• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • LinaoMatilda

Anton: Ja jag ska hålla tummarna Jag gick över 14 dagar med M men bara 4 med E. Sommaren är en härlig tid att ha födelsedag tycker jag. Man kan ha kalas ute och det är ljust och varmt.

• Enji

Gomorron morgongänget

Anton -> Min 2a kom 5 dagar innan BF. Så jag håller tummarna för dig att din också gör något liknande. Så skönt att slippa vänta mer än vad man redan gör.

Solen visar sig idag också om än lite disigt idag. Det skulle väl gå ner i gradtal imorgon..

Igår var mannen och handla skor till sonen. Spiderman skor.. gissa om sonen var glad Mamma inte lika glad

• Enji

Håller med dig Lina ang. födelsedagar.. visst är det härligt och ha dem på sommaren när man kan vara ute. Jag har 2 oktoberbarn.. inte lika exotiskt

• juliah

Godmorgon!

Anton, min Elle kom två dagar före bf. Håller tummarna för att du slipper vänta allt för länge!

Vad ska alla hitta på idag?
    Här blir det lite klädfotning och sedan allmänt fixande och donande. Ska se om jag hinner knäppa bilder från en vår/sommarpiffad tvättstuga.

• LinaoMatilda

God morgon PD77 och Enji!

Ja jag sov också med massa kuddar i slutet av graviditeten. Gav ett skönt stöd.

Enji: hihi låter ju kanske inte så jättefint, men huvudsaken är ju att sonen gillar dem

• Enji

Gomorron juliah! Ser fram emot lite tvättstugebilder senare Glad

Vi ska på avslutning på vår öppna förskola idag.. det blir korvgrillning.

• Anton2005
    PD77 skrev 2008-05-12 06:18:01 följande:
    Godmorgon ni som är vakna. Anton, har du testat att sova med amningskudde? En rundad, inte de boumerangliknande. Jag sover med den mellan benen och upp runt magen och bak runt stjärten upp mot ryggen. Den ger så himla skönt stöd för magen. Mycket lättare att ligga på sidan och luta sig lite fram. Normalt, sover jag helst på magen, så det här är det närmaste jag kommer. Nu vet jag inte hur stor din mage är eller om amningskudden hjälper dig. Men man kan ju alltid tipsa. Jag är bara i vecka 27, så din mage kanske är mycket större än min, men min mage är lite större än normalt. Hoppas du inte blir för trött idag.
    Enji skrev 2008-05-12 06:25:13 följande:
    Gomorron morgongänget Anton -> Min 2a kom 5 dagar innan BF. Så jag håller tummarna för dig att din också gör något liknande. Så skönt att slippa vänta mer än vad man redan gör.Solen visar sig idag också om än lite disigt idag. Det skulle väl gå ner i gradtal imorgon..Igår var mannen och handla skor till sonen. Spiderman skor.. gissa om sonen var glad Mamma inte lika glad
    juliah skrev 2008-05-12 06:27:58 följande:
    Godmorgon!Anton, min Elle kom två dagar före bf. Håller tummarna för att du slipper vänta allt för länge!Vad ska alla hitta på idag?Här blir det lite klädfotning och sedan allmänt fixande och donande. Ska se om jag hinner knäppa bilder från en vår/sommarpiffad tvättstuga.
    God morgon på er alla!

Tack för tipsen. Ska kanske skaffa ännu fler kuddar till sängen....sen är det väl bara att vänta och vänta :)
  • malins79

God morgon!

Vet inte riktigt vad jag och barnen ska hitta på idag. Jag behöver dammsuga av övervåningen. Sen är jag sugen på att skaffa lite jord och frön så vi skulle kunna odla i en pallkrage, sallad till mig och morötter till barnen i såfall.

Hoppas det blir lite bilder från er tvättstuga Juliah!

• LinaoMatilda

Malins: Ja det är trevligt med lite grönsaksodling. Tycker det är så lyxigt att bara gå ut i trädgården och plocka salladsblad till mackan på morgonen. Vi har sått salladsblad, rädisor, morötter, lök, olika örter och lite bönor. Så ska jag köpa tomatplantor och ha i trähinkar/krukor. Försökte förodla hemma, men Emil skördade plantorna i förtid och så hade jag de resterande ute en solig dag så de bränndes.

Svar på tråden Vita tråden del 8