• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Sylt

Det är en Pfaff, fick den nyservad för ett par år sedan. Funderar på om man skall lägga femhundringen på en ny fr Ikea ist. Den har aldrig varit riktigt tipptopp.

• lasseliten

Sylt - jag funderar också på en symaskin från ikea. Jag vinner nog dålig-symaskins-racet...min står bara och syr på stället Man får liksom dra tyget framåt...urk, inte undra på att mina alster ser ut som något som är gjort i syslöjden, i åk 3.

• Tjock kulan

God kväll tjejer
    Elkillen har varit här idag och min panik som jag kännde igår för bad/tvättstugan har dämpats . Hittade ett badrumsskåp på Ikea Flåren och en klotlampa som fick följa med mig hem. Tack alla för all hjälp igår ingen nämnd ingen glömd.

Sylt: Är du galen, barnjacka och jag som inte ens kan få till ett par gardinlängder *imponerad*

Mimmi: Vad duktig du är, hur blir färgen i den brytningen? som råvit eller?. Ska köpa färg till kökssoffan och tänkte ta en oljebaserad som håller lite bättre. Hur var beckers at måla med?

Milda: Grattis på födelsedagen

Ninizen: Vad fin den blir, gillade kistan med

Fotograf: Håller tummarna att ni får huset.

• umbro

Misak: I min bildgalleria finns det bilder på folk bubblan.

• mimmi006

Jag tror inte att ikeas gamla har varit nåt att ha, men de kan ha shapat upp sig! Annars så är auktioner att rekommendera, om man ropar in en gammal huskvarna går det nästan alltid att få den servad sen...

Sylt skrev 2008-07-02 22:21:02 följande:
    Det är en Pfaff, fick den nyservad för ett par år sedan. Funderar på om man skall lägga femhundringen på en ny fr Ikea ist. Den har aldrig varit riktigt tipptopp.
  • Sylt

lasse --> Ok, du kanske vinner. Min funkar ju hyfsat en liten stun iaf

tjock --> Jäpp, men den hade ju blivit helt klart bättre om inte symaskins**** hade retat mig

• mimmi006

Tjock kulan- ja, jag tror att råvit har den brytningen och det funkade jättebra! Körde med en oljebaserad också, tycker att de är bäst att måla med.

• umbro

Misak: Åh såg nu att det fanns en nätbutik med folk bubbla. Lycka till med köpet av bilen. Här älskar barnen dessa bilar.

• Vaniljdröm

Lasse

Jag leker symaskinsdoktor idag
    Maskinen har något fel på matningen då! Det kan ha fastnat damm eller ludd i den. Du kan också av misstag råkat ställa in den så att du inte har någon matning.