• misak

Vita tråden del 8

Hej!
    Jag har äntligen hittat hit! Delar ert intresse för vit inredning och är en hängiven läsare av tidningen Lantliv, sedan många år tillbaks. Jag drömmer om ett hus på landet, nu bor jag i ett hus av äldre modell i ett villakvarter i Skåne, som jag håller på att förvandla till en lantlig vit idyll.

Jag såg ett inlägg ang vilken tidning jag läser förutom lantliv... Får väl svara Drömhem och Trädgård, även om jag tycker att den ibland har samma artiklar som Lantliv (vilket inte alltid är fel och Scrapbooking mm, men inte så ofta som tidigare.

Jag ska uppdatera min blogg med lite mer inredningsbilder och då är ni välkomna dit!

• misak

Hej!
    Jag är på krukjakt. Vill ha enhetliga krukor eller någorlunda i allafall. De ska vara lite lantliga och givetvis vara vita. Just nu är mina krukor ganska vita, men de är väldigt olika både i färg och form.

• misak

Tack för alla kruktipsen! Får ge mig ut på jakt!

MM vilket fint överdrag till vagnen, det skulle jag gärna vilja ha!

• misak
    pofsan skrev 2008-05-14 07:23:36 följande:
    Om någon funderar på hus kan ni ta en titt på detta:www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/174595Lite väl gulligt för min smak men väldigt vackra bilder.Behöver jag skriva att det inte är mitt hus...
    Känns som om det var hämtat från någon tidning, man ser ju inte så mycket av huset.
  • misak

Hej!
    Jag behöver hjälp med vilken färg jag ska måla sonens kullastol (pinnstol) i. Läste i lantliv att man först ska tvätta med målartvätt, sen slipa med sandpapper o sen grundmåla med snickerigrundfärg (vit givetvis) och sen måla med snickerifärg. Men ska man ha halvblank, matt eller vilken ska man välja? Är det såhär ni också går tillväga?

• misak

...behöver jag tillägga att stolen ska bli vit?

• misak

Sylt ---> Slipar du bara innan då med sandpapper eller målar du på lacken direkt?

Vad använder ni för färg; märke, matt eller blank? Vilket är bäst?

• misak

Enji: ---> Jag säljer mina på tradera!

Svar på tråden Vita tråden del 8