Inlägg från: FruPuffen |Visa alla inlägg
  • FruPuffen

Vita tråden del 8

lillafruluva skrev 2008-06-14 08:51:39 följande:
    Ja, det brukar lösa sig på något konstigt sätt Skulle också vilja måla vårt kakel, vågar man det i hyresrätt tro??
    Egentligen inte om du skulle fråga, men ni kan ju chansa... Gör man det snyggt och inte säger något om det så brukar ju hyresvärden inte ha så bra koll. Det är ju mest om de som hyr efter er klagar på det, då kan ni bli tvungna att betala för omkakling.
  • FruPuffen
    MildaMaränger skrev 2008-06-14 08:56:44 följande:
    god morgon... här är det fortfarande värkar... sucknågon som vet hur mycket det kostar att lämna in något på målning??? ungefär?
    Det enda jag vet är att min syster hade någon prisuppgift på omlackering av köksluckor, skulle kosta 150 kr/lucka. Är det Junon?
  • FruPuffen
    lillafruluva skrev 2008-06-14 08:59:35 följande:
    Ja, det är de förra hyresgästerna som satt upp kaklet så det är inget original. Dessutom är det inte många kvadratmeter det handlar om! Funderar dock på om köksluckorna skulle se gulvita ut mot ett vitt kakel...
    Då tycker jag att ni ska måla ! Jag har köpt med en liten brytning i färgen, just för att inte luckorna ska se gula ut. Jag gjorde som Kajsa, hon har skrivit i bloggen jättebra beskrivning och alla färgkoder.
    blandkuddarobusigabarn.blogspot.com/2008/04/kakelmlning-kk-i-frvandling.html
    Nu är det dags att packa matsäck till Furuviksdagen. Hoppas det inte blir regn, har inget regnskydd till dubbelvagnen...
  • FruPuffen

God morgon!
    Julia: Vilket jättefint skåp du gör! Så gulligt med tapeten inuti!

Lillafru: Har ni några andra färger i rummet? I så fall tycker jag att du ska ta vit vägg. Jag tycker om att lugna rummet så mycket som möjligt. Om du har mycket vitt i övrigt, kör på ljus färg. Men du kan ju ta vit vägg också även om du har mycket vitt, det beror ju på hur stark "vit-upplevelse" du vill ha !

• FruPuffen

Hej på er!
    Här har målats kakel i går kväll och idag när V sov. Blir såå vitt och fint . Håller ju på med en liten kök minimakeover så nu ska vi iväg och försöka hitta nya handtag o lådgrepp. Inte det lättaste att hitta när de måste passa i de gamla hålen...

Mimmi: Oj vad ni har shoppat! Jag missade nog eran beställning, men jag sparar mig till Stockholm istället !

Swemaria: Jättefin tallrikshylla! Nu börjar jag ångra mig att jag inte köpte en liknande hylla på Loppis som kostade 15 kr...

MM och Numberone: Nu vill vi se bebisar snart !!

• FruPuffen
    Kajsa 77 skrev 2008-06-18 17:16:41 följande:
    ÄNTLIGEN är turen på min sida!!!!! TJOHOO! Jag har redan köpt stolarna via telefon. SKa hämta dom nu!!! 6 leksandsstolar för 1200 kr!

Åhh vad kul Kajsa!! Grattis!!

Håller ju på med minimakeover i köket...Här har handlats ny kran idag . Denna:www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00031841
    Kaklet är snart klart! Har haft handtagsdiskussion med maken. Han (!) vill ha vita o jag vill ha svarta. Han är lite envis på vita, brukar låta mig bestämma annars men han har bra smak ändå. Det får nog bli som han tycker denna gångtersom de är rätt ok. Han vill ha dessa:www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40070232. Det blir en porslinsknopp också men den från ikea tycker vi är lite tråkig så den får bli någon annan.

• FruPuffen
    Kajsa 77 skrev 2008-06-18 20:21:16 följande:
    Det är helt toppen med min tjej! Hon är helt återställd efter op och hon over såååå gott på nätterna. All snarkning och andninguppehåll är helt komplett borta!
    Åh vad skönt Kajsa!!
Svar på tråden Vita tråden del 8