Inlägg från: FruPuffen |Visa alla inlägg
  • FruPuffen
    LinaoMatilda skrev 2008-06-07 21:20:53 följande:
    Hej Himmelbit! Kul att se dig. Det är så lugnt här i tråden och jag har tråkigt
    Vi får ta och liva upp den lite, det är ju lördagkväll!
    Nån som vet förresten om Stoff o stil har vitt markistyg? Är det typ solstolstyg eller kraftig canvas? *har dålig koll*
  • FruPuffen
    LinaoMatilda skrev 2008-06-07 21:28:40 följande:
    Ja de är fina! Har funderat på att köpa en sådan grupp till vår andra lilla uteplats också. Har du prövat med att hänga upp ett färglatt papper på toaletten var Albin får limma ett klistermärke alltid när han kissat på pottan? Det gillade Matilda.
    Åh det kanske kunde vara nåt... Tack för tipset!
  • FruPuffen

Himmelbit: Ja det borde jag också testa med toaring... Det är tur att det är så varmt ute nu så att han kan springa utan byxor här på gården.

Ja det känns jättekul med Mälarön! Köpte ett vitt parasoll också, för 49 kr! Till Viggo att sitta under på gräsmattan.

Lina: Vad blir det för husfärg?

Videli: Vad spännande med försäljningen! Lycka till!!

• FruPuffen

Nublu: Inboxa mig din e-post adress så får du tillgång till den privata träffbloggen! Vad kul att du kommer! Ja till 4 år vill jag inte vänta, då bli jag också gråhårig... Blöjan ska bort NU. Jag är överygad om att han fixar det, men frågan är om jag gör det?  

MM: Men lilla gumman... Det där är inte kul... Men dom är söta, ser nästan ut som bebisfötter

Mori: Oj vilken tuff tid!! Förstår att du har haft annat att tänka på. Kram till dig!!

Himmelbit: Ja jag vill ha det vita, inte det i natur... Jag behöver dock inte särskilt mycket, det är till två små fönster bara så det är inga pengar. Kanske ska chansa och beställa då! Kanske någon liten prickig vaxduk åker med då till Mälarön . Vad var det för byrå du köpt förresten?

• FruPuffen
    Himmelbit skrev 2008-06-07 22:08:31 följande:
    Det finns ju en viss risk att det kan slinka med något mer från Stoff o Stil... När du ändå handlar så klart du ska passa på! Jag visade bild på byrån innan (för en liten stund sedan). Hittade den på Blocket för 250 kr!
    Då ska jag kolla! Billigt! Äsch, såg att solstolstyget på s&s var bara 45 cm brett, jag behöver minst 120. Då måste jag sy ihop 2... De bredare var ju i "natur", vill ju ha VITT.
  • FruPuffen
    MildaMaränger skrev 2008-06-07 22:25:23 följande:
    Jag undrar hur man gör sen när bebisen ska sova... om man vill ha den i sängen... hur ska den ligga bra? babynest?
    Babynest är nog bra i början, men när de kan röra sig efter ett par-tre månader kommer det ur den ändå. Jag försöker ha V i egen säng så mycket som det går, för en natt när han sov i vår säng vaknade jag av att han skrek från golvet . Dessutom sover jag mycket bättre när han sover i sin säng, är så rädd att han ska rulla ner igen eller att maken ska lägga sig på honom så jag spänner mig... Ska man ha bebisen i sin säng så kanske man ska ha sängen mot väggen eller ha spjälisen som "sidovagn".
Svar på tråden Vita tråden del 8