• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Sylt

mimmi --> Ok, då är de kanske bättre att lämna in mitt skrälle... Önskar mig en overlock i födelsedagspresent, tror jag Först stod en Dualit elvisp på önskelistan, men efter dagens sy-strapatser är jag mer sugen på en overlock

• Tjock kulan

Sylt: Jag har ett för häftigt humör för sådana pilleri aktiviteter, det är precis så jag fixar att montera en Ikea möbel utan att sparka sönder sk*ten innan den är färdig monterad . Förstår helt klart din frustration, jag hade köpt en "ny" maskin av bra märke på blocket eller Tradera.

Mimma: Har aldrig målat med oljebaserad på möbler, kan man ändå måla med en skum roll? eller vad har du, är ute efter en slät yta som slut resultat. Kanske skulle satsa på Beckers till soffan i stället den är väl lite billigare än Fluggers antar jag.

• mimmi006

Tjock kulan- jag gillar penseldrag, så det blir alltid pensel för mig! Men det funkar nog med skumroller, beror lite på vad du ska måla.

• Sylt

tjock --> Du skulle hört mig innan. Mutade Ville med två leverpastejsmörgåsar o hoppas att han inte hörde allt.

mimmi --> Den 27/7 fyller jag 25

• Tjock kulan
    Sylt skrev 2008-07-02 22:36:06 följande:
    tjock --> Du skulle hört mig innan. Mutade Ville med två leverpastejsmörgåsar o hoppas att han inte hörde allt.mimmi --> Den 27/7 fyller jag 25

Mimmi: Ja listan är lång, kökssoffan , ett vitrinskåp, gungstol, pigtittare, barnmöbler. Ja som du säkert förstår så hoppas jag på fint målarväder så jag hinner avsluta alla mina projekt innan hösten är här . Frågar i färgbutiken i morgon om det funkar med en roller, har en kompressor med färgspruta till, kanske jag kan ta färgen i den, det borde ju bli enklare Fundersam, får höra vad färgbiträdet säger om det.
  • mimmi006

Sylt- oj. är vi redan såååå gamla?

Tjcok kulan- jag har ett gäng också, kanske vi kunde ordna nåt kollektivt färgbad så alla vi kunde åka dit och doppa. Jag är så trött på att måla och änså fortsätter jag att köpa på mig fler objekt... skumt.

• Mammatilltretroll

Kvällen lider mot sitt slut men ni håller igång - härligt!

Jag har två målerifrågor:
    Fråga ett..
    Vi håller på att måla om alla väggar hemma, än så länge två rum klara men 3 kvar. Vi har målat med Butinox grundfärg vit. Ja, alltså utan att blanda till eller bryta. Men den känns lite sjukhusvit..
    Vilken vit färg har ni använt till väggarna?

Fråga nummer två...
    Jag har köpt en begagnad IKEA byrå som är vitlaseradoch jag tror sen lackad, men den ser snarare aprikos ut än vitsom jag vill ha den. Den var vitlaserad när den inköptes på IKEA så det är inget första ägaren gjort.
    Nu vill jag alltså måla om: Hur gör jag och vilken typ av färg ska användas??

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • Sylt

mimmi --> Jäpp, det är bara att inse. Nu är det bara 5år kvar till 30.

Godnatt, nu skall jag ta min unga kropp o hoppa i säng....

• Tjock kulan
    mimmi006 skrev 2008-07-02 22:46:11 följande:
    Sylt- oj. är vi redan såååå gamla? Tjcok kulan- jag har ett gäng också, kanske vi kunde ordna nåt kollektivt färgbad så alla vi kunde åka dit och doppa. Jag är så trött på att måla och änså fortsätter jag att köpa på mig fler objekt... skumt.
    Känner igen det där, det är så roligt i början men när man målat en stund så vill man bara strunta i allt ihop så trist det är . Vi får väl skylla på att vi är maschokister (stavning?) hela högen.

Clara: Jag har målat med Flugers råvita innan, men nu ska jag nog testa med Beckers o jämföra om det är någon skillnad med Fluggers.
    Fluggers råvita har lite grått i sig och har en fin brytning. Ang möblen så slipa ner den lite, grundmåla med häftgrund och ta sedan den vita som du valt att måla med på möblen en eller två vändor. Lycka till