-
Ja exakt. Barnen får inte plats på den förskolan vi vill (katastrof) och jag söker pestiga lärartjänster. Ska gaska upp mig snart, måste bara deppa ihop lite först.malins79 skrev 2008-05-23 07:10:37 följande:Är det jobb och dagis som spökar?Vet själv inte riktigt vad jag ska göra till hösten. Jobbar på makens företag men känner att jag skulle vilja prova något annat, men vad vet jag inte ännu.Spännande med klädskåpet!
-
Malins, hoppas du kommer på något roligt att göra! Svårt är det, att bestämma sig för vad man ska syssla med.
-
Den fick jag på ett papper av min man.mimmi006 skrev 2008-05-23 18:21:23 följande:Hej! Jag har precis kommit hem en tur på stan... hittade ingen morsdagspresent, men däremot finfin klänning på Vila för bara 99:-! Fick en liten påminnelse om hur kvinnosynen var för på mejlen idag: I en amerikansk hushållsbok från 60-talet går det att läsa följande råd: Ha middagen färdig. Planera ingredienserna redan kvällen före så att du är säker på att rätten blir lyckad och att allt blir klart i tid tills din man kommer hem. Fräscha upp dig. Vila i 15 minuter så att du ser fräsch ut när du tar emot din man. Förbättra din make-up och sätt upp håret med ett band. Städa undan i huset. Ta en sista runda genom rummen och plocka undan skolböcker, leksaker och papper. Torka av borden med en trasa. Tänd en brasa i öppna spisen. När det är kallt under vintermånaderna bör du tända en brasa, som din make kan koppla av framför. Eliminera alla oljud. Vid din mans hemkomst ska tvättmaskinen och dammsugaren vara avstängda. Säg till era barn att hålla sig tysta och lugna. Ha ett vänligt bemötande. Ge din man ett stort leende och visa att du är glad att se honom. Låt honom prata innan du gör det, för det han har att säga är viktigare. Låt kvällen bli hans. Klaga inte om han kommer hem sent eller äter middag på restaurang utan dig. Försök i stället förstå vilket pressat tidsschema han har. Skapa en lugn atmosfär. Se till så att ert hem blir en bra plats för avkoppling, så att din man får en chans att återhämta sig fysiskt och psykiskt. Gör det bekvämt. Låt honom sjunka ner i en skön fåtölj eller lägga sig i sovrummet. Ha en kall eller varm drink redo, rätta till hans kudde och erbjud dig att ta av honom skorna. Prata med en mjuk och behaglig röst. Var inte frågvis. Ställ inga frågor om vad han har gjort under dagen. Kom ihåg att han är husets herre och alltid gör sitt bästa för att vara rättvis och ärlig. Du har inte rätt att ifrågasätta honom.
Jag rev den illa kvickt
Malins, har du börjat blogga, adress?
Jag har haft en underbar dag, behövde verkligen det efter ett par tråkiga besked under veckan. Har ätit lunch ute, glass i hamnen. Köpt bedårande kläder till barnen och mig själv.Maken är på herrmiddag, jag äter lax och dricker gott vin.
Min mamma fick en emaljskål i morsdagspresent(träffar henen inte på sön). I den la jag en zinkkruka med en ljusrosa miniros, en tvål, vackert snöre till trädgården, en burk honung och lyxig choklad.
Vad ska ni ge till era mammor? -
Åååå Frupuffen. Grattis, vilken enorm lycka! Härligt!
-
Det blir nog alldeles utmärkt, vilken härlig present!Vaniljdröm skrev 2008-05-23 19:37:59 följande:Julia,Min mamma har blivit med växthus. Hon får en fin grön vattenkanna från Weibulls och en vacker bok som handlar om just växthusodling.Det blir nog bra tror jag.
Jag blev aningens sugen på en till bebis nu när jag läste att lillafruluvan är på väg att bli fyrabarnsmor hihi! Men vi får inte plats i huset tror jag. -
Ok, din tur först, jag får njuta av mina två så länge. Förstår att du längtar enormt.MiaMariah skrev 2008-05-23 19:51:34 följande:mimmi - å jösses, Och jag vill också ha bebis såklart, har ju längtat i tre, närmare fyra år nuJa visst. och snart har jag ett finfint kök att vara i. Kan sova på kökssoffan kanske.Det ljuva livet skrev 2008-05-23 19:44:55 följande:Äsch, Julle ni ska ju ändå bygga utVadå? De där reglerna följer jag slaviskt? *INTE!!!!!!*Hoppas att ni har haft en bra dag. Själv har jag precis lagt alla sönerna och väntar på att en kompis ska komma och hämta mig. Vi ska träffas och dricka lite vin och städa hemma hos henne. Jag har drömt om att städa hennes hall i flera år och nu är det dags. Konstigt att det kan vara så kul att stäa hemma hos andra
Låter roligt, kan du inte ta före/efter bilder? -
Vet ni föresten vad jag hittade idag? En rosa Mårbacka, för 260 pix. Den var gigantisk, jag vill haaa! Men ja, det är ungefär 200 kr mer än vad jag har lust att betala för en pelargon. Har då aldrig sett liknande tidigare.
-
Godmorgon!
Underbar torkvinda Peak, vilken fröjd att hänga tvätten på den.
I nästa nummer av Allt i hemmet skulle det visst vara med beskrivning på en slags torkanordning, men tror inte att den är lika fin och praktisk som Brukas.
Vad står på schemat idag?
Här blir det dammsugning, en sväng till posten och så är vi ute hela dagen. Älskar dessa vackra dagar när man kan mysa ute och äta lunch, mellis osv i trädgården.
knyttis, krya på dig din stackare!
-
-
Godkväll i tråden!
Så trist Kajsa, hoppas hon byter sitt bloggnamn och att hon helt enkelt inte visste att din blogg fanns.
Vanilj, men det ska du inte må dåligt över, man kan faktiskt inte ha koll på alla tusentals bloggnamn som finns.
Behöver lite tips på ljuvliga rosa tapeter. Rutiga, randiga, blommiga, prickiga...ge mig era bästa tips! Behöver en rulle till mitt containerprojekt (klädskåp till Elle)