• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Maxie

Suck. Inte får jag mallas länk att funka - hittar inte tråden, vilken kategori ligger den under? - och V har åter kräkts på både sig själv och mig. Sen rensade han näsan genom åtskilliga nysningar, åter på mig. Han har börjat kräkas på sistone efter maten och konstigt nog - som idag - efter amning. Han rapar och får sen ligga ner ett tag, det är då han kräks. Varför? Är hans mage fortfarande omogen eller vad handlar det om? Ja, vi har ju tid hos barnläkaren på bvc på onsdag så jag får väl fråga då. Ursäkta ego-svammel.

• MallaMojs

Nu ska du vara MÄÄÄ, Maxie

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Joyce

hej!
    Har haft en härlig dag i solen Lunch, glass, kaffe och långpromenad och allt med trevligt sällskap.

Vi har äntligen fått tag på utemöbler till stugan så M är där och lämnar de nu annars skulle vi inte rymmas i bilen dit imorgon. Själv fick jag hålla fast mig själv så att jag inte köpte varenda rosa och blommiga resp blårandiga lantliknande pryl jag såg på stan idag. Jag ville ha allt krussidulligt jag kunde tänka mig till stugan haha fick nöja mig med en rosablommig duk (inte min stil egentligen men så där stugromantiskt så man inte kan låta bli )

Nä kan jag fresta med ett kallt glas vitt på balkongen i kvällssolen?

• Pess
    Joyce skrev 2008-05-09 17:09:09 följande:
    hej!Har haft en härlig dag i solen Lunch, glass, kaffe och långpromenad och allt med trevligt sällskap. Vi har äntligen fått tag på utemöbler till stugan så M är där och lämnar de nu annars skulle vi inte rymmas i bilen dit imorgon. Själv fick jag hålla fast mig själv så att jag inte köpte varenda rosa och blommiga resp blårandiga lantliknande pryl jag såg på stan idag. Jag ville ha allt krussidulligt jag kunde tänka mig till stugan haha fick nöja mig med en rosablommig duk (inte min stil egentligen men så där stugromantiskt så man inte kan låta bli )Nä kan jag fresta med ett kallt glas vitt på balkongen i kvällssolen?
    Åh...låter helmysigt...Jag ör precis lika "fånig" med vårt hus i skåne Själv ska vi nog ut med båten i morgon. Jag vill ha det lite tillrättalagt nu när vi har L, inga jäkla "halsöverhuvudet och hoppa i land då KÄRRING-naturhamnar" Utan jag HÄVDAR min rätt som ansvarig hoppilandkalle och god mor att hädanefter blir det BRYGGOR Så det jag håller på att komma fram till är att jag föreslagit herrn i huset att vi åker till Sandhamn för lunch/glass

Synd bara att jag har en massa soleksem Brukar hjälpa med kortisonsalva, men icke denna gång....Gick till apoteket för att ragga något antihistamin att svälja, och det fanns receptfritt (=verkningslöst )
  • Pess

OCH, vi ska OCKSÅ dricka vin på balkongen (härmapa?? Jag?? )

• Joyce

skönt att höra att det finns fler

Ska ni bara ut över dagen med båten? Isf tycker jag att gästhamnar är kul men om man ska sova över så kan det bli lite väl mycket husvagnscamping (eller ungdomsfylla beroende på var man är) för min smak. Men å andra sidan är det ju knappt mindre folk på populära naturhamnar heller. Ååå nu fick jag ångest över att vi ska sälja båten och vara båtlös denna sommar. Jag tycker ni ska åka till mitt favvoställe Tvättfatet - supermysig motorbåtsvik relativt nära stan (fast det beror ju så på var ni har båten)

• Joyce

äsch du skulle ha tiggt om antihistaminer igår - jag har drivor här hemma. Både amningsvänliga och inte. Jag har gått på hyposensibilisering och äntligen blivit bra

• Mamsen68

Hej hopp vänner

HELG hurra hurra

Jag har blivit bränd i solen så mycket att det är blåsor jag som tycker att jag har tänkt på att smörja och så men men.

nu är det mys meed familjen som gäller kram

Svar på tråden Visparnas tråd # 7