• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • jamis

A verkar knappa in. Jag vägde honom igår och då vägde han 7.5 och är 4 mån Stora killar vi har!

Joyce skrev 2008-05-07 20:19:04 följande:
    Erik vägde sig idag. 8,5 och han är 5 mån
  • Minna72
    Joyce skrev 2008-05-07 20:19:04 följande:
    Erik vägde sig idag. 8,5 och han är 5 mån

...Men visst, Öki föddes ju 7 veckor för tidigt så det är ju inte riktigt jämförbart. Men klart är att han är en lättviktare! Vid 1 års-kontrollen vägde han 8,7.
    ~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • Ma Lu

Hehe, min bm sa idag att hon tror att min lilla bebis i magen inte är en så liten bebis eftersom magen är stor OCH känns "välfylld" H*n kommer säkert väga Ökis8,7 vid födseln Näää... Skämt åsido så känns det ju rätt logiskt att Öki inte är så stor då han kom så pass tidigt och dessutom har han ju inte så mycket stort att brås på Det ÄR ju itne storleken som räknas

Jag är rätt impad av Adams viktuppgång!!! Lilla sköldpaddan har blivit så rund och stor

Ska tänka på familjen Fisk imorn! Det låter ju faktiskt som att det är pc som ger magstrulet när det ges utan att det eg finns någon infektion att bekämpa! Lycka till! Min systerson ska genomgå op på samma ställe nästa vecka så ni får agera testtrupp

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • zynk
    Kväll!

Får man träffa er även om jag inte tagit kort???? Lasse i P kl12? Kanske dyker upp .

Ska försöka responsa lite - har ju en del att ge igen . Fast A är vaken så vi får se vad hon tycker (näe det är ju inte jag som bestämmer nu).

Maxie Vi började med välling men minns inte om det var från 4 eller 6 månader - har så dåligt minne. Började iaf med 50/50 ersättning/mild havrevälling. Till en början gick det bra med samma nappflaska men sen har vi bytt till napp med större hål (först 3 sen 4, Dr Brown). Nu ger vi fullkornsvälling. Här har vi kört mycket tetra - lata som vi är (blir mer lättflytande också) men nu är det pulver som gäller.
    Vatten: spelar ingen roll hur man ger men skulle enligt bvc vara bra att börja med så de vänjer sig vid smaken. Alva störtgillar vatten ur pipmugg. Vi har en som droppar (som A brukar vattna golvet med) o sen några semi-engångs-droppsäkra (där dock lockat går upp ibland när A kastar dem i golvet) . Jag hade svårt att dricka ur dem med A fixar det galant . Har inte hittat den ultimata pipmuggen än. A dricker nog helst ur vanligt glas dock.

Mirren Låter inte så kul med kopieringen - har ni inget tryckeri som sköter sånt? Eller missuppfattade jag dig? Det verkar närma sig iaf . Vad du har kämpat hårt! Fattar inte hur du orkar jobba så mycket.

Mamsen JAAAA va kul med jobbet! Grattis!

FISKen Lycka till i morgon! Får ni åka hem samma dag eller ska ni stanna?

Nu duger pappa inte längre. *mot sövning*
  • MallaMojs

Grattis mamsen

...och så tänker jag på Sid imorrn

Kan tyvärr inte komma till Lasseparken imorrn då jag redan bestämt med systeryster som ska komma hit...kanske kan dra med henne, vi får se...

Määä, Öki är ju en liten lättviktare (hur lång är han?) - mina tjejer föddes också sju veckor för tidigt och de väger runt 10 nu, 11 månader...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Maxie

Ja, och i jämförelse med A och E så får jag väl försvara "lättviktaren" V med att han ju är född en månad för tidigt!

Tack för alla svar. Kram och godnatt. Och jag tänker förstås på Sid imorgon!!! Och på hans föräldrar.

• Minna72

Öki var 72 cm vid 12 månader. Men som MaLu påpekade, han har inte så mycket stort att brås på: Jag är 153 och M 172 cm... Öki är inte stor men har på nåtsätt väldigt proportionerlig!

• Joyce

zynk: jag har ju redan hämtat mina kort och tänkte komma ändå Kom du också, det vore kul!

Fisk: Lycka till imorgon!

MaLu: spännande att göra tillväxt-ul!

jam: Ja Adam kommer starkt nu

Jag glömmer så ofta bort att så många barn här är födda för tidigt.

Min kompis som fick 13 ägg (4 första ggn och bara 1 halvbra) fick denna gång 1 toppbra tillbaka och 5 toppbra i frysen! Heja menopur

• Minna72
    Minna72 skrev 2008-05-07 21:35:56 följande:
    Öki var 72 cm vid 12 månader. Men som MaLu påpekade, han har inte så mycket stort att brås på: Jag är 153 och M 172 cm... Öki är inte stor men har på nåtsätt väldigt proportionerlig!
    Öki är inte stor men HAN ÄR på nåt sätt väldigt proportionerlig, ska det va.

Gonatt här oxå! 
Svar på tråden Visparnas tråd # 7