• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Enji
    LinaoMatilda skrev 2008-04-30 07:23:41 följande:
    Tack! Det kommer säkert att bli jättemysigt! Kommer nog att fundera hur Emil har det eftersom han inte sovit borta utan någon av oss förr, men det går nog bra
    Att sakna dem lite e nog bra Njuuut nu ikväll!
  • happy73

igår gjorde vi sista målningen på skötbordet. Vitt så klart. Nu är det bara att vänta in bebisen att den vill komma ut. två dagar kvar.

• nublu

God morgon! Här ska packas färdigt och ta en tur till Posten på vägen till dagmamman. Efter lunch bär det i väg. Ska ta med kameran och laptopen så att jag kan göra resereportage i bloggen.

Ha det så kul nere i Skåne tjer. Och ni andra, demonstrera lugnt i morgon!

• Vaniljdröm

Godmorgon!
    Vill önska er alla en riktigt glad, solig och mysig valborgsmässoafton.
    Här är det faktiskt ganska mulet idag.

• Camilla R
    Vaniljdröm skrev 2008-04-30 07:46:51 följande:
    Godmorgon!Vill önska er alla en riktigt glad, solig och mysig valborgsmässoafton.Här är det faktiskt ganska mulet idag.
    Ja, det är samma här -mulet alltså. Men jag hoppas på att det skall spricka upp, även om väderrapporten säger annat.
    Ikväll skall det grillas och sen får vi se om vi promenerar iväg till brasan vid Skurusundet på kvällen.
  • Sylt

Godmorgon!

Jag har lite som skall fixas idag inför finbesöket   . Hinner inte med FL som jag borde *asg*

Sen försöker jag att ligga lite lågt om var jag bor, vet att Jea har samma uppfattning......

• Vaniljdröm

Låter härligt Camilla!
    Vi ska fira lite vi också när maken kommer hem ikväll. Funderade först på att åka till Lund. Efter många år där känns valborgsfirandet lite speciellt med alla studentsångare och allt. Fast jag har blivit så hemmakär så det blir nog lokala firandet istället. Det har sin charm det med.
    Sedan blir det väl att deklarera hela helgen och kanske lite renovering i hallen också.

• knyttis

Godmorgon Vita hem vänner!

Hemma med en liten sjukling idag. Sonen är förkyld och har feber. Hoppas på mirakulös förbättring till kvällen då vi är bjudna på middag!

Jag har fått klartecken av maken, på helgen skall vi åka beställa ett nytt matbord och stolar till huset! = Stor Glädje!

Igår kom han hem överraskandes med en Leandervagga, han är allt gullig ibland maken min! Nu ska jag läsa ikapp!

• Peak
    nublu skrev 2008-04-29 19:54:45 följande:
    Blogger har ju ett sidelement som heter just omröstning. Den har jag använt och den funkar bra.
    ja jag såg det när jag kollade på sidan hemifrån och det verkar ju funka, sen ska jag bara gå och fota huset med fin färg! Så kan ni få rösta sen!

Nu är jag lite hyperaktiv och letar jobb/utbildningar igen - är nu inne på flygledare (komprimiss - drömyrket är ju Pilot ) Ingen som jobbar som det här??
    ♥ Lowe mitt allt ♥
Svar på tråden Vita tråden del 8