• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Kerpet1

Joyce! Jag hoppas du tar med dina bilder så vi får se dom!!!

När jag hörde att nån redan hämtat bilder så var jag säker på att det var Pess som tältat utanför deras studio sen i tisdags... men ack så jag bedrog mig! Ha ha ha!

• Kerpet1

Nu har jag ringt... Rektorn sa inte så mycket, men jag ska skicka in cv... Fick mail från den serveringsläraren som jobbar där idag och som jag känner lite, han tyckte absolut jag skulle söka och tyckte det skulle va kul att jobba med mig!!!! Tydligen har de en vikarie på den här tjänsten men som var sådär, enligt honom... Spännande!!!! Sen blir jag nervös för jag tror faktiskt aldrig jag sökt ett jobb som jag inte fått och är rädd att mitt ego ska få sig en törn, men det kanske skulle va nyttigt, ha ha ha!

Jag har bestämt mig för att inte säga nått till Mr P om detta än, för jag vill få komma på en ev intervju och sen känna av om jag skulle trivas... jag är rädd att Mr P ska gå i spinn och tycka att jag ska ta jobbet till varje pris! Han tjatar ju hela tiden om att jag ska byta jobb och jobba på "norra sidan".
    det här jobbet är ju perfekt... kollade sl-förbindelser igår och det kommer ta mig 18 minuter till jobbet istället för dryga timmen i dag... värt en del kan jag tycka...

bla bla bla...

• MallaMojs

Jag har också fått ett ryck och skickat iväg fyra mejlansökningar till jobb...de flesta bara vik i en termin men ändå. Jag kan ju inte bara sitta å vänta Men, jag hoppas att Jensen hör av sin NUUU (det har ju gått tre veckor imorrn ) och sen ska jag ju på intervju imorrn, på John Bauer... Hmm, jobbigt det här!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk

Oj va duktiga ni är med ansökningar!
    Jag vet inte vad jag ska bli när jag blir stor... Men det känns oviktigt nu. Jag har ju ett vik som är "bekvämt" när man har småbarn så det behåller jag ett tag till att börja med.

Alva har just GÅTT en meter själv med hjälp av att skjuta en stol (med hala tassar) framför sig . Oj vad det händer mycket nu! Läskigt men härligt.

Gnäääääääääääääääääääääääääääääääääääll

• Ma Lu

BuuuuhuuuuGråter Kerpet söker jooooobbb Vad ska vi ta oss till då om du försvinner? En av kanske typ tio mänskliga och ROLIGA kollegor Jag tror jag går och lägger mig igen...

Nä, sök du Jag har itne tänkt jobba på ett tag och sen tänker jag nog inte jobba så mycket där mer jag heller...

Jag har precis kravlat ur bingen så det kan hända jag komme rlite sent Se bara till så ni inte tryckt upp min bilder och delat ut som flygblad tills dess

Ska hälla in lite frulle så ser vi om jag hinner duscha också Annars får jag väl ta en egen gräsmatta...

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis

Ojoj... är klockan så mycket! Här har vi sovit gott på morgonen

Måste skynda mig!

• Ma Lu

Hehe, det går sådär för mig... Logistik är helt enkelt inte min starka sida i det här sledet av livet Blev nyss sen till det t-banetåg jag tänkt mig som absolut sista alternativ menmen... det går ju fler! Tar nästa

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Kerpet1

Tack för idag! Trist att jag inte tog egen bil så jag hade kunnat dricka mer kaffe med er!

Nej, nu ska här skrivas cv... jobbigt! Undra var jag har min gammla, hm?

• Kerpet1

Vi pratade ju om nästa vecka... Kan vi inte bestämma Onsdag?
    Så ses vi lite tidigare, typ 11????
    Om det är fint väder är vi ute annars finns det väll nått fik nånstans? Pess hur ser det ut med STOOOOOORA fik i ert område?

• Ma Lu

Tack för idag Alltid lika trevligt att träffas! Stort TACK igen till Kerpet som fixat allt med bilderna

Nu har jag i lugn och ro tittat på mina bilder och är faktiskt nöjd Tro det eller ej... När jag först efter en lååång stund vågade kasta ett getöga såg jag bara konstiga miner, stripigt hår och annat mindre smickrande men nu har jag sett att det faktistk finns flera bilder som jag är ritkgit nöjd med! Ni var ju dessutom så jättegulliga med era glada utrop när ni tittade så jag beslutade mig för att tro att ni menade allvar och kolla igen (för nej, jag gillar INTE att se kort på mig själv...) Lite skämmigt kändes det att visa er alla "nakenchocker" men här hymlar vi ju inte med något så Generad

Lycka till med cv Kerpet Om du vill kan jag läsa korr

Svar på tråden Visparnas tråd # 7