• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Nattönskan
    Tack för lite svar angående pendlingen,

Anton2005: Det är de jag är lite orolig över att vi kommer behöva pendla båda två iomed att jag antagligen kommer påbörja någon form av högskolestudier till nästa vår el höst.

Juliah: Oj 6 mil, och här sitter jag o gnäller om ca 4, mao så borde det ju gå bra

En följdfråga till pendlarna
    : Hur har ni löst det med bilar? har ni 1 el 2? el pendlar ni med buss/tåg?

Ursäkta att jag är frågvis, men huset var verkligen jätte sött!

Numberone: Åh vad roligt att måla golv. Jag blev också så där energi rik i slutet av min graviditet andra gången. Jag hade hur mycket energi som helst.
    Tuva 050529, Lova-Li 070830
  • juliah
    Nattönskan skrev 2008-05-09 19:23:52 följande:
    Tack för lite svar angående pendlingen, Anton2005: Det är de jag är lite orolig över att vi kommer behöva pendla båda två iomed att jag antagligen kommer påbörja någon form av högskolestudier till nästa vår el höst. Juliah: Oj 6 mil, och här sitter jag o gnäller om ca 4, mao så borde det ju gå bra En följdfråga till pendlarna: Hur har ni löst det med bilar? har ni 1 el 2? el pendlar ni med buss/tåg? Ursäkta att jag är frågvis, men huset var verkligen jätte sött!__________________________________________________ _______Numberone: Åh vad roligt att måla golv. Jag blev också så där energi rik i slutet av min graviditet andra gången. Jag hade hur mycket energi som helst.
    Två bilar!
  • Nattönskan
    Malins79: Åh tvättstugan är alltid rolig att köpa åt (el jag tyckte det när jag hade en Jag vill också ha en ektorp :-P jag har börjat drömma om den soffan haha.
  • numberone

Nattönskan:

Det är jätte skönt att känna att man trots en stor mage har så mycket energi... jag är förvånad, trodde jag skulle vara helt slut nästan hela tiden!

Har målat en pianostol idag och imorn hoppas jag att jag kan få ut min byrå ur garaget så att den kan få sig en sista spacklingsomgång innan det är målningsdags!

• malins79
    Nattönskan skrev 2008-05-09 19:25:43 följande:
    Malins79: Åh tvättstugan är alltid rolig att köpa åt (el jag tyckte det när jag hade en Jag vill också ha en ektorp :-P jag har börjat drömma om den soffan haha.
    Man fick köpa en extra klädsel för halva priset, så då får man en extra vit för 300kr!
    Maken har inget att säga till om (han köpte en fyrhjuling till SIG och barnen för en månad sen så nu bestämmer jag inköpen till hemmet Hhan vill inte ha en vit soffa till men med en extra klädsel och en ny tvättstuga med nya tvättmaskiner så kommer vi alltid ha en ren soffa.
  • Nattönskan
    Malins79: Haha lite samma här, jag bestämmer över hemmet, men rådfrågar mannen i fråga lite då och då... varpå han oftast rynkar på näsan . Vita soffor är väldigt vackra. och med en extra klädsel kommer ni ju verkligen alltid ha en ren soffa
    Jag skulle vilja ha en svart och en vit klädsel. Vet du hur länge erbjudandet gällde?
  • Vaniljdröm

Jättefina koppar Julia. De är du väl värd efter att ha fött två fina barn. Mors dag är jätteviktig för mig med.
    Måste passa på att visa min favoritmugg också. När vi var i fjällen fanns där ingen riktigt stor kopp i stugan. Så jag var tvungen att köpa en ny helt enkelt.

vaniljdrom.blogspot.com/

Svar på tråden Vita tråden del 8