• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Maxie

Äsch, sorry. Jag fick felmeddelande först så jag skickade igen.

Jo, vi har också blivit bajspratande päron och häromdagen på en restaurang fick jag säga till min man att det kanske inte var rätt tillfälle att prata om V´s bajsande med massa andra matgäster runtomkring. Man glömmer ju att inte alla är lika intresserade!

• Maxie

Behöver tips: V suger på fingrarna, särskilt en tumme och ett pekfinger är ganska väl använda, de är såriga och torra, lite eksemaktiga faktiskt. Jag försöker smörja dem med olja men det verkar inte hjälpa. Men vad kan jag använda istället? Eksemsalvan är ju inte nyttig att få i sig och knappast andra krämer heller? BVC har semester just nu så ingen där finns att fråga. Idéer?

• Mamsen68

Maxi tack
    Fråga på apoteket dom är ofta himla duktiga.

Skrattar åt ert prat på resturangen ja man tror  ju att alla är lika intresserade

Vi har ett problem B är så fixerad vid datorn och mobiler han vill bara sitta och greja med datorn och kommer en mobil fram SKA han ha den så nu måste vi vara sten hårda med att inte sitta vid datorn el ha den på för han står bara och tittar på den då.

svammel

• Maxie

Hurra! V kan klappa händerna!!!! Nu börjar det nog lossna med utvecklingen.

• Maxie

Mamsen: här är det fjärrisen till tv:n som är mest intressant.

• Kerpet1

Godmorgon!!!!!

Ja han är gudomlig lille Björn!!!!!

Och V klappar händerna!!! Visst är det kul när de gör sånt!
    Maxie! Vågar du dig ut på fredag? Vill ju så gärna träffa dig!!!!!

Va duktiga ni är på att sjunga, jag nynnar lite för Petter och det funkar ju iofs men det främjar väll inte hans språkutveckling direkt... däremot får han höra Aja Baja en hel del så han borde kunna de första två bokstäverna i alfabetet iaf!!!

Nej, nu ska jag buda på lite tågbiljetter...

• Kerpet1

Förresten, är dte nån som har bra tips på leksaksaffärer???

Måste ju handla födelsedagspresent åt min son...
    Vet nån var man kan hitta träinstrument, typ marakas osv...

• xena

Hello brudar! Här har ni en som nu kan räkna sig till skaraqn som väntar barn!!! Våra papper åker ner till Thailand i dag. Vi räknar med minst 2 års väntan från och med nu. Elefantgraviditet med andra ord!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7