• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Tjock kulan

vanilj: jag hade byggt in, nu ska jag angripa ett blivande nyckelskåp

• Vaniljdröm

Tack Kulan,

Rören är ju inte snygga precis! Men stör det att hatthyllan kommer ut en bit för sidofönstret?

• Kaktus76
    Vaniljdröm skrev 2008-04-30 11:01:35 följande:
    Tack Kulan,Rören är ju inte snygga precis! Men stör det att hatthyllan kommer ut en bit för sidofönstret?
    Jag hade också byggt in rörena. Överväg vad du tror skulle "störa" dig mest. Om rören är synliga eller om hatthyllan sticker ut över fönstret!!??
  • malins79

Vanilj, jag röstar för att bygga in. Tror inte man "stör" sig på att hatthyllan hänger lite i fönstret.

• Vaniljdröm

Tack Malin,

Ja, det lutar nog åt inbyggnad. Jag har ringt och kollat så man får bygga in rören. Man måste dock ha en lite inspektionslucka men den är vit och det blir väggen också så jag tror inte den märks speciellt mycket då.

• knyttis
    Tjock kulan skrev 2008-04-30 09:15:18 följande:
    Knytis: Glömde ju, vilken man som kommer hem med leandervagga, de är ju så vackra och sen som grädde på moset, nya matrumsmöbler. Låter som du funnit en riktig pärla till make
    Tack, ja ha är en riktig pärla, för de mesta!

Vanilj- Jag skulle bygga in rören helt klart!

Kaktus - http://www.oliverfurniture.dk/ Har hjärnstopp just nu men kolla leverantörer t.ex via Babylands hemsida t.ex.
  • Ninizen

Vanilj: Utan att läsa vad dem andra skrivit så röstar jag med på att bygga in. Det gör väl inget att hatthyllan kommer sticka ut lite för fönstret. Där ska väl ändå bara hänga zinkhjärtan och välkommenskylt Kläder hänger/lägger man väl nån annanstans har jag för mig

Kaktus:  www.myfirstroom.se

Tjock kulan: Tipsa om du hittar ngn bra feng shui bok. (stavas det så? )

Knyttis: Vilken man du verkar ha! Räcka ut tungan

♥ (¯`°?.¸ ♥ Theo ♥¸.?°´¯) ♥
  • Kaktus76

tack för era förslag. Men jag tänkte mig sidor där rummen är färdiga,typ ett reportage från ett hem. I inredningstidningar är det ju mest kök,vardagsrum osv...

Svar på tråden Vita tråden del 8