Inlägg från: lillafruluva |Visa alla inlägg
  • lillafruluva

Vita tråden del 8

God morgon!
    Här har ni en som är utvilad! Känner att jag faktiskt orkar rensa ur skafferiet idag, jippie!!

Juliah-hur skulle ni göra då om du är hemma ett år till? Vårdnadsbidraget??

• lillafruluva
    juliah skrev 2008-06-14 08:42:47 följande:
    Givetvis finns inget bidrag just i vår kommun, så typiskt.Om jag stannar hemma blir det ingen shopping och en hårt arbetande make.Skönt att du är utvilad!
    Jasså, vad typiskt! Trodde det skulle gälla överallt fr.o.m 1 juli.. Men du kommer säkert på något!

Ja, alldeles själv hemma och kan plocka i lugn och ro
  • lillafruluva
    FruPuffen skrev 2008-06-14 08:44:08 följande:
    God morgon! Ser att ni pratar jobb o dagis... Usch *ångest* Jag ska vara hemma till januari, sen har jag ingen aning! Lärarjobb här i Gävle är ÖKEN, de sparkar fler och fler nu och jag har inte ens fast anställning, trots att jag jobbat som lärare i snart 7 år. Vi har flyttat mycket och bytt kommun så då är man inget värd här trots all erfarenhet. Det är åren som anställd i kommmunen (oavsett som vad) som räknas, inte åren som lärare. Men efter att vi har levt med lösa linor i flera år utan fasta jobb eller bostadsort, så är jag ganska van att ta det som det kommer och det brukar ju lösa sig. Jag har blivit uppringd i allafall av en friskola med idrottsinriktning, låter lite kul. Jag misstänker att lärarjobben kommer att finnas mer och mer hos friskolorna i fortsättningen.Igår kom maken hem med kakelfärg, fast han hade fått med sig FEL grundfärg så jag kunde inte grunda i går kväll... . Idag ska vi till nöjesparken Furuvik pojkarna o jag och två kusiner!
    Ja, det brukar lösa sig på något konstigt sätt

Skulle också vilja måla vårt kakel, vågar man det i hyresrätt tro??
  • lillafruluva
    FruPuffen skrev 2008-06-14 08:57:58 följande:
    Egentligen inte om du skulle fråga, men ni kan ju chansa... Gör man det snyggt och inte säger något om det så brukar ju hyresvärden inte ha så bra koll. Det är ju mest om de som hyr efter er klagar på det, då kan ni bli tvungna att betala för omkakling.
    Ja, det är de förra hyresgästerna som satt upp kaklet så det är inget original. Dessutom är det inte många kvadratmeter det handlar om! Funderar dock på om köksluckorna skulle se gulvita ut mot ett vitt kakel...
  • lillafruluva
    malins79 skrev 2008-06-14 09:02:50 följande:
    Fast det gör nog inget, men det är ju inte kul om de ser inrökta ut.
    Nej, jag ska nog överväga att måla.. Nu är det sånt där kakel i mindre storlek med någon slags flammig sandfärg, skulle bli mycket fräschare i vitt!
  • lillafruluva
    FruPuffen skrev 2008-06-14 09:07:53 följande:
    Då tycker jag att ni ska måla ! Jag har köpt med en liten brytning i färgen, just för att inte luckorna ska se gula ut. Jag gjorde som Kajsa, hon har skrivit i bloggen jättebra beskrivning och alla färgkoder.blandkuddarobusigabarn.blogspot.com/2008/04/k...Nu är det dags att packa matsäck till Furuviksdagen. Hoppas det inte blir regn, har inget regnskydd till dubbelvagnen...
    Ha det så kul!!
  • lillafruluva

Ja, det ideala vore att jobba 50% tycker jag. Man får pengar men orkar med familjen på ett annat sätt ändå.
    Jag har rullande schema med jobb dag, kväll och varannan helg och jag vill absolut inte fortsätta så, det är mer värt att vara med familjen faktiskt!

• lillafruluva
    MildaMaränger skrev 2008-06-16 10:01:16 följande:
    nej... de kommer någon gång i timmen nu bara..
    Hoppas de gör nytta ändå!! Då kanske du slipper ligga i många timmar med värkar som avlöser varandra sen
  • lillafruluva

Ledig dag idag, precis vad jag behövde!

Grattis Juliah!!

Det var 50% på allt på Hemtex(som vanligt??)Jag köpte iallafall två kuddar till kökssoffan, en vaxduk och två tabletter

• lillafruluva

God morgon!

Juliah- Garderoben blir ju jättefin!
    Vi kanske ska åka till Kalvös koloniområdes midsommarfirande och se hur det är, annars är vi på torpet hela helgen

Ska plocka lite här, det vanliga!

Svar på tråden Vita tråden del 8