• Lindisen81

Ikea Kök

Jag vill ha kontakt med er som byggt Ikea kök och ni som funderar på att bygga!
    Vi kan här utbyta tankar, ideér mm kring Ikea köket.

Jag och sambon planerar att beställa kök från Ikea i slutet av juni. Får man mycket för pengarna? Är det ett bra kök? Bra kvalité?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-12 11:34
    Vad roligt att så många delar med sig!

Direktlänk till ikea; www.ikea.se

Tips som kommit in; beställ bänkskiva från tex k-rauta eller Bauhaus, samt diskho+bänk+blandare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-13 19:39
    OBS!!!
    PÅMINN MIG INNAN TRÅDEN GÅR UT ATT SKAPA EN NY!!!
    SKULLE JAG GLÖMMA ELLER EJ ÄR INLOGGAD PÅ LÄNGE HOPPAS JAG NÅGON VILL TA PÅ SIG ATT FORTSÄTTA SÅ ATT INTE TRÅDEN DÖR UT!

• Svar på tråden Ikea Kök
  • fru kreativ

Zandrisen: Tundragolvet är väl okej, typ.. Tycker oxå att det repar lätt och det är ju inte världssnyggast i fogarna mellan plattorna, men jag var lite förberedd på detta och köpte helt pga priset. Vi hade lite akutläge att byta golv i hela lägenheten, så när man ska köpa golv till mer än 100km2 så tar man gärna en liten genväg. Vi får se om vi kanske byter ut det bit för bit i framtiden. Eller så säljer vi lägenheten medans golvet ser hyfsat snyggt ut !

• Tussan05

Yrslan: så gött att ni har bestämt er! Har ni beställ köket också eller är ni i rita-stadiet ännu?

Här börjar det arta sig i tillbygget minsann. I dag kommer ett par kompisar och ska hjälpa maken sätta tak i köket och matrummet, jag har spacklat för fullt och om någon vecka blir det golvet som ska flytspacklas (golvvärme). Känns gött att ha kommit så längt.

• Piggley Wink

Tussan: låter som vi kommit lika långt ungefär... Vi har dock alla innertak färdiga, har spacklat allt och flytspacklat köket. Sovrummet är tapetserat och målat men de jäkla fönsterinfodringarna tar ju evighetstid

Måste snoka in hos dej..

• Tussan05
    Piggley Wink skrev 2008-04-17 12:12:03 följande:
    Tussan: låter som vi kommit lika långt ungefär... Vi har dock alla innertak färdiga, har spacklat allt och flytspacklat köket. Sovrummet är tapetserat och målat men de jäkla fönsterinfodringarna tar ju evighetstidMåste snoka in hos dej..
    Snoka på, tyvärr har jag inte mycket bilder ute, får kanske lägga ut lite så ni får se allt slit vi ställt till med Så gött att ni kommit så långt ändå. Men vad är det med fodren som tar sån tid??
    Vi gör ju en tillbyggnad som är som ett helt nytt hus nästan, 3 sovrum, 1 stor garderob, arbetsrum, hall/tvättstuga, matrum, kök och tv-rum, så vi har en del att göra. Har helgipsat 2 rum på väggarna, resten är kvar. Tur man känner folk innom branchen så man kan få bra tips och råd.
    Längtar tills köket ska upp! Det står i ett hörn på bygget och bara väntar på oss.
  • Kravmärkt
    Lindisen81 skrev 2008-04-17 08:34:13 följande:
    hehe va roligt =) vi har ju inte ens beställt köket, men snart gör jag sällskap!
    Haha bra! Kan behöva nån som förstår mej nu.. Har lyckats utvecklat nån slags hatkärlek till det nya köket
  • Kravmärkt
    Yrslan skrev 2008-04-17 08:39:36 följande:
    Efter många om och men blir det nog ett enkelt vitt slätt Ikea kök. Ville ha Lidingö, mannen ville ha ståt men har nu kommit på att han inte vill torka dörrar med en massa skåror hela dagarna då vi har två hundra varav den ena är en riktig gris Nu håller vi på med sovrummet, sedan ska vi byta golv och i sommar ska vi fixa köket. ÄNTLIGEN !!!
    Ah alltid härligt att få sin vilja igenom

Vi har också valt vitt kök men har valt Abstrakt vit någon annan som har det?
  • Dundermamman
    Tussan05 skrev 2008-04-17 11:04:45 följande:
     Här börjar det arta sig i tillbygget minsann. I dag kommer ett par kompisar och ska hjälpa maken sätta tak i köket och matrummet, jag har spacklat för fullt och om någon vecka blir det golvet som ska flytspacklas (golvvärme). Känns gött att ha kommit så längt.
    Härligt att det börja dra ihop sig hemma hos dig...du har varit läänge i planeringsstadiet menar jag FlörtKyss!
    Hojta till när du har nya bilder, jag är ju också nyfiken !!!
  • Tussan05
    Dundermamman skrev 2008-04-17 13:22:55 följande:
    Härligt att det börja dra ihop sig hemma hos dig...du har varit läänge i planeringsstadiet menar jag !Hojta till när du har nya bilder, jag är ju också nyfiken!!!
    Ja det har tagit lite tid pga sjukdom och annat krafs. Klart jag hojtar! har ju lovat dig en kopp i det nya köket också ju
  • Dundermamman
    Tussan05 skrev 2008-04-17 13:25:01 följande:
    Ja det har tagit lite tid pga sjukdom och annat krafs. Klart jag hojtar! har ju lovat dig en kopp i det nya köket också ju
    Ja tack, det ska bli trevligt
  • Piggley Wink

Vi bygger ju bara lite då , Det är kök, hall, toalett, vardagsrum och ett sovrum. Längtar bara tills det blir klart, men det känns som det går i snigelfart!

Svar på tråden Ikea Kök