Inlägg från: FruPuffen |Visa alla inlägg
  • FruPuffen

Vita tråden del 8

God kväll!
    Hälsning kommer här från ÅRE!! Har har vi badat i badhuset med barnen, ätit vit  Årechoklad och shoppat barnkläder. Bara maken har åkt skidor... Lite trist det där att man måste turas om att åka när man har småbarn. Men på torsdag o fredag blir det min tur !

Ninizen: Har inte läst helt, men jag skymtade att ni hade fått huset! ÅHH vad kul! Stort Grattis att det äntligen blev ert!!

• FruPuffen

Hej på er!! Har haft ett FL/blogguppehåll p.g.a Åreresa och mindre datakrasch... Resan var kul, har åkt skidor och solat . Shoppat inredning, finns en del mysigt i Åre. Köpte en Iris hantverk sop som jag sökt länge och strykvatten. Är dock avis på er som varit i Danmark! Har fortfarande inte kommit över riktigt att jag inte kommer att kunna åka dit p.g.a resan blir för strulig med 2 barn själv . SKulle ju egentligen ha åkt dit eftersom min mamma o pappa har hyrt stuga i Skåne.

Truffles: Jag förstår inte alls resonemanget att smuts syns mer på vita soffor? Om man har en annan färg så syns det väl om det kommer en fläck på lika väl som på vitt? Det skulle vara om man får en fläck som har EXAKT samma färg som soffan? Jag säger bara: Oavsett färg får du tvätta, men en färgad soffa bleks och blir dassigt ful medan en vit förblir VIT (Kan ju blekas också). Hälsa maken det ! Du får nog vara lite tuff mot honom... Syrrans kille trotsar också så där, det spelar ingen roll vad hon föreslår så är han emot. Utan att vara det minsta inredningsintresserad! (Om man är rädd för fläckar, svep ett fint loppislakan med monogram eller en vacker pläd över till vardags . )

• FruPuffen

Julia: Åh säg inte så där om ekhyllor i köket... Jag har såna mitt framför näsan här och visst kliar det i målarfingret, men jag KAN bara inte när de är så nya (satt när vi flyttade in)... Men en vacker dag så...

• FruPuffen
    PD77 skrev 2008-05-05 17:16:10 följande:
    Truffles och ni andra:Men vad är det med män och färgen vit! Min man är likadan. Han vill inte ha vita väggar för det blir för mycket sjukhus. Men då säger jag att på sjukhus har man nästan inga vita väggar. De är mer gröna, gula eller någon annan varm färg. Och han vill inte ha en massa vita möbler och saker. Fast allt jag har köpt de senaste åren har varit vitt. Men han är ganska snäll och låter mig hållas. Fast jag får inte måla om i sovrummet... än. Jag ska övertala. Måste lägga upp det bra bara. Haha! Stackars karlar!
    Håller med om det där med att lägga upp det bra . Jag har märkt att visa bilder för maken är ett bra trix. Visar ofta era bilder från tråden och bloggar och vem kan säga nej då? Han har svårare att säga ja om jag bara beskriver.

Hörrni, ni glömmer väl inte att kika in lite i TRÄFFTRÅDEN (det finns ju en nr 2 nu)
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m32180294.html
  • FruPuffen
    juliah skrev 2008-05-05 18:33:17 följande:
    Truffles, vi har en regel hemma hos oss. Utekläder/arbetskläder av i hallen. Inte en chans att man sitter inne med kläder som varit ute, på tunnelbanan osv. Jag tycker att det är rätt äckligt annars  *nojig*frupuffen, låter som att ni haft det toppenmysigt! Du får se till att komma iväg en annan gång till Danmark och nu har du ju sthlm i sommar. Hmm, jag skulle nog måla de där hyllorna ändå, vilken skillnad det blir! 
    Håller med ang arbetskläder i soffan, ALDRIG!
    Ja jag får hoppas på att komma iväg till Formland-mässan i höst istället... *drömmer*
    Får nog ta och visa maken dina hyllbilder då Vill ju måla!!
    Nublu: Ja visst funkar det bra!! Tur att det finns så otroligt mycket fina bilder att visa .
    Nu är det nattningsdags! Sen ska det målas ful brun spaljé på huset till vit. (Ekhyllorna i köket kanske "råkar" få färgstänk på sig?? )
  • FruPuffen

Morr.... Albin trotsar och tog en timme på sig att somna... Blev ju inte bättre för att maken kom in och störde! Han var lugn och på väg att somna in när maken kom in och skulle säga att han skulle till båten. Då tog det trekvart extra! Nu orkar jag inte gå ut och måla så här sent. Så typiskt!

MM: Jag använder inget mjukmedel.

• FruPuffen
    PD77 skrev 2008-05-05 19:33:24 följande:
    Lite nytt i bloggen: innerligarum.blogspot.com/Jag var på "loppistorg" igår och fyndade lite. Finns det loppistorg i Sverige? Jag hade inte sett det innan jag flyttade hit, till Finland. Man hyr ett bord i en vecka eller kanske två, som har ett nummer. Man märker sina saker och lämnar dem där. Sen säljer de dem åt en. Man behöver bara gå dit och städa upp ett par tre gånger, eftersom folk bara slänger saker hit och dit. I staden jag bor i finns de överallt. Det är mest skräp och inte lika charmigt som en lantloppis, men fynda kan man göra ändå.
    Jag har aldrig sett loppistorg här, men det låter ju kanon! Vilka fina bilder du har i bloggen !
  • FruPuffen

God morgon!
    Här blir det krattning och tvättning av altan idag. Ska försöka hinna olja in den och måla spaljén också... Håller med Julia, försöker ha barnen med i arbetet så gott det går. Albin har en egen kratta och skottkärra som han hjälper till med. Viggo han får sitta/krypa bredvid och kolla... Han har napp när han är ute, då stoppar han inget i munnen.

Lillafru: Fy vad trist när man blir bemött så där på VC! Hoppas du kryar på dig snart!
    Peak: Åh nej, det missade jag! Ska nog baka nåt ur hennes bok någon dag...
    Malin: Vad kul med ny tvättstuga! Det håller vi också på med . Önskar dock att det var fönster på den...

Svar på tråden Vita tråden del 8