Inlägg från: FruPuffen |Visa alla inlägg
  • FruPuffen
    malins79 skrev 2008-06-25 20:30:19 följande:
    Snyggt! Är det ok om jag sparar ner dom bilderna?Kajsa har ju redan före och efter i sin blogg, så har jag lite att visa maken.Tog du ner spiskåpan?

Självklart får du spara! Vi tog ner spiskåpan, för den målades också. Kulören tog jag samma som Kajsa med en aaaanings brytning i för att inte bli för stor skillnad mot luckorna. Kajsa har alla koder i sin blogg som jag använde.

Titan: Faktiskt är inte färgen matt utan blank! Det tog jag av samma anledning som Kajsa, för att det skulle vara lätt att torka av. Men tack vare den ruffiga strukturen så ser den matt ut, nåt som jag tycker blev bra.

• FruPuffen

Tack alla ni söta! Ja här hemma njuts det också i det vita köket. Snart är det dags för ekhyllorna också att få sig en vitomgång och så blir det nya handtag, fast maken o jag är inte överens ännu, *smider planer*....

• FruPuffen
    malins79 skrev 2008-06-25 20:41:07 följande:
    Ditt kakel ser mattare ut än Kajsas. Men det kan vara svårt att få rätt uppfattning via datorn.
    Det är samma färg! Men det kan vara att mitt kakel har mer struktur som gör att det ser mattare ut. Det ser rätt matt ut här hemma också. Som lite putsat/murat.
  • FruPuffen

Nä nu måste jag städa! Enda tiden att göra det på innan Stockholm (åker på fredagen). Svärmor kommer att husera här med barnen när jag är borta och då vill man att det ska vara rent o prydligt... Hej på er!

• FruPuffen

God morgon! Hu vad jobbigt det är att sluta amma, känner mig sprickfärdig o ont i kroppen... V verkar inte sakna det i allafall, dricker välling jättebra. Skönt att det funkar för honom nu när jag ska vara borta en natt.

Vaniljdröm skrev 2008-06-26 07:54:24 följande:
    Godmorgon vänner!Jag har tröstshoppat på Elsas Hoppas att ni visar upp alla sköna saker från Stockholmsvistelsen sen så att man får njuta ordentligt!Idag är det renovering som gäller (också). Nu börjar det närma sig målning och sånt som är lite roligare. Kul!

Nästa träff får du lov att komma med på ! Vad tröstshoppade du?

13 år: Tack (ang kaklet)! Vad kul att det funkar bra med jobbet!

Malins o Tjenixen: Ja här städas det också, hann inte färdigt igår. Känns myket bättre att åka bort när det är städat.

Trollens mamma: Jag skulle nog ha bytt ändå, även om det är krångligt. Känns det inte riktigt bra nu gör det inte det sen heller. Att intala sig att det duger funkar sällan....Du kommer att bli så nöjd när du får det som du vill ha det och då är det värt krånglet.

• FruPuffen

Hej Knyttis! Vad skönt att du fått HP nu! Det är du mycket väl värd. Skönt att sonen är på dagis nu när du inte är så pigg. Jag hade Albin hemma hela förra sommaren, maken jobbade och jag hade foglossning. Det var INTE kul. Orkade inte lyfta ner honom i sängen eller upp på skötbordet så mamma fick komma och hjälpa mig. Oj, vad roligt med EV-möbler. Vad är det du köpt?
    Jaa! Snart är det lördag !!

• FruPuffen
    Hej!! Idag bär det av till Sthlm för min del med! Packar och inväntar barnvakt just nu . Är alldeles uppspelt också av ett blocketfynd som Videli tipsade om, törs dock inte säga något än... . Fast dom finns säkert inte kvar, det var alldeles för bra. Vi får se vad som händer, har mailat...
    Mimma: Nej men FY vad trist med pengarna!! Det måste ju har blivit nåt fel, eller vad? Jag är inte insatt i det där med att gå i tjänst eftersom jag inte är fast anställd tyvärr. Men jag hoppas verkligen att det löser sig för dig!
    Anton:Hoppas att ditt fynd finns kvar!!
Svar på tråden Vita tråden del 8