• Lindisen81

Ikea Kök

Jag vill ha kontakt med er som byggt Ikea kök och ni som funderar på att bygga!
    Vi kan här utbyta tankar, ideér mm kring Ikea köket.

Jag och sambon planerar att beställa kök från Ikea i slutet av juni. Får man mycket för pengarna? Är det ett bra kök? Bra kvalité?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-12 11:34
    Vad roligt att så många delar med sig!

Direktlänk till ikea; www.ikea.se

Tips som kommit in; beställ bänkskiva från tex k-rauta eller Bauhaus, samt diskho+bänk+blandare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-13 19:39
    OBS!!!
    PÅMINN MIG INNAN TRÅDEN GÅR UT ATT SKAPA EN NY!!!
    SKULLE JAG GLÖMMA ELLER EJ ÄR INLOGGAD PÅ LÄNGE HOPPAS JAG NÅGON VILL TA PÅ SIG ATT FORTSÄTTA SÅ ATT INTE TRÅDEN DÖR UT!

• Svar på tråden Ikea Kök
  • LiNdA med SaBiNa o JoPPe

Menade inte så.
    Vårat rör går liksom ovanför alla skåp....vi har ett rakt kök och röret går liksom längs med hela köket upptill

• Tussan05

LiNdA med SaBiNa o JoPPe: lät krångligt, menar du att det ligger PÅ skåpen eller går det framför och över? Du får ta en bild så kan vi *brainstorma* problemet

• Kravmärkt

Hej alla ahr lagt upp lite nya ritningar som jag gjort med IKEA-Homeplanner ifall nån är intresserad av att se hur mitt kommer se ut. Vi hade alltså tidigare en vägg vid spisen men har nu slagit ner den för att få lite öppnare (köket var mycket litet med få möjligheter att röra sig). Vi kommer inte att köpa häll och bänkskiva på IKEA därför så finns detssa inte med i beskrivningen samma gäller kyl/frys som vi spar sen innan.

Trevlig helg alla hoppas ni får nåt gjort det ska fan jag

• LiNdA med SaBiNa o JoPPe

Tussan & Fru Kreativ:

Precis! Ja ovanför skåpet hela vägen går 2 rör.
    Jag måste alltså bygga ut och "rama" in dom.
    Kom på att grannen hade gjort om sitt kök, dessutom precis samma som vi ska ha...så jag va där inne o gluttade
    Dom hade snyggat till det genom att sätta in inbyggda spottar....så vi får väl också göra så. Synd bara att det blev mer jobb än vad vi räknat med...dessutom måste jag kontakta ikea och göra om beställningen

• Tussan05

Aspartam: jag vill se! Alltid kul att få insyn i andras kök

LiNdA: Ja men så kan ju bli väldigt snyggt! Har ett par vänner som har så (inte pga rör men pga snetak) och det är väldigt snyggt! Annar, om det är snygga rör kan man ju måla dom i sanna färg som väggen och ha dom synliga. Hoppas ni blir nöjda.

• Dundermamman
    Kravmärkt skrev 2008-04-18 22:37:05 följande:
    Hej alla ahr lagt upp lite nya ritningar som jag gjort med IKEA-Homeplanner ifall nån är intresserad av att se hur mitt kommer se ut. Vi hade alltså tidigare en vägg vid spisen men har nu slagit ner den för att få lite öppnare (köket var mycket litet med få möjligheter att röra sig). Vi kommer inte att köpa häll och bänkskiva på IKEA därför så finns detssa inte med i beskrivningen samma gäller kyl/frys som vi spar sen innan.Trevlig helg alla hoppas ni får nåt gjort det ska fan jag
    Jag är också nyfiken på ditt kommande kök...men jag hittar inget galleri hos dig ...
  • HN79

Hej på er. Hänger på här då vi (läs sambon )också ska bygga ikea kök till sommaren. Har nog bestämmt oss för luckorna tidaholm, ljust ekkök. Vi ska riva ner en vägg och vända på det befintliga köket. Ska bli spännande

• HN79

Hej på er. Hänger på här då vi (läs sambon )också ska bygga ikea kök till sommaren. Har nog bestämmt oss för luckorna tidaholm, ljust ekkök. Vi ska riva ner en vägg och vända på det befintliga köket. Ska bli spännande

• Nattljus

Vilken bra tråd, undrar om någon har haft applåd lucka? Jag vet att de ska byta kulör snart på den vita, den ska bli vitare, vilket jag tycker är toppen, men hur är kvalitén?

Svar på tråden Ikea Kök