Inlägg från: lillafruluva |Visa alla inlägg
  • lillafruluva

God morgon!
    Äntligen ledig!! Ska bara ta det lugnt och plocka lite här hemma idag, orkar inget annat och sen är det jobb imorgon igen :-/
    Börjar sent imorgon så innan jobbet är det bm-besök som gäller, lite spännande

Grattis Videli, det ser jättefint ut!!

• lillafruluva

Har äntligen fixat färdigt vår skrivbord (Ikeas markör som blivit vitt), det har känts som ett evighetsprojekt! Satte vit självhäftande plastfilm på ovansidan så det tål lite, sen målade jag resten och bytte knopp

• lillafruluva

Idag har jag varit på inskrivning, kul!

Hon började redan prata om framtida ev. sjukskrivning då jag var sjukskriven för foglossning, ljumskbråck, propp i benet förra graviditeten. Kändes lite konstigt eftersom det funkar att jobba nu, jag har stödbälte på mig.
    Men eftersom ryggen inte är återställd sen sist så är väl risken stor att foglossningen kommer tillbaka, någon som vet???

• lillafruluva
    Kaktus76 skrev 2008-06-04 11:48:54 följande:
    Skoj!! Det känns som mer "på riktigt" när man varit på inskrivning. Är inte så hemma på foglossning,men har hört(tror jag) att om man hft det förut så är det inte säkert att man får det nästa gång bara för att man har haft det. Och samtidigt så blir ju bäckenet mera uppluckrat för varje graviditet.Mår du bra annars?
    LinaoMatilda skrev 2008-06-04 11:47:32 följande:
    lillafruluva: Tänk så spännande! Hur mår du nu då? Vet tyvärr inte hur det är med risken för foglossningen.
    Ja, man får hoppas att man slipper foglossningen för det var inte kul alls! Får se med bråcket också för det gick tillbaka sist!

Jo då, jag mår illa till och från och är yr i huvudet så det känns som jag flyger fram men annars är det bra

Har fortfarande inte berättat för släkten men magen är så svullen att det kommer bli svårt att dölja, har en bild i vita hems bebissnack-tråd!
  • lillafruluva
    Hanna E skrev 2008-06-12 12:06:01 följande:
    Hej lillafruluva, hur mår du nu? Minns hur trött man är i början av graviditeten... fått veta hur långt gången du är än?
    Jag mår rätt bra, mår lite illa tilloch från, mest är det tröttheten som sagt som man känner av!
    Är i vecka 9 nu och har bf på yngsta dotterns tvåårsdag
  • lillafruluva
    malins79 skrev 2008-06-13 15:22:32 följande:
    MM, om det är förvärkar så går de över om du tar 2 alvedon och lägger dig och vilar. Om det inte gör det är det riktiga värkar.Mina värkar har inte gjort speciellt ont. Jag har inte fattat varför en del behöver så mycket bedövning innan själva krystvärkarna, men det är ju jag det.
    Med mina tre barn har det varit helt olika förlossningar; den första var hemsk och gjorde apont, den sista var som ingenting... hoppas på en likadan nu med lilla fyran
  • lillafruluva
    Vaniljdröm skrev 2008-06-13 17:13:31 följande:
    luva,Tack, det ger mig hopp! Hade gärna haft en liten till men min förlossning var gräslig. 37 timmar tog den och de sista nio timmarna hade jag inte ens några pauser mellan värkarna. Tycker jag har ganska hög smärttröskel i vanliga fall och blev överraskad av hur ont det faktiskt gjorde.När bebisen var ute var man ju dock helt "frisk" igen. Bad t o m att få slippa bedövningen när jag skulle sys. Kändes som en bagatell !
    Ja usch, jag har varit förlossningsrädd sen första förlossningen och trots att den senaste gick så bra så är jag rädd att få en repris på den första igen..
    Men den första brukar ju vara värst säger de..
Svar på tråden Vita tråden del 8