• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Anton2005
    Nattönskan skrev 2008-05-09 18:32:51 följande:
    Vaniljdröm: Gud så hemskt *stor kram till dig* Finner inte heller några ord när så unga människor går bort. För att bryta lite så måste jag säga vilka fina gardiner! Är det många som pendlar till sina jobb? vi har hittat ett riktigt dröm hus, men vi kommer behöva pendla 4 mil enkel resväg in till stan vilket är en otrolig nackdel, så nu tänkte jag höra om lite erfarenheter? Sen skulle jag även vilja be om lite tips och ideer om present till en blivande 3 åring?
    Jag jobbar i samma stad som vi bor men sambon pedlar 5 mil enkel resa. Det fungerar bra även om det är tråkigt att det försvinner tid till att sitta i bilen om dagarna. Jag tror inte det hade fungerat om jag oxå skulle pendla, men det beror ju lite på vad man har för arbetstider
  • juliah
    Nattönskan skrev 2008-05-09 18:32:51 följande:
    Vaniljdröm: Gud så hemskt *stor kram till dig* Finner inte heller några ord när så unga människor går bort. För att bryta lite så måste jag säga vilka fina gardiner! Är det många som pendlar till sina jobb? vi har hittat ett riktigt dröm hus, men vi kommer behöva pendla 4 mil enkel resväg in till stan vilket är en otrolig nackdel, så nu tänkte jag höra om lite erfarenheter? Sen skulle jag även vilja be om lite tips och ideer om present till en blivande 3 åring?
    Bor man i sthlm så är man nästan illa tvungen att pendla. Min man åker minst 6 mil enkelväg (arbetar inom storsthlm) Hur det blir för mig vet jag inte till hösten.

Vanilj, jag har köpt ngt fint. Vänta så ska jag länka till dig!
  • numberone

Vanilj:

Önskar att livet vore enkelt för en gång skull och att allt bara fick vara hur bra som helst... Många kramar till dig/er.....

Jag har tro det eller ej men nytt i bloggen IGEN!! Har fått lite ny energi tror jag minsann, eller så är det bara för att jag försöker att få tiden att gå fortare tills bebben kommer... hur som helst så är ni välkomna att kika in...

Har det kommit upp nåt nytt blogg-forum?

• juliah

Vanilj, gå in på porslin och blå blomster!

Ja ni andra kan ju också kika om ni vill hihi.
    Två koppar till mig själv som morsdagpresent. Första året som tvåbarnsmorGlad

• numberone
    juliah skrev 2008-05-09 18:59:00 följande:
    Vanilj, gå in på porslin och blå blomster!Ja ni andra kan ju också kika om ni vill hihi.Två koppar till mig själv som morsdagpresent. Första året som tvåbarnsmor
    Ååå va söta de kopparna var... riktigt romantiska och ser väldigt bekväma ut att dricka ur!
  • juliah
    numberone skrev 2008-05-09 19:01:05 följande:
    Ååå va söta de kopparna var... riktigt romantiska och ser väldigt bekväma ut att dricka ur!
    Jag tycker att det är så enormt vackra, började nästan gråta när jag läste de olika texterna Skrattande *känslig*
  • numberone
    juliah skrev 2008-05-09 19:03:32 följande:
    Jag tycker att det är så enormt vackra, började nästan gråta när jag läste de olika texterna  *känslig*
    såna små men ändå stora ord värmer i hela själen....
  • LinaoMatilda

Julia: Så vackra!

Vad irriterad jag blir, nu har de kommenterat i Shabby shic tråden att vi har flippat ut och mest ägnar oss åt att kriga här i denna tråd för att vi pratat om slutet forum. Det är väl ingen som har sagt att de inte skulle få vara med då? Och varför blir det sådant stohej över denna slutna tråden om man ändå inte gillar denna?

Svar på tråden Vita tråden del 8