• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • PD77
    LinaoMatilda skrev 2008-05-09 21:18:35 följande:
    Du kanske kan pröva med värmepistol? Annars är det nog slipa slipa som gäller.PD77: Ja det är klart du ska få en gåva! Och eftersom bebisen är i magen så måste ju mannen fixa det Framförallt så är gamla möbler svindyra i Finland. Huuto.net har ofta fina saker, men tyvärr blir de ofta rätt dyra. Jag skulle vilja hyra en lastbil och åka till SVerige och köpa en massa fina gamla skåp till jättebilligt pris
    Ja, visst är det så. Utbudet är så mycket större i Sverige, så det blir mycket billigare. Jag har också kollat Huuto.net, men allt, även barnsaker är så dyrt. Jag blir så avis på alla som bor i Sverige och kan handla på Blocket. Jag handlade lite på blocket sist jag var hemma, men jag kan ju inte köpa större saker eftersom jag flyger. Keltainen pörssi är också kass. Det finns ju inte bilder på sakerna som folk säljer. Tror de man orkar åka och kolla på alla grejer utan att ha sett dem på foto. Nej, nej. Ska nog kika lite på Blocket nu, blev lite sugen. Ska ju till Sverige snart.
  • PD77
    Meli skrev 2008-05-09 20:50:59 följande:
    Det finns ju många målarexperter här, så jag undrar... jag har hittat en jättefin gammal gunstol på svärföräldrarnas vind. Den är målad i avskavd originalfärg, och jag skulle ju vilja ha den vitmålad. I med färgen är så avflagnad, finns det något sätt att få bort färgen och få en jämn grund förutom att slipa, slipa, slipa för blotta livet? Inte helt lätt när den är som den är ju...
    Avlutning kanske?
    www.dinbyggare.se/artiklar/artikel.asp
  • Tjock kulan

Hejsan tjejer
    Har nu återhämtat mig efter en heldag på Gekås och en hel natt av arbete på ett äldreboende, att jag var trött igår är nog att ta i i underkant .

Vamilj: Livet är en gåta, ibland förstår man inte meningen med vissa händelser, stackars familj som varit så drabbad hoppas att de även denna gång har styrkan att gå vidare och känna lycka åter igen i sina liv.

Nattönskan: Både jag o min man pendlar 12 mil t o r till jobb, som tur är så arbear vi i samma stad och kan åka ihop vissa dagar. Annars blir det till att köra med två bilar då kollektivtrafiken inte funkar med våra arbetstider. Det negativ med att pendla är att det är dyrt, det positiva tycker jag är att jag hinner förbereda mig mentalt på min arbetsdag och göra en planering över hur jag ska lägga upp mina arbetsuppgifter under dagen.När jag åker hem så brukar jag summera min dag på jobb och reflekera lite över olika situationer/händelser som uppstått på jobbet med personalen eller med pojkarna på avd. Eftersom jag gör detta så har vi aldrig något jobb prat hemma vid köksbordet utan jag kan fokusera på min familj till 100% vilket är skönt

• Anton2005
    Kaktus76 skrev 2008-05-09 21:17:01 följande:
    Go´kväll i tråden!!!Hoppas att alla har haft en bra dag!!Är det någon här inne som har denna? Eller som vet någon som har en? Skulle vilja ha den i bebisens rum,men vet inte om den känns liten?!  Ryms det mycket i den?www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00091463
    Vi har en sån. Först stod den i Antons rum och nu i hans lekrum. Gillar den och tycker inte den är för liten.
  • Anton2005
    Tjock kulan skrev 2008-05-09 21:57:32 följande:
    Hejsan tjejerHar nu återhämtat mig efter en heldag på Gekås och en hel natt av arbete på ett äldreboende, att jag var trött igår är nog att ta i i underkant .Vamilj: Livet är en gåta, ibland förstår man inte meningen med vissa händelser, stackars familj som varit så drabbad hoppas att de även denna gång har styrkan att gå vidare och känna lycka åter igen i sina liv.Nattönskan: Både jag o min man pendlar 12 mil t o r till jobb, som tur är så arbear vi i samma stad och kan åka ihop vissa dagar. Annars blir det till att köra med två bilar då kollektivtrafiken inte funkar med våra arbetstider. Det negativ med att pendla är att det är dyrt, det positiva tycker jag är att jag hinner förbereda mig mentalt på min arbetsdag och göra en planering över hur jag ska lägga upp mina arbetsuppgifter under dagen.När jag åker hem så brukar jag summera min dag på jobb och reflekera lite över olika situationer/händelser som uppstått på jobbet med personalen eller med pojkarna på avd. Eftersom jag gör detta så har vi aldrig något jobb prat hemma vid köksbordet utan jag kan fokusera på min familj till 100% vilket är skönt
    Förstår att du är trött men vad skoj med Gekås. Vad shoppade du?
  • Kaktus76
    Anton2005 skrev 2008-05-09 22:07:51 följande:
    Vi har en sån. Först stod den i Antons rum och nu i hans lekrum. Gillar den och tycker inte den är för liten.
    Låter bra det. Får fundera om jag ska "lura" med maken på IKEA..

God natt i tråden,nu orkar jag int va vaken en sekund  till...zzzzzzzzz......
  • Tjock kulan

Antons: Trodde inte jag skulle hitta något direkt MEN det blev 2 olika sorters lampor med skärmar. 2 lite högre som påminner om gjutjärn till utseendet och 2 lite lägre lampor av trä i vit målad matt färg. Köpte 2 veckade skärmar i röd/vit rutigt och 2 vita linne skärmar, lite tavlor till v-rum en vaxduk i ljusblått med vita prickar liknar med milda maränger har och en balkonglåda i pile. Så jag måste säga att det var över förväntan på Gekås

Himmelbit: Låter som en underbar träff, men svårt med att binda blommor, känns ju som man är helt deformerad i händerna när man ska hålla ihop buketen och binda den samtidigt.

Mimmi: Vad sknt att det verkar ha löst sig med den hemska människan i din blogg, var det en galning eller en avundsjuk inredare...

Svar på tråden Vita tråden del 8