lillgrisen skrev 2008-05-27 09:14:15 följande:
Kikar in i denna underbara vita tråd... Tänkte att någon vänlig själ härinne kunde tipsa mig om färg och hur jag ska gå tillväga då jag ska måla om en del möbler vita här hemma. Dels är det ett gammalt slagbord som ser ganska tråkigt och slitet ut, men även lite nyare möbler i tjejernas rum som är antikbetsade (tror jag). Är så himla less på de murriga möblerna och tänkte att det kunde vara ett litet projekt i sommar (för lite tid lär det ju ta...). Hur är det med förarbete, vilken typ av färg är bäst osv? Nån som vet? Tack på förhand!
Jag slipar alltid före målning, torkar av, sedan grundfärg. Ibland målar jag enbart med grundfärg ett par legr men om det ska vara lite mer slittåligt avslutar jag med Fluggers råvita halvmatta snickerifärg, vattenbaserad.
knyttis, tror att det gör susen med kvällsrutinerna! Hoppas du får vila lite under dagen.
misak, jag har en Singer köpt på 90-talet. Har varit väldigt nöjd med den, tror dock att de ska lämnas in snart, men det är rätt bra kämpat av maskinen att inte krångla på så länge.