• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • knyttis

Önskar alla Skåne&Danmarksresenärer en härlig shopping&umgängesträff!

LinaoMatilda - Mys Mys när ni ska vara på tumis och sov ut! Njut!

CamillaR- Här är det mulet med men hoppas också på att det spricker upp snart! Ha en trevlig kväll!

Vanilj- Hoppas ni har det bra, Lund låter underbart, ser så stämmingsfullt ut när de visar på Tv därifrån!

Happy73- Hoppas babyn kommer strax! Förstår att du längtar nu!

• Tjock kulan

Godmorgon
    Halv mulet här, får se om jag kan måla ute annars får det bli en vända i hallen med pensel , funderar på en vända till röda korset o lämna lite prylar och en sväng in om bibblo för att se om de ha någon bra feng shui bok.

Skåne/Danmarks resenörerna ha en underbarträff, ni är alla förtjänta lite egentid med rödvin, shopping och nördigt inrednings snack med likasinnade

Lina: Håller med Julia, låter underbart, sushi o mys med mannen det behövs för att hålla ihop ett förhållande

Umbro: Rolig liten hylla super fint jobb du gjort.

Pasar på att ställa min målar/fixar fråga igen; Någon som har erfarenhet av att sota beslag o dyl vill ha mina på sybordet riktigt matt/svarta. Undrar om någon vaxat sina möbler och hur man går till väga.

• Tjock kulan

Knytis: Glömde ju, vilken man som kommer hem med leandervagga, de är ju så vackra och sen som grädde på moset, nya matrumsmöbler. Låter som du funnit en riktig pärla till make

• Kaktus76

Till er alla som ska ut och resa så önskar jag er en härlig tur. Njut,koppla av och bara mys av egen tid. Ok då,ni får sakna/längta efter barnen litegrann också

Ha en trevlig sista april!!!!!

• malins79
    Sylt skrev 2008-04-30 08:19:28 följande:
    Godmorgon!Jag har lite som skall fixas idag inför finbesöket   . Hinner inte med FL som jag borde *asg*Sen försöker jag att ligga lite lågt om var jag bor, vet att Jea har samma uppfattning......

Oj, förlåt!

• Vaniljdröm

Behöver verkligen hjälp. Hoppas att någon orkar engagera sig.

Vi har en liten vägg till höger om ytterdörren. Där sitter nu ett element som ska plockas bort till förmån för golvvärme. Elementrören som löper från golv blir dock kvar (till elementen på ovanvåningen).
    Denna lilla vägg ska det sedan hänga en hatthylla/skoställ på.
    Vi funderar nu på om vi ska bygga in elementrören men förlorar då lite i golvyta. Å andra sidan slipper vi se rören och hatthyllan blir enklare att placera på väggen utan rören. Hatthyllan kan dock komma att hamna lite för sidofönstret när väggen kommer längre ut.
    Hur hade ni gjort tror ni?

http://www.familjeliv.se/hem/vaniljdrom/galleri.php?cur_album=Standard#

• Vaniljdröm

Första bilden i galleriet. Det gick visst inte att direktlänka!

• umbro

Ninizen, Malin 79, Tjockkulan: Tusen tack vad glad jag blev. hihih När jag såg denna hylla så såg nästan butiksägaren ut som typ ska du köpa den för det fanns ju massor annat denna hade han som förvaring till smått i sin loppis butik. Men jag kände direkt i hjärtat denna ska min son få ha i sitt rum, den är i lagom höjd och så.

Trevlig resa ni som ska ut och resa och trevlig valborg till er alla.

• musli
    malins79 skrev 2008-04-29 11:31:46 följande:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60090385Är det någon här som har denna strykbräda? Är ni nöjda eller är det bättre/lättare att stryka med en vanlig strykbräda?
    Japp, jag har en sån och jag ÄLSKAR den! Såååå skönt att bara kunna dra ut och vika ut den när man behöver stryka! Har ju faktum-skåp i hela tvättstugan så den var perfekt dit!
Svar på tråden Vita tråden del 8