• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • MaCool

idag ska vi träffa en tandhygienist på BVC undrar just vad hon kommer att säga och hur dåligt samvete man nu ska få för tandborstningen. Jag är nöjd bara isak öppnar munnen så att tandkräm kommer in där om vi sedan får borsta lite så är det ju toppen, får se hur den inställningen tolkas...

• Joyce

MaCool: Det var inte min mening att låta så hård Blir ofta lite tokigt i skrift men även så är jag en person som gillar att diskutera och ibland kanske lite väl hårt

När började ni ge vatten till era? Jag har låtit E smaka ur mitt glas nån gång men inte mer än så. Och är det alltså pipmugg man ska ge det i eller nappflaska?

• MallaMojs

Jag tror att "folk" brukar förespråka pipmugg men här funkar det nästan bara med nappflaska (inte samma som vi äter välling ur dock) och nu kan båda tjejerna hålla själv .-p

Min kommentar angående "att knyta an" var väl mest bara en reflektion, eftersom mina är mammiga, men jag varken kan eller orkar ta hand om båda mer än jag redan gör - just nu tar vi varsin tjej vid nattningen, men ibland är farmor här å nattar också så... Vill ju inte att de ska få psykiska besvär liksom...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • ProPPens

Höll på säga godmorgon men det är ju nästan lunchtid!!!Förvånad

Idag är jag lite trött, vi hade vattengympa sent igår började kvart över åtta... Så det blev sent!! Men det var så roligt, vi hade ju männen med så det var skoj!! Tänk nu har även M vattengympat, det trodde jag aldrig!!!!Skrattande Vi fick även lite tips på andningsövningar att göra hemma inför förlossning, så nu ska det andas så luften tar slut i huset!!!
    Idag ska vi på föreläsning på mvc om amning och första tiden. Ska bli spännande, bara inte samma bm som igår håller den....

Joyce Jadu tur att min vanliga kommer tillbaka, för jag skulle inte vilja ha kvar den där jag träffade igår!!! Grattis till din syster och till dig som ska bli moster!!!!

Zynk Ska kolla min almenacka och återkomma men jag tror inte jag har så mycket planerat den veckan. Kan ev vara besök hos bm då, men jag återkommer! Vill så gärna komma och träffa er alla!!

Äntligen!! BF080706
  • Joyce

jag var just lite fräck. Jag ringde till Apelsinerna och kommer att hämta min kontaktkarta från dem direkt idag. Hoppas ingen tar illa upp men jag måste snabba på det hela om det ska blir några bilder till svärmor. Dock kostar det 400 kr extra om man vill göra en expressbeställning. Så jag vet inte. Ev blir det en sån där miniram som de hade (såg ni den, hon hade en sån med sig?) och att det kommer en stor bild sen.

• FISK78

Här hemma är det inget bra Jag och Daran är förkylda med hängighet halsont och huvudvärk. Men det får väl gå... Det värsta är att Sid är dålig i magen Har varit det sedan i måndags kväll nu Jättelöst/diarréer så nu blir det väl ingen operation imorn som planerat, ska ringa dem sen...

Så jäkla jobbigt eftersom han har käkat penicillin igen i FÖREBYGGANDE syfte!?! SKIT OXÅ!

zynk, vet du om man kan operera ändå?

Joyce, grattis till syrran - vad roligt! Jag ska nog oxå ringa Apelsin tror jag eftersom vi inte kommer att kunna komma till Kerpan

• Joyce

Fisk: Då måste du nog skynda dig att ringa för de var påväg att skicka iväg bilderna till Kerpet nu.

Trist att ni är sjuka och vad tråkigt om op skulle bli inställd. Det kan inte vara pc som gör honom dålig i magen då?

• FISK78

Tack Joyce - fixat! Jag börjar oxå tro att det är pc som gör honom risig. Det var en ny sort den här gången... Hmmmm, hoppas hoppas hoppas att op blir av nu! Ska ringa och kolla om en kvart!

Kram

• jamis

Grattis till Joyces syster ! Va underbart!

Jag ringde Apelsinerna men fick bara ett meddelande Men jag åker ju gärna till Kerpet, tänkte ifall de inte skulle komma fram och vi som åker bort hela nästa vecka... men då hoppas jag att de kommer fram imorgon!

• jamis

Jag har förresten min bror här idag, han kom hem från Canada igår så jag har "fullt upp" med honom Jättekul att träffa honom för han har vart borta i 4 mån nu.

Svar på tråden Visparnas tråd # 7