• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • MallaMojs

Hejhopp tjejer och kids Har överlevt midsommar men är PROPPMÄTT Haha... Idag har vi varit hos mamma och fått träffa min systers nya kärlek, en trevlig pojke verkar det som

Joyce - det som funkade här var en klick messmör i flaskan, men E äter inte sånt va? Cornelia var också hård hård hård ett tag och grät när hon bajsade. Jag brukade "hjälpa till" lite med termometern när det krisade

Mamsen - näää Usch vad jobbigt!!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • ProPPens

Hoppas ni haft en trevlig midsommar! Här har det varit bra. Vädret var ju nästan perfekt, kanske lite varmt men iallafall inte ösregn. Kom en skur ungefär samtidigt som vi skulle börja grilla men den gick över på nån kvart. Drack faktiskt ett riktigt gott alkoholfritt mosserande vin igår, det smakade som vanligt mosserande vin!!

Joyce Stackars lilla E. Hoppas du får lite tips på BVC. Inte roligt när dom har det jobbigt och ont!!!

Jam Usch för stockning!!! Roligt med bröllop! Hoppas ni får trevligt norrut och fint väder.

Zynk VA ingen nubbe för Alvisen???? Men mamma kanske fick en?!

Äntligen!! BF080706
  • jamis

Joyce: Såg nu om lille E som gråter när han bajsar Usch va jobbigt!

Mamsen: Va tråkigt. Hoppas ni kan reda ut det, kanske inte just nu, men om ett tag!

Proppens: skönt att ni haft det så bra! Snart är det din tur att få bebbe!

• MaCool

Hej
    Här har vi haft en skön midsommar med dans runt midsommarstången för mig och isak. Isaks nya grej är att klättra upför hela trappan. LIVSFArligt. Är superbrant och utan vägg på ena sidan... Peka på några kroppsdelar kan han däremot inte. Ibland lyckas han peka rätt när man frågar var mamma är men det kan lika gärna vara lampan han pekar på:)

Joyce: Vad tråkigt att jag missade träffen. Usch med hård mage. Glass gör så att isak blir helt lös i magen men E kanske är för liten för det? Termometer var ju ett bra tips!

Jam: Lycka till på bröllopet- stort ansvar att vara värdpar. Du får vara försiktig med brösten. Vetekudde på direkt eller in i duschen. Blåsten är ju förädiskt.

Proppens: KLIPPA gräset!!! Vad är det för fasoner?

MaLu: Visst är det skönt med ammingsnapp! Och som sagt det går att öva bort när brösten blivit lite bättre formade. Låter ju skumt med att nyanställda får vara kvar...Hoppas att gubben rycker upp sig men det är så typiskt att det händer just nu.

Mamsen: Tråkgt med bråk med familjen. Hoppas ni kan reda ut det.

• jamis

MaCool: Men då måste ju Adam tömma direkt efter att jag haft värme på... han sover som en stock. Hoppas han vaknar snart och vill ha bröstet!

• Joyce

Mamsen: Kram till dig, låter jättejobbigt - hoppas det löser sig!

MM: Ingen flaska här men man borde väl kunna blanda det i gröten kanske?

jam: Hoppas stockningen är bättre idag och lycka till med bröllopet Ja 23 är faktiskt gränsen för mig också men senaste kvällarna har det blivit snarare kl 1 och det håller inte för mig.

ProPPens: Nu är midsommar förbi och nu är det dags för bebisen att komma

MaCool: Kul att ni haft en skön midsommar men trappan låter lite vansklig

Jag ska fasktiskt jobba hela dagen idag är det tänkt. Måste bita i det sura äpplet om det ska bli något ledigt i sommar. Lika bra att få det ur världen.

• Ma Lu

Hej! Kramar till Mamsen och Joyce (eller eg Erik). Jobbiga grejer...

AMningsnapp är prima och sedan igår ammar vi nattetid utan Snuss spottade helt sonika ut nappen flera gånger igår morse så det var bara att lägga av. sittande i soffan på dagen är den dock ett måste fortfarande.

Igår var vi ännu en vända på SöS och mätte bilirubinet och vägde. Hon har gått upp lite lite (typ 65 gram sedan i onsdags ) och bilirubinet har stigit ytterligare Nu låg det på 336 när de tagit blodprov och deras gränsvärde för solning är 350. Barnläkaren ansåg dock att stigningen var långsam och eftersom hon ändå gått upp lite och dessutom äter så vi får byta blöja ofta så behövde vi inte åka in idag men genast imorn bitti för att ta nytt blodprov (stackars Stellas små händer ). Hon ÄR inte jättepigg och jag oroar mig för hur mycket hon orkar äta egentleigen... Visst går hon upp och det var ingen som sa nåt om det men ändå. Jag gissar på solnatt endera dagen.

Nu finns ett par bilder på vår stjärna i galleriet OM någon mot förmodan är nyfis Tanken är att de ska bli lite fler när jag hinner...

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • zynk

Hej hopp!

Jam: Hoppas det är bättre med bröstet. Alvi har ätit ett par pyttebitar sill - och tuggat och svalt som vilken annan mat som helst .

Joyce Jag skulle också köra med Laktulos mot trög mage. Receptfritt.

Propp He he jag fick nöja mig med vin och öl . Förresten en regnskur hör väl ihop med grill (alt sillunchen) - annars är det inte midsommar!

MaCool Här pekas det också en massa - men inte heller Alvi kan skillnaden på lampa och mamma . Börjar undra om det står rätt till . Kul(?) med trappgång.

MaLu Förstår oron! Men skulle de vara de minsta oroliga på SöS så skulle ni inte få åka hem - tro mig. Jag tycker det låter som ett sundhetstecken att hon spottade ut nappen . Nu måste jag in o titta på bilderna!

Mamsen Bamsekram! De ska låta dig vara, din mor o syster!

Inatt sov Alva 9½timme !!!! Det har inte hänt sedan hon var 6-7 månader tror jag. Kändes underbart och sen gick M upp med henne så jag fick sova vidare en timme. Skööööööönt!

Vad gör ni i veckan? Jag har inget planerat ... M jobbar en vecka till - sen börjar min semester .

• zynk

ÖÖÖÖÖÖöööööööööö menar ni allvar Går ni och lägger er före 23????

Natti

Svar på tråden Visparnas tråd # 7