• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • mimmi006

oj då, men det var väl dags nu!

malins79 skrev 2008-07-02 21:26:48 följande:
    Mimmi, inte byta pressbild utan att förvarna, blir ju helt förvirrad.
    Sylt- du kan få byta med mig. Min symaskin går antingen bara framåt eller också bakåt. föredrar framåt.
  • Sylt

mimmi --> Min syr snyggt på framsidan men fågelbo på baksidan...

• misak

Gokväll!

Jag är en riktig sopprot! Sitter o surfar o glömmer bort Leila. GAH!

Sitter o letar efter "gammaldags" bilar. Sonen fyller snart tre o det är ju bara bilar som gäller. Är ute efter lite retrobilar att leka med. Typ "folka-bubbla" (de får gärna vara vita ).
    Är det någon som har en aning var det kan finnas?

• malins79
    Sylt skrev 2008-07-02 21:54:10 följande:
    mimmi --> Min syr snyggt på framsidan men fågelbo på baksidan...
    Då har du nog fel trådinställning. Testa att justera den.
  • malins79
    misak skrev 2008-07-02 21:58:39 följande:
    Gokväll!Jag är en riktig sopprot! Sitter o surfar o glömmer bort Leila. GAH!Sitter o letar efter "gammaldags" bilar. Sonen fyller snart tre o det är ju bara bilar som gäller. Är ute efter lite retrobilar att leka med. Typ "folka-bubbla" (de får gärna vara vita ).Är det någon som har en aning var det kan finnas?
    Det finns på http://www.poppilopp.se
    Vet att jag sett att det finns någon annanstans med, men kommer inte ihåg vilken webshop det var
  • Sylt

malins--> Det har jag... Den funkar att sy på ett tag sen ger den bara upp. Ibland räcker det om den får vila o att man trär om den, men inte denna gången. Tror den är lika gammal som min svärmor

• malins79
    Sylt skrev 2008-07-02 22:14:44 följande:
    malins--> Det har jag... Den funkar att sy på ett tag sen ger den bara upp. Ibland räcker det om den får vila o att man trär om den, men inte denna gången. Tror den är lika gammal som min svärmor
    Okej, är det en Husqvarna brukar de hålla länge. Du kankse kan lämna in den på service? Det gjorde jag med den som jag fick av min svärmor. Betalade nog ca 500kr men den blev som ny. Den är från början av 70-talet men har egentligen aldrig använts förrän nu.
  • umbro

Mildamaräng: Grattis på födelsedagen. Hoppas att du fått en bra och härlig födelsedag.

Misak: Åh gamla folka- bubbla , tänkte köpa en vit i dag , har nyligen köpt en svart, eee mamma eee jag menar mitt barn hihih samlar på sånna.hihih Köpte dom på Torekällberget i en av deras butiker. Minns inte vad jag betala för den. Vill du så kanske jag kan hjälpa till med att köpa och skicka en? Kan lägga in en bild så får du se hur de ser ut som jag köpt .

Har lite nytt i min blogg Välkommna

ljuslyktanssken.blogspot.com/