• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • PD77
    Vaniljdröm skrev 2008-05-09 15:18:46 följande:
    Ja, maken kommer hem ikväll. Bävar för att behöva tala om det för honom. Mina svärföräldrar var här i fm och talade om för mig. Det är så fina och försiktiga människor. Svärfar tog hand om sonen medan svärmor berättade.Tyvärr kändes det som en dålig repris. Vi har många cancersjuka just nu. Två av dem allvarligt. Svärmor har precis fått veta att hon har bröstcancer.Vet inte hur man ska räcka till och glädjas mitt i allt för egen del. För min familj som är frisk och mår bra.Familjen som förlorade dottern har även mist ett annat barn och haft ytterliggare ett cancersjukt barn som tack och lov är friskt idag.
    Nä, usch va hemskt. Jag finner inga ord. Men jag tänker på er och familjen. Ta hand om varandra.
    Kram
  • Anton2005
    Vaniljdröm skrev 2008-05-09 15:18:46 följande:
    Ja, maken kommer hem ikväll. Bävar för att behöva tala om det för honom. Mina svärföräldrar var här i fm och talade om för mig. Det är så fina och försiktiga människor. Svärfar tog hand om sonen medan svärmor berättade.Tyvärr kändes det som en dålig repris. Vi har många cancersjuka just nu. Två av dem allvarligt. Svärmor har precis fått veta att hon har bröstcancer.Vet inte hur man ska räcka till och glädjas mitt i allt för egen del. För min familj som är frisk och mår bra.Familjen som förlorade dottern har även mist ett annat barn och haft ytterliggare ett cancersjukt barn som tack och lov är friskt idag.
    Fy så tragiskt och orättvist. Tänker på er. Massa kramar
  • kickan08

Hoppar in snabbt efter jobbet och förstår att ett barn i Vaniljs närhet har gått bort. Vill bara sända en stor kram till dig Vanilj, finns inga ord...

• Kaktus76

Vaniljdröm:  FY så hemskt,livet är så orättvist. Många äldre som ligger och lider och inte vill annat än att somna in...men så ska ett barn som har hela livet framför sig gå bort så tidigt i denna dumma,hemska sjukdom.

Skickar en fång styrkekramar till dig och de dina!!!!

• caffe latte

Vanilj: skickar en stor värmande kram till dig och din familj!

• Vaniljdröm

Tack alla! Det har fått smälta lite och just nu är det full rulle här som vanligt. Barn och djur håller en igång och just nu känns det skönt.
    Man grubblar och ältar en massa annars. Försöker minnas hur det var när man träffades senast.

Någon som shoppat något fint idag?

• Nattönskan
    Vaniljdröm: Gud så hemskt *stor kram till dig* Finner inte heller några ord när så unga människor går bort.
    För att bryta lite så måste jag säga vilka fina gardiner!

Är det många som pendlar till sina jobb? vi har hittat ett riktigt dröm hus, men vi kommer behöva pendla 4 mil enkel resväg in till stan vilket är en otrolig nackdel, så nu tänkte jag höra om lite erfarenheter?

Sen skulle jag även vilja be om lite tips och ideer om present till en blivande 3 åring?
    Tuva 050529, Lova-Li 070830
Svar på tråden Vita tråden del 8