• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • 13 år emellan

God morgon!

Ja, det blev ju inget jobbande i helgen. Stel som en pinne satt jag med en nack-krage på och TÄNKTE på allt jag ska göra sedan istället ...
    Vi åkte och hälsade på en riktigt nära väninna som bor på landet utanför Trelleborg. Hon bjöd på en UNDERBAR rådjursfilé, men stekta kantareller och ört- och rödvinsglacerade potatis. Äh, det var så gott så att smaklökarna hoppar upp och slår klackarna i gommen - bara av att berätta om det ! Vi satt på hennes ljuvliga innergård och drack vin och pratade halva natten!
    Båda David och jag känner oss superinspirerade efter den resan. Deras hus är tydligt präglat av att de bor halårsvis i Frankrike. Det är väldigt kontinentalt och med värmen vi haft i helgen kunde jag nästan svära på att vi sat någonstans i södra Provance !
    Så, fastän jag haft en 7-in-i-### nackspärr, så har jag haft den trevligaste helgen på riktigt länge!!!

• Tjock kulan

Godmorgon i tråden
    Solen skiner idag med, underbart . Idag blir det sång på öppna förskolan och avslutning på babysimmet.

13 år emellan: Låter underbart, inte nackspärren men träffen o middagen hos väninnan .

Någon i tråden som har en blomsterlåda av pil? Jag har köpt en med tanke att fästa den på väggen under köksfönsterna MEN där finns inga förborrade hål eller upphängningsanordningar på lådan????. Kan man köpa vanliga konsoller tro? sådana som man har till blomsterlådor av plast i vanliga fall?. Min man tycker vi ska borra rätt igenom korgen rätt in i väggen men jag tror inte lådan kommer hålla för en sommar till i så fall

• malins79
    13 år emellan skrev 2008-05-12 07:48:01 följande:
    God morgon!Ja, det blev ju inget jobbande i helgen. Stel som en pinne satt jag med en nack-krage på och TÄNKTE på allt jag ska göra sedan istället...Vi åkte och hälsade på en riktigt nära väninna som bor på landet utanför Trelleborg. Hon bjöd på en UNDERBAR rådjursfilé, men stekta kantareller och ört- och rödvinsglacerade potatis. Äh, det var så gott så att smaklökarna hoppar upp och slår klackarna i gommen - bara av att berätta om det! Vi satt på hennes ljuvliga innergård och drack vin och pratade halva natten! Båda David och jag känner oss superinspirerade efter den resan. Deras hus är tydligt präglat av att de bor halårsvis i Frankrike. Det är väldigt kontinentalt och med värmen vi haft i helgen kunde jag nästan svära på att vi sat någonstans i södra Provance!Så, fastän jag haft en 7-in-i-### nackspärr, så har jag haft den trevligaste helgen på riktigt länge!!!
    Låter som ni hade det jättetrevligt!
  • malins79
    Tjock kulan skrev 2008-05-12 08:07:24 följande:
    Godmorgon i trådenSolen skiner idag med, underbart . Idag blir det sång på öppna förskolan och avslutning på babysimmet.13 år emellan: Låter underbart, inte nackspärren men träffen o middagen hos väninnan .Någon i tråden som har en blomsterlåda av pil? Jag har köpt en med tanke att fästa den på väggen under köksfönsterna MEN där finns inga förborrade hål eller upphängningsanordningar på lådan????. Kan man köpa vanliga konsoller tro? sådana som man har till blomsterlådor av plast i vanliga fall?. Min man tycker vi ska borra rätt igenom korgen rätt in i väggen men jag tror inte lådan kommer hålla för en sommar till i så fall
    Ingen aning!
  • Anjo2

Hej kikar in här lite och är ute efter lite tips på vad man kan ha på väggarna i sovrummet....är ute efter den sköna vita fräscha känslan som jag har sett hos en del av er....men jag skulle behöva lite tips....

Felicia min pärla.
  • Peak
    malins79 skrev 2008-05-11 18:16:57 följande:
    Jag köpte två pallar från Ellos, de som säljs tvåpack, efter en dag ute gulnade de. Ska skicka tillbaka dem, väntar bara på en returnota.När de stod inne var det ingen fara men ute i luften gulnade de direkt.
    jättekonstigt!!
    MiaMariah skrev 2008-05-11 21:26:49 följande:
    Peak - *suckar över Ellos* Usch vad tråkigt, vänta ska du se så gulnar säkerligen fler för det har det gjort för oss och färgen flagnar. Vi betalade 199:- för våran så just därför tycker jag vi gjorde en bra deal - ska be pappa om tips hur jag ska piffa till den. Jag mailade Ellos och maken pratade även med dem på telefon.
    mmm, trist! De kanske kan skicka 2 nya pallar iofs och sen ge rabatt ändå för jag måste verkligen måla om dem, de är ju jättedåligt målade!! Ska även nämna att de inte får ta bort kommentarer, även om de är negativa!
    Kajsa M skrev 2008-05-11 22:15:24 följande:
    Det är lillan som blivit mkt sämre. Vi sitter med henne hela nätterna nu. Hon får inte luft.
    åh vad jobbigt! Kramar till er!
  • 13 år emellan

Kajsa M skrev 2008-05-11 22:15:24 följande:

Det är lillan som blivit mkt sämre. Vi sitter med henne hela nätterna nu. Hon får inte luft.
    DET LÅTER SOM MIN DOTTER DANIELLA. HON FICK "KRUPP-ANFALL" VID TRE ELLER FYRA TILLFÄLLEN. VI ÅKTE FRAM OCH TILLBAKA PÅ BARNAKUTEN...NÄR HON VAR DRYGT ETT ÅR KONSTATERADES DET ATT HON HADE EN LÄTTARE FORM AV ASTMA. DET VAR SKÖNT ATT FÅ DIAGNOSEN, FÖR DÅ FICK VI HEM RÄTT MEDICINER OCH KUNDE BEHANDLA EN HEL DEL HEMMA. SOM TUR VAR VÄXTE HON IFRÅN DET VID 7-ÅRS ÅLDERN OCH IDAG HAR HON INGA PROBLEM ALLS (FÖRUTOM ATT HON ÄR EN OBSTINAT TONÅRING )...
    HOPPAS LILLFLICKAN INTE HAR HAFT DET FÖR JOBBIGT I NATT! OCH INTE NI HELLER...
  • 13 år emellan

Oj då...det var inte meningen att skriva allt med STORA bokstäver

• 13 år emellan
    malins79 skrev 2008-05-12 08:23:06 följande:
    Låter som ni hade det jättetrevligt!
    Ja, fast jag stavar som en kratta ser jag
Svar på tråden Vita tråden del 8