• nublu

Vad gäller bloggtråden så är det väl Beas och Gemellis bloggar som innehåller försäljning. Har inte kollat igenom alla men dessa två vet jag om iaf.

Och vad annat forum anbelangar: yes please!

• nublu

God morgon!

Solskenet står som spön i backen här också. Mina föräldrar kommer och hämtar Oskar vid halv tio, de ska in till stan och köpa cykel. Jag och Gustav ska ta tåget till Tranås för att gå på loppis och köpa kortbyxor. Kan ju säga att plaskpool och lite nya sandlådeleksaker står på shoppinglistan också. Och ett besök på Lindex för att reklamera ett par jeans som jag köpte i höstas. Ena fickan har gått sönder och det har blivit ett hål på baksidan av ena låret.

Till lunch blir det fyllda baguetter till oss vuxna och korv med bröd till barnen.

I eftermiddag ska jag försöka fixa till jordgubbslandet. Rensa ogräs och sprida ut täckbark och försöka få ordning på alla revor som spritt sig hej vilt.

• nublu

Jag har trotsat bikiniidealen och rensat jordgubbslandet iförd bikini och stora gröna gummistövlar.

I morgon ska jag byta soffklädseln, fick en en skata idag och den fräckisen sket på armstödet. Så nu har jag typ tre maskiner kvar att tvätta plus att trä på nya vita klädseln. Precis vad man önskar sig i den här värmen!

Har köpt plaskpool till barnen idag också och ett regnställ åt Gustav. Vem vet, det kanske behövs framöver?

• nublu

Julia: Betänk då att jag bor mitt i ett villaområde också!

MM: Starkt jobbat att orka cykla sådär. Hade jag aldrig fixat i det tillståndet!

Lina: Snyggt! Är blommorna och det andra väck någon morgon när du tittar ut så är det förmodligen jag som varit framme!

Nu är nya vita klädseln på, maken hjälpte till. Jisses vad han gottade sig åt hur smidigt det var att få en ny ren soffa bara sådär. Han har totalt glömt bort sitt tjat om svarta lädersoffor. *pust*

• nublu

Malins: Ska ni göra en copycat på mitt kök i er tvättstuga? Funderar på att köra det konceptet i vår blivande tvättstuga också. Eller om det blir Lidingö där med svarta laminatskivan till.

• nublu

Lina: Tackar! Tyvärr dricker jag inte kaffe men jag kan ta med en tepåse och lägga i blöt hos dig.

När är vita hem-träffen nu igen? *glömsk*

• nublu

Lina: Hittar jag snuskigt billiga tågbiljetter så kommer jag. Vore kul att träffa alla. Men jag tågar nog hem på kvällen sen.

• nublu

Jag har också fått Vakre Hjem idag. Ska lägga mig och läsa i den sen. Känner av pollenallergin rejält idag så det blir inomhusaktiviteter och en tur till Apoteket sen.

• nublu

Vanilj: Svart/vit. Det är snyggt och passar till allt.

MM: Ringer det små silverklockor också när du kissar?

Julia: "Sket i Lantliv..." Den var bra! Fast vi ska nog inte tala om det för chefredaktören!

Svar på tråden Vita tråden del 8