• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Ma Lu

Åååå...det är ju en kväll som gjord för ett glas svalt vitt!!!!Skrikandes Jaja... svartvinbärsdryck blandat med mineralvatten är inte heller fy skam Eller var det surt sa räven... Sukta mig inte!!! Undrar om jag inte ska öppna en av flaskorna med alkoholfritt öl som jag köpte förra helgen

Jam, Adam och jag har haft en helskön heldag på altanen! Det blev nästan lite för varmt under markisen men det tyckte inte Adam som låg spritt språngande i skuggan på ett lektäcke och njöt av den fläktande vinden

Nu väntar jag snart hem en make med halsont som har sjösatt en båt i eftermiddag. Hoppas han inte är för grinig... Om han är det får jag väl klä av honom näck också och lägga honom på lektäcket i skuggan

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis

Ja, vi har verkligen haft en helskön heldag på altanen! Adam sov hela vägen hem och har nu somnat för natten (hoppas jag eftersom maken jobbar borta!). Men ujujuj va underbart att ha en egen uteplats *vill oxå ha*

MaLu: Ni får väl ligga där på altanen du och maken, fast kanske inte näck det kan bli lite för spännande för grannarna då

Nu ska jag göra lite kvällsfika och sen läsa tillbaka i tråden.
    Ha en skön helg!

• Maxie

Nu har jag kollat in bilderna, jättefina! Och kul med alla bebisarna.

Mamsen: usch för brännblåsor! Lider med dig.

Och Pess, soleksem låter inte mycket bättre. Lider med dig med. Fast njut av vinet på balkongen!

Joyce: hyposensibilisering, vad är det? (Ja, ok jag kan ju googla på det men...)

Här har vi ätit egentillverkade hamburgare med diverse tillbehör och druckit varsin lättöl på altanen. Sen stod inte sonen ut längre utan skulle prompt ha mat igen (välling) varpå han somnade när han druckit 40 ml. Då hade jag redan dukat in alltihopa igen så det altannöjet blev inte så långvarigt. Nåja, snart får man skråla med i Så ska det låta. Kanske ska ta ett glas vitt vin till det... Och Malu, svartvinbärsdryck med bubbel låter rätt ok det med!

• jamis

Åh, jag vill oxå åka ut till lantställe eller med båt! Men vi sitter ju med vår lägenhet... får väl gå till Hagaparken... men först ska vi ner på stan och köpa solhatt till A

• jamis

Maxie: Hihi, låter gott med hemmagjorda hamburgare Jag vågar knappt ha på TVn när A vaknat så här blir det stillsamt fredagsnöje utan maken... får se vad jag hittar på. Hoppas ni får en skön kväll!

• ProPPens

Hejsan!!

Vilket härligt väder det varit idag!!! Ja, lite varmt kanske för en gravid kvinna, men jag har legat under buskarna och läst... Undra om grannarna tror man är galen när man kryper ner under häcken och bäddar med kuddar runt sig?!FundersamFörvånad
    Nu har jag också sökt medlemskap i gröttråden, så jag väntar spänt på att bli inbjuden!!

Vad härligt att Sids operation gått bra. Nu håller vi tummarna för att öronen är friska framöver!!!

Imorgon ska vi försöka olja in våra altanmöbler. Så vi kan njuta av kvällar ute ochäven dagar!!! I skuggan förståss...

Nästa vecka har jag inte möjlighet att komma på någon fika. Men visst pratades det om hemma hos Zynk veckan efter?? Då ska jag nog ha möjlighet att komma. Det jag vet att jag har den veckan är bm. Men minns inte vilken dag just nu...

Säger som MaLu SUKTA INTE MED VIN!!!!!!!!

Äntligen!! BF080706
  • Joyce

Maxie: Förenklat kan man väl säga att det är som allergivaccin. Man tar sprutor regelbundet i flera år och sen är man inte allergisk mer (jag är/var jätteallergisk mot gräs)

• Joyce

vill bara förtydliga att vi har typ liten rutten kolonistuga vid havet. Låter så flådigt med lantställe. Och nej flådigt var det inte här

• jamis

Joyce: Men iaf någonstans att vara på sommaren och solen
    Skönt att inte vara allergisk mot gräs längre! Det måste vara riktigt jobbigt!

• jamis

Joyce: Jag har ju glömt att fråga dig om det är ok att jag använder bilden på Adam som pres-bild?

Svar på tråden Visparnas tråd # 7