Inlägg från: FruPuffen |Visa alla inlägg
  • FruPuffen

Vita tråden del 8

Kaktus: Stort GRATTIS till lilla ALMA!! Jättefint namn ni har valt. Kram!

Här sitter jag och väntar på att min syster och mor ska hämta mig. Vi ska en tur till Falun och göra "Gruvgatan13" idag! Ska bli sååå kul. Mysigt att åka bara vi tre också. Hoppas på att hitta nya beslag till köket. Jag håller ju på med en liten minirenovering där (medan maken gör tvättstugan) . Ska bli nya beslag i lite antikare stil, det brokiga kaklet ska målas vitt samt elhyllorna bli vita! Det blir före och efterbilder sedan!

• FruPuffen

God kväll! Tillbaka från Gruvgatan. Kändes som det var lite urplockat... Hade hoppats på mer Greengate! Men jag köpte iallafall lite beslag. Dels till skänken som ska vara i matrummet och 3 krokar till tvättstugan. Åsså blev det en äggkorg och en ljuslykta i form av en flaska.

• FruPuffen
    MariaV skrev 2008-06-12 19:32:07 följande:
    Hej. Just nu står min man och limmar upp panelskiva i badrummet. Jag är så glad!Mia, jätteläskigt med krocken. Hoppas verkligen att du inte får ondare i nacken.
    Åh förstår det! Vi var och tittade på panelskivor idag, som ska upp i tvättstugan! Sen hittade vi jättefina färdiga grindar med kryss som vi ska ha på tomten och fint staket. Ska bara hyra släpvagn någon dag här så vi kan åka och storshoppa lite .
    mimmi006 skrev 2008-06-12 19:53:40 följande:
    Jag tror att in my carport ligger där och förr låg det en butik som hette trolltider där, som var mysig... vem är det som bor i U-a nu igen? Knyttis?
    Ja de ligger där både "In my carport"  http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.89400
    och TrollTYG heter den http://www.trolltyg.se/?visa=inredning. Trolltyg har Himla, Lexington, Vipp, Matteus, Pappelina m.m.
  • FruPuffen
    MariaV skrev 2008-06-12 20:51:05 följande:
    Ingen som har några tankar kring att Vakre hjem har dragit pengar från mig? Jag vill ju inte ringa och klaga om det är så att de har rätt.
    Har ingen aning egentligen, men har du inget papper som du fått från dem? Där kan det stå att de drar pengar till du säger upp prenumerationen och då har ju de rätt. Kanske det finns nån info på deras hemsida? Oftast när det gäller prenumerationer så fortsätter de tills man själv säger upp dem.
  • FruPuffen
    Vaniljdröm skrev 2008-06-12 20:55:17 följande:
    Hmmm, ja en kompressor måste man nästan ha !Köp en till maken i födelsedagspresent vetja. En typisk karl-grej!Den är dessutom super när man ska pumpa däcken på bilen eller cykeln. Eller rengöra något med tryckluften.(Nej, jag är inte försäljare )
    Min man vill jättegärna ha en kompressor, han pratar om det jämt (nästan)  !
  • FruPuffen

God morgon!
    Funderar på att åka med barnen själv idag och köpa kakelfärg, handtag till köket och snickerifärg till hyllorna. Mormor o morfar hade fullt upp idag så de kunde inta ta barnen... Får bli som det blir, är sååå sugen på att komma igång med min minimakeover i köket  .

Anton: Trist när man måste jobba ikapp bara för att man är ledig...

Ankmor skrev 2008-06-13 09:31:25 följande:
    Lite dyra kanske men mitt i prick!www.have2have.se/product.asp&sub...
    Kanonfina stövlar!!
    gimma skrev 2008-06-13 09:02:02 följande:
    God morgon! Mitt namn är Linda. Jag frågade er för någon vecka sedan om färg till väggar och tak. Kan meddela att det blev råvitt för hela slanten!Jag kanske kan lägga ut bilder när det är klart. Nu till en annan fråga. Jag letar som en tok efter en spegel i silverram från house doctor med måtten 90x60. Hittar bara vita och svarta. Någon som har något förslag? Trevlig fredag!
    Vad kul! Vill gärna se bilder! House dotor spegeln borde ju vilken affär som helst som säljer house doctor kunna ta hem. Har du någon i närheten? Fråga dem i så fall! Jag brukar ofta få beställa hem varor som inte finns i butik, bara de har den leverantören man söker.
Svar på tråden Vita tråden del 8