• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Vaniljdröm

Tack Niniz!
    Vad skönt att ALLA tycker lika.
    Hade faktiskt tänkt mig en rosa, virkad väska också
    Ytterkläder? Nej, de får man lämna i bilen om man är gäst hos oss

• Tjock kulan

Vanilj och Niniz: *asg*

Nyckelskåpet slipat, tvättat o spacklat nu bär det av mot röda korset o bibblo. Det slutar väl med att jag kommer hem med fler saker än jag lämnat till loppisen , ses sen tjejer

• Vaniljdröm

Och jag ska iväg och köpa rörkopplingar. Spännande va! ses sen.....

• Ninizen
    Kaktus76 skrev 2008-04-30 12:04:03 följande:
    tack för era förslag. Men jag tänkte mig sidor där rummen är färdiga,typ ett reportage från ett hem. I inredningstidningar är det ju mest kök,vardagsrum osv...
    Aha, jag förstår. Sådana miljöer letade jag också efter när Theo låg i magen. Hittade aldrig ngt
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Theo ♥¸.?°´¯) ♥
  • Kaktus76
    Ninizen skrev 2008-04-30 12:31:17 följande:
    Aha, jag förstår. Sådana miljöer letade jag också efter när Theo låg i magen. Hittade aldrig ngt
    Ja det är lite tråkigt tycker jag. I de allra flesta inredningstidningar kan det ju vara EN bild med EN textrad på ett barnrum och inget mera. Skulle så gärna vilja ha lite mera tips och ideer till bebisrummet och för den delen även grabbens rum.....

Någon som kanske kan tipsa om någon blogg där det finns fina barnrum att kika på??

Nä dags att gå ut och njuta av solen igen.......så himla härligt ute. Lunchen avnjöt vi i solens stårlar!
  • Tjock kulan

Hemma igen med en ryggsäck full av feng shui och inredningsböcker och en kasse full av fina lakan och kuddfodral som tanterna på röda korset lagt undan till mig, dom e så söta . Nu bleks de i klorin i tvättmaskinen hoppas bara att de håller för klorinet de är ju gamla

• Vaniljdröm

Kulan!
    Vad kul! Vad ska du göra av lakanen?
    Ett tips nästa gång är "Remol" och 90 grader. Skonsammare men lika effektivt!

Svar på tråden Vita tråden del 8