Inlägg från: mimmamum |Visa alla inlägg
  • mimmamum

Vita tråden del 8

Godmorgon!

Filmen var superbra igår, inte ett öga torrt!

Jezzika, vad jobbigt med oron. Men så är det nog när det händer nya stora saker. Det brukar gå över när man fått vänja sig vid tanken en aning. Hoppas du snart mår bättre!

• mimmamum

Tror jag ska behålla pallen blå ett tag *världsproblem* fast jag är fortfarande lite sugen på vit!

Idag ska jag hem till min inredningsvän Lena, hennes hem är underbart och hon är en stooor inspirationskälla, ska bli såååå roligt! Jag tänkte bolla lite ideér med henne om vårt kommande hus!

• mimmamum

FruP, vad kul med en skänk! Jag målade då med vattenbaserad grundfärg och strök sedan på några lager bivax tunt tunt med en trasa - det är det miljövänliga alternativet! Det jag gör nu när jag vill ha hållbart är att måla med oljebaserad halvmatt råvit färg från flügger, ger ett riktigt hållbart resultat.

• mimmamum

Godkväll!

Är helt slut efter en dag med mycket inredningsprat med min vän Lena, vi smider stora planer *hemlig*

Juliah, det är ju fantastisk med förfrågningarna! Ta åt dig och gläds, jag förstår att du inte orkar en gång till!

Kajsa, har du sett Brukas fina ripsmattor? Vi planerar att köpa en sådan i vitt/beige till vardagsrummet. Den var med på bild i det vita hemmet i förra lantliv, då i blå skepnad. mycket fin!

• mimmamum

mia, nu är jag lite småelak men jag vill tiga en stund och planerna. Åh har du bild på tavlan? Vill gärna se!

• mimmamum

Kajsa, visst är de fina! Den vi kollat på är en stor matta som jag vill ha under soffbordet, den kostade närmare 700 kr, vet inte måtten tyvärr.

• mimmamum
    MiaMariah skrev 2008-07-07 19:20:11 följande:
    Söt! Gillar hennes konst!
  • mimmamum

Godmorgon *gäspar* varför ska barn och hundar alltid vara så pigga?

Bea, nu missade jag ju bilderna! Vill se!

Idag ska vi på gårdsauktion, jag o min syster. Hoppas på något billigt fynd, plånboken är tom!

Vad ska ni andra hitta på idag?

• mimmamum

Godmorgon! Sovmorgon till 7 *lycklig*!

Blev inte så många fynd igår! Men en underbar keramikskål ropade jag in, den var gammal och underbar! Ska fota den till bloggen lite senare!

Lina, paj och sallad brukar vara lyckat! Sedan kanske marängswiss?

• mimmamum

Bea, sååå fina kuddar! Verkligen GG känsla! *inspirerad* Johanna, jag håller med föregående, vitt tröttnar du sällan på! Mysig tapet! Av egen erfarenhet med en ganska krävande tapet i köket så rekommenderar jag att du tar vitt överallt, annars kan det kännas för rörigt!

Svar på tråden Vita tråden del 8