Inlägg från: lillafruluva |Visa alla inlägg
  • lillafruluva

Vita tråden del 8

malins79 skrev 2008-05-13 21:07:28 följande:
    Helt otroligt! Hoppas inte dom får nån löneökning!Hur mycket tjänar de, har inte följt debatten om deras löner/strejk.
    När jag såg en sjuksköterska på tv så hade hon jobbat tre år och hade 20 000kr i lön, en annan hade jobbat 23 år och hade 23 000kr.. Vet inte vad snittet ligger på..
  • lillafruluva

Våra syrror där jag jobbar är underbara, trots det ansvar och den stress de utsätts för så skulle de aldrig vara otrevliga mot någon så man ska inte dra alla över en kam heller!

Det beror väl mer på personen än yrkesrollen hur man bemöter en människa, även om man inom vården får mycket utbildning inom bemötande.

• lillafruluva
    juliah skrev 2008-05-13 22:09:34 följande:
    www.chicantique.dk/468/&id_page...Denna lilla gungstolen ska jag hämta imorgon, det är en ettårspresent till Elle som snart fyller ett. Vi har så mycket leksaker så en möbel är lite roligare (tycker jag )Så till min fråga, är det någon som har tips och bilder på lite fina dukningar till kalaset?Somrigt, flickigt!
    Åh jösses, den är så söööt!
    Hmm, det är ju kul med dukningar...ska tänka till lite..
    Har dotterns kalas från förra året i bloggen: minlillavita.blogspot.com/2007/09/dags-att-duka-upp.html
  • lillafruluva

Nä, dags att försöka sova, ska upp med tuppen imorgon!
    Juliah- en meter är beställd, kommer den inom 7 dagar så kan jag slänga in den på väg till torpet nästa helg

• lillafruluva

Kajsa- jag vet vad du menar Hoppas också att det ska lösa sig, man känner sig så maktlös när det gäller ens barn!

• lillafruluva

God morgon!
    Tillbaka efter kryssning med jobbet där jag ätit så det räcker för fera veckor! Efter det gick vi ut och idag är det åter till det normala! Ska träffa min kusins nya bebis och sen jobba kväll!

Sylt- låter som en bra idé! Ska leta möbler i höst när de rear ut dem tänkte jag.

Svar på tråden Vita tråden del 8