen att) betalat a-kassa, så just nu orkar jag inte bry mig om VAR jag jobbar... *suck* Det var inte förrän nästa vecka dock så vi ska verkligen försöka masa oss till Petters kalas...

...M sover på soffan som vanligt - hur j***vla trött får man bli??? *suck* Vi har varit på rådgivning idag och M och hon ska ses ensamma ett par gånger...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Ma Lu

Malla: ett jobb är ett jobb är ett jobb... Lärarjobb eller mataffär - same shit, different place Skönt att ha något som ger en lönespec! Du ska se att det löser sig med "riktigt" jobb snart

Proppens: på minimundus.se har de sjalar som är rätt billiga och tydligen hyfsat svala. Tror det är zynk som har en sån Och angånede värkar så liknar det ingen annan smärta nånsin så du ska klara det fint! Det sköna är att efteråt minns man liksom inte hur ont det gjorde utan jag som allvarligt svor på att aldrig nånsin ens tänka på syskon när Stella väl låg på mitt bröst tycker nu att det värsta nog egetnlgien var bedövningssprejen innan de skulle tråckla ihop min spruckna lilla blygdläpp och sedan också de tre(?) stygnen. Aj fasen!

Kerpet: oja, du är sååå förtappad Hemska människa Så du framkallar bebisar på löpande band med dina huskurer du Och angående kalas med massa folk och bebisar på fredag när Stella är två veckor... Näääävör in maj lajf! Bacillnojan har ett hårt hårt stupgrepp på mig Höll på att få hispan när största storebrorsan kom hit igår med "gammal" feber... Han är lite klen av sig och hade feber hela förra veckan men i lördags bara 37,1 och då kom han hit igår. Tack och lov är han typ noll intresserad av lillsyrran så han tittade bara på henne på behörigt avstånd och idag har vi precis fått sms att han itne kommer hit idag. Undrar om han vaknade när hon hojtade vid midnatt för att hon var hungrig och blöt och egentligen inte kunde vänta med någondera men hennes mor bar upp henne för blöjbyte först för annars funkade det inte att äta

Hahahaaaaa... HUr ska man veta om man har jättemycket torsk eller bara lite? Jo, man får hem en bvc-tjej på hembesök och hon säger ojojOJ, så DÄR mycket torsk har jag nog ALDRIG sett på en bebis Generad Hon var jättesnäll och åkte iväg till bvc och hämtade medicin till oss så vi fick det åtgärdat direkt och hon var jättesur på dom på SöS att de inte penslat oss. Nu är Stella toklila i och runt munnen och jag dito på tuttseluringarna Sen ska vi spruta jox i munnen på henne och smörja tuttarna på mig fyra ggr om dagen resten av veckan typ... SUCK! Där fick vi för antibiotikadroppet under förlossningen För det är förstås det som slagit ut svampförsvaret (bekräftade bvc-tjejen) samtidigt som mina mjölksyrebakteriekapslar tog slut ett par dagar innan och jag har ju inte kommit åt att skaffa nya. Syrran har med sig såna imorn när hon kommer så bara vi nu blir av med eländet nu så ska vi hålla dem stången sen. Sängkläder och allt snurrar på hettvätt också... Blä!

• zynk
    MaLu Va skönt att bilirubinet gått ner! Och ja det var jag som fixade en färdknäpp dagen innan . Och vi som skulle ha bran där på försommaren förra året provade nog alla knep som finns för att ungen skulle komma ut. Jag blev så besviken när både Malla o Mirren körde om mig . Sen var det Idis och jag kvar här som bjöd varann på kaffe om mornarna.
    Attans svamp! Men vilken tur att det ordnade sig med penslingen o medicin. Hur känns det i tuttarna nu? Hoppas det är bättre med det onda.

Proppen om du vill låna en minimundussjal har du en här. Jag har använt den ganska mycket - men i perioder har Alva inte gillat den. Superbra i början då hon kunde sova i den - och jag kunde fixa, t ex klippa häcken .

Malla Det är väl super med ett jobb där man inte behöver tänka så mycket ! Och du - man blir trött av terapi - kan det vara en förklaring? Isf kanske det händer nåt därinne i M ??? Jobbigt för dig bara - du skulle väl få lite ledigt nu trodde jag.

Här har vi haft en slö-dag och Alva har nog aldrig sovit så mycket på dagen förut. 3½ timme tror jag . Vi får se hur det inverkar på nattsömnen. Hon verkar väldigt pigg nu ifa - hon babblar som 17 - det låter så himla gulligt! Ticketicketakkatakka ulöööööö mamamamamaaaaaa - man borde spela in men det är så svårt att tajma ju.
  • ProPPens
    Zynk Är det deras trikåsjal du har? Vilken färg, har du den längre eller kortare?? Är den användbar länge? Om man läser om den jag tittat på så ska den gå att använda i två år, är det samma med denna?? Iof kanske man inte bär runt på barnet så länge...

MaLu Ja, det är nog så att värkarna känns annorlunda och glöms i samma stund som bebisen läggs på magen!!! Åhh vad jag längtar!!!!

Kerpet Hemska förtappade människa!!! Men vågar jag verkligen dricka något med alkohol?? Är ju urnojjig... Får se om jag vågar mig på det?! Fast om dom kommer som ett skott är det ju bra!!! Jag vet inte om jag kan komma fredag, ska ev till mitt jobb och hälsa på då. Men jag återkommer om det! Vart bor du? Är det lätt ta sig med bil??

Malla Ett jobb i affär är bättre än inget jobb!!! Dessutom kan du ju söka andra jobb undertiden. Håller tummarna för att du får det!!
    Äntligen!! BF080706
Svar på tråden Visparnas tråd # 7